1. Regisseur Kingdom Hearts 3 over de vertraging van de game

Regisseur Kingdom Hearts 3 over de vertraging van de game

Kingdom Hearts 3-regisseur Tetsuya Nomura heeft in een interview met Gamespot verteld waarom de game veel vertraging heeft opgelopen.

De grootste vertragende factor was het overschakelen naar Unreal Engine 4, nadat de game een jaar in ontwikkeling was. Nomura zegt dat de beslissing niet door hem werd gemaakt, maar door Square Enix.

"Er was een beslissing gemaakt om de te wisselen naar een externe engine, Unreal Engine. Dus we schakelden daarop over. Helaas waren er wat dingen die teruggedraaid moesten worden, en opnieuw gedaan moesten worden. Dus we werden min of meer teruggeplaatst, maar het was een beslissing die door het bedrijf gemaakt moest worden."

Het gevolg hiervan is dat het plan voor het maken van content hiermee in de knoop kwam, waardoor er extra personeel nodig was. Extra intern personeel was echter schaars, omdat er vele andere projecten binnen het bedrijf lopen. Volgens Nomura was de timing van de beslissing daarom zeer ongunstig.

Dlc-werelden
Daarnaast werd gevraagd naar eventuele verassingen qua Disney-werelden. "Ik denk niet dat we werelden geheimhouden totdat de game uit is. Ik denk dat we ze voor de lancering introduceren. Vandaag de dag kunnen games content toevoegen door middel van dlc, dus er is geen reden om werelden achter te houden."

Over dlc kon Nomura nog zeggen dat ze "niet zomaar" een systeem kunnen uitbrengen om dlc-werelden aan Kingdom Hearts 3 toe te voegen, dus bereidt het ontwikkelteam zich hierop voor. Hij benadrukt echter dat dit geen bevestiging of ontkenning is.

Kingdom Hearts 3 verschijnt in 2018 voor PlayStation 4 en Xbox One. Kijk hier de trailer vanaf D23 Expo.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Als ze hiervoor met Luminous werkte, zouden ze denk ik dankbaar moeten zijn met Unreal.
    Maar ja, komt wel goed.

  • haha 1 jaar overstappen op een andere engine noemen als reden van de vertraging. Deel 2 kwam uit in 2005 en we zijn nu 12 jaar verder, dan is er meer aan de hand dan alleen een andere engine hoor. Ze zijn gewoon traag bij Square Enix. Kijk maar naar Final Fantasy 15 en de remake van deel 7. Duurt allemaal zo lang.

  • De remake is vorig jaar of dat jaar ervoor pas aangekondigd. Toen ze FF7 voor het eerst lieten zien op de PS4 was het een techdemo, geen aankondiging, dus als ik je zo hoor over S-E met het bekende 'duurt lang'- begrip, dan vind ik dat je het misplaatst voor Final Fantasy 7.



    Wat betreft Final Fantasy 15, dat was gewoon een slimme keuze geweest in mijn ogen. FF13 (en alle delen die gebaseerd zijn op) waren een aanfluiting, en daarbij had FF15 (of hoe het aangekondigd werd: FF13 Versus) tussen horen te staan, waren het niet dat ze besloten om dit als losstaand/nieuw deel in de RPG

  • Ach die lange ontwikkeltijd heeft er wel voor gezorgd dat final Fantasy XV uiteindelijk voor mij de op 2 na beste final Fantasy game ooit is. Dus het iets negatief vinden kan ik niet.

  • Er is al jaren sprake van een remake. In 2014 zijn ze dan eindelijk officieel begonnen zeggen ze. Dat drie jaar later nog steeds geen zicht is op een release datum of dat ze überhaupt al in een ver gevorderd stadium zijn, vind ik ontzettend traag. Het is een remake, ze hoeven niet totaal iets nieuws te verzinnen qua verhaal, personages en werelden.



    FF15 is inderdaad ooit begonnen als Versus. Dit was in 2006 zo aangekondigd. Vervolgens is het omgetoverd in deel 15 die vorig jaar uitkwam. 10 jaar over gedaan dus. Ik vind ze gewoon langzaam bij Square Enix.

  • Zo zit het niet. De man achter kingdom hearts is na deel 2 begonnen aan ff versus 13. Pas toen die game werd overgezet naar FF15 in 2012 of 2013 zijn ze begonnen met kh3. Doordat FFversus13 in een ontwikkeling hel is beland is kh3 ook nooit op de ps3 verschenen. Daarnaast heeft de beste man een eeuwigheid nodig om een game af te ronden.

  • Bullshit anoniempje, zo een 10 jaar geleden zag ik al een trailer van KH 3 met Mickey in battle in een woestijn.

  • '"Er was een beslissing gemaakt om de te wisselen naar een externe engine, Unreal Engine. Dus we schakelden daar naar over. Helaas waren er wat dingen die teruggedraaid moesten worden en opnieuw gedaan moesten worden. Dus we werden min of meer teruggeplaatst, maar het was een beslissing die het bedrijf gemaakt moest worden."'



    "Ik denk niet dat we werelden geheimhouden totdat de game uit is. Ik denk dat we ze voor de lancering introduceren. Vandaag de dag kunnen games content toevoegen door middel van dlc, dus er is geen reden om werelden achter te houden."



    Serieus… wie heeft dit vertaald… jijzelf of google translate?

  • Vandaag te veel azijn gedronken ?, in het toy story Kingdom hearts 3 bericht en Spider-Man behind the scenes ben je ook al lekker op dreef :D

  • Mwa… vind dat er best wel wat moeite een nieuwsberichtje gestoken mag worden…. volgens mij waren wij members het daar afgelopen vrijdag/donderdag allemaal over eens.



    Verder is het gewoon niet mijn dag qua nieuws… maar ik ga lekker toch mijn mening geven.

  • Ik denk dat de hoeveelheid azijn wel meevalt. Deze vertaalfouten zijn toch echt wel schandalig.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren