1. Star Citizen-ontwikkelaar zit niet in financiële problemen

Star Citizen-ontwikkelaar zit niet in financiële problemen

Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games blijkt niet in financiële problemen te zitten.

Dit heeft mede-oprichter Ortwin Freyermuth laten weten op de website van de ontwikkelaar. Onlangs werd bekendgemaakt dat Cloud Imperium Games een lening had afgesloten en daarbij de volledige studio als onderpand had gegeven. Star Citizen-fans hadden daarom het vermoeden dat de ontwikkelaar in financiële problemen verkeerde.

Om fans gerust te stellen heeft Freyermuth bekendgemaakt een overeenkomst met de bank te hebben gesloten om een voorschot te krijgen op een belastingteruggave. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat er valuta wordt geconverteerd naar Britse Pond in verband met fluctuaties.

De uitgaven van de ontwikkelaar worden betaald in Britse Pond, terwijl de inkomsten vooral in euro's en dollars zijn. Ook is het volgens de Freyermuth volkomen normaal dat het bedrijf als onderpand wordt gegeven en is het niets meer dan een formaliteit.

Cloud Imperium Games werkt nog altijd aan Star Citizen. De game is in de maak voor Windows en Linux en heeft nog geen releasedatum.

Dit artikel delen

Over de auteur

Brian Artiles Govita Hardcore Bioshock-fan en vindt de Xbox 360 de beste console ooit.

Reacties

  • begin van het einde.
    altijd al geweten dat dit spel er nooit komt. al die shit die er is zijn gewoon zoet houdertjes.

  • Waar baseer je dat op? (ik zeg dat als grote SC backer).

  • Mwa persoonlijk heb ik SC vanaf dag 1 vinden klinken als 'vaporware'..
    Sowieso vind ik de community behoorlijk gestoord reageren op iedereen die ook maar een beetje kritisch is. Niet een voorbeeld om te volgen dunkt me.

  • mijn intüitie..en dat gene wat ze doen.. we doen dit en dat en zus. maar tot opheden is het niks meer dan een uitgebreide tech demo.

  • Het is ook nog in Alpha stage dus zo gek is dat niet. De afgelopen jaren is vooral gewerkt aan alle core-tech, Cry-Engine volledig ombouwen wat nu Lumberyard engine is van Amazon. Vanaf 3.0 update komende maand zullen de eerste iteraties van deze tech waaronder item 2.0 geïmplementeerd worden, waardoor ook de eerste planeten (in dit geval manen) beschikbaar komen voor landing en exploration, mining etc etc.



    @Erza SC community is naar mijn mening de leukste die ik heb meegemaakt. Alleen de community begint een beetje moe te worden van elke scheet wat weer in de media komt en onwaar is door o.a. Mr. Derek Smart die de grote hater is en het groter maakt. Ik zit nu een jaar hierin met al een redelijk grote uitgave die ik heb gedaan, maar qua community is dit echt een hele leuke. Zowel op Reddit, Discord (zit in de Org van Tweakers), als op robertspaceindustries.com zelf/spectrum.

  • Ik herinner me vooral de case van een kritische journalist die de grond werd ingeboord. Misschien moet ik er weer eens goed induiken. Het project staat me nog wel aan.

  • Jullie moeten je denk ik vooral realiseren dat het heel normaal is als een game van dit formaat zo lang in ontwikkeling is. Development is begonnen in 2012, ze zijn nu 5 jaar bezig. Games als Starcraft 2, LA Noire en Team Fortress 2 zijn nog veel langer dan dat in ontwikkeling geweest en waren allemaal een succes.



    Zelfs als de game uiteindelijk niet wordt wat ze beloofd hebben, of ze raken op een gegeven moment wél in financiële problemen of iets dergelijks… Zo'n ambitieus project is ontzettend goed voor de ontwikkeling van games in het algemeen en op basis van de techniek/ideeën die ze gebruiken zullen er alleen maar meer toffe games komen.



    Althans, zo zie ik het. Verder ben ik niet zo'n voorstander van crowd funding, ik betaal helemaal nergens voor als ik niet zeker weet dat het af is en werkt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren