Ontwikkelaar Cuphead legt uit waarom de game opnieuw werd gebouwd

Nieuws | -

In een interview met GamesRadar heeft Cuphead-bedenker Chad Moldenhauer inzicht gegeven in het moeizame ontwikkelproces van de game.

De game werd op E3 2014 aangekondigd en was een jaar daarna speelbaar op de beurs. Veel gamers vielen over het feit dat de game geen platformlevels bevatte, maar enkel gevechten met eindbazen. De kritiek was voor STUDIO MDHR reden genoeg om de game uit te breiden.

"Mijn broer en ik namen ontslag en een tweede hypotheek, en begonnen met het uitbreiden van het team. Dit was onze kans om de game af te leveren die we altijd al wilden maken, in plaats van de kleinschalige titel die we met z'n drieën hadden gepland."

Omdat de game enkel gebruikmaakt van handgetekende animaties, heeft het veel extra werk gekost om de game uit te breiden als platformer. Moldenhauer is er echter zeker van dat de game bij release is wat de ontwikkelaar voor ogen had.

"In werkelijkheid is Cuphead nu dichterbij de game die we altijd al wilden maken. We gooien er geen levels in om mensen tevreden te stellen, maar om ze de originele visie van onze droomschaal te laten zien."

Lees hier het gehele interview . Cuphead komt op 28 september naar Xbox One en pc.


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.