Markt voor virtual reality-content is sterk volgens Oculus

Nieuws | -

Oculus zegt nog meer in nieuwe virtual reality-content te willen investeren. Deze beslissing is volgens het bedrijf gemaakt naar aanleiding van het groeiende succes van verschillende vr-titels.

Oculus meldt dat er meerdere virtual reality-games zijn die al meer dan één miljoen dollar hebben opgebracht in de Oculus Store. Het feit dat dit soort content rendabeler lijkt te worden, is een goed teken voor Oculus en de ontwikkelaars die vr-content produceren. Naast het succes in de eigen winkel zijn er ook al meer dan dertig titels die meer dan 250.000 dollar in de Steam Store hebben opgebracht.

In een interview met roadtovr zei Jason Rubin, Head of Content bij Oculus, dat de markt eindelijk op gang begint te komen: “Toen virtual reality voor het eerst lanceerde, was er nog geen markt voor vr-titels. Zelfs goedkopere projecten maakten weinig kans op succes.” Volgens Rubin is het virtual reality-ecosysteem nu zo sterk dat zelfs kleinere teams hun vr-games met winstverwachting kunnen lanceren.

Waar Oculus voorheen honderd tot tweehonderdduizend dollar in een project investeerde, investeren ze nu één tot vijf miljoen dollar. Dit is mogelijk omdat het risico op verlies aanzienlijk lager is geworden en ontwikkelaars meer zekerheid hebben om op z’n minst quitte te draaien.

De hoop is nu dat de markt nog sterker wordt en de vr-industrie zich over een paar jaar kan meten met de traditionele games-industrie. Wanneer dit punt bereikt is, wordt het makkelijker om AAA-producties in virtual reality te verwezenlijken.

Rubin: “We zullen uiteindelijk in de positie terechtkomen waar de grotere consolefabrikanten zich op dit moment in bevinden. We investeren dan in content om bepaalde doelen te behalen en niet omdat het anders niet gemaakt kan worden.”

Geplaatst op 13 juli 2017 om 12:51 door Crew


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.