1. Xbox One X-versies The Evil Within 2 en Wolfenstein 2 draaien in 4K

Xbox One X-versies The Evil Within 2 en Wolfenstein 2 draaien in 4K

The Evil Within 2 en Wolfenstein 2: The New Colossus, beiden games van Bethesda, ondersteunen 4K Ultra HD en HDR op Xbox One X.

Hoewel Bethesda nog geen updates voor de aankomende games heeft aangekondigd die dit mogelijk maken, plaatste Microsoft een update op de gamepagina's van de games waaruit dit blijkt. De gamepagina van The Evil Within 2 is hier te zien, de pagina van Wolfenstein 2 hier.

Microsoft's definitie van 4K Ultra HD hangt tussen native 4K tot dynamische checkerboard 4K, dus waar de games precies onder vallen moet nog blijken.

The Evil Within 2 moet op 13 oktober uitkomen op pc, Xbox One en PlayStation 4. Wolfenstein 2: The New Colossus komt naar dezelfde systemen, maar dan op 27 oktober. Er is nog niets bekend over een mogelijke PlayStation 4 Pro-patch.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • 'Microsoft's definitie van 4K Ultra HD hangt tussen native 4K tot dynamische checkerboard 4K, dus waar de games precies onder vallen moet nog blijken.'
    Lekker duidelijk.. :P

  • https://abload.de/img/ps4prosfjvh.png

  • Dat begrijp ik wel.
    Ik doel meer op het feit dat MS hun definitie van 4K nogal uitgebreid is. :)

  • Al die verschillen… het begint wel een PC te lijken alleen heb je bij de console vaak maar 1 of 2 opties.

  • Inderdaad. :)
    Maareee… Kunnen we binnenkort niet weer eens een keer een goede discussie aangaan? De laatste tijd ben ik het veel te vaak met je eens en dat is niet goed voor mijn discussie-orgaan (cc: Simon). :'D

  • Microsoft had nooit op de E3 met de term "true 4K" mogen komen. De Pro kan hem op bijna alle games amper halen, maar ook de X kan de mooiere games niet in native 4K afspelen.

  • Lastig te zeggen. Microsoft zal voor hun eigen titels native 4K garanderen. Het is onmogelijk om te garanderen dat externe studio's dit ook gaan doen. Het lijkt mij ook beter als ze dat zelf beslissen, zodat die de beste ervaring voor ons gamers kunnen kiezen.

  • Ps4 pro ook neem ik aan?

  • 100% dynamische checkerboard 4k.

  • Beide waarschijnlijk checkerboard.
    Bethesda is Third-Party, en deze games zijn al in ontwikkeling voor XBOX ONE X werd aangekondigd.

  • Ik mag toch hopen dat games die uitkomen vanaf september uberhaubt allemaal enhanced worden en dergelijke features krijgen voor de One X.

  • "Xbox One X-versies The Evil Within 2 en Wolfenstein 2 draaien in 4K"



    Gefeliciteerd!

  • Wat een grap is dit eigenlijk hè, vooral als je dat plaatje van raider007 ziet. Zoveel gegoochel om maar te proberen iets van 4K uit de console te krijgen en uiteindelijk is er maar één game die het native flikt.



    Nee, gamen op True 4K blijft denk ik de komende 5 tot 10 jaar toch echt pc-territorium. Nu vind ik het hooguit jammer dat consoles de helft van hun capaciteit moeten verspillen aan halve 4K-oplossingen met in de meeste games zowel checkerboard rendering als dynamische resoluties. Fluctuerende shit waar je eigenlijk echt niets aan hebt.



    Had die kracht dan toch gewoon gebruikt voor extra dikke visuals op native 1080p… Alsnog een prima resolutie en ik denk dat het eindresultaat veel indrukwekkender was geweest dan nu met mindere visuals in iets meer pixels!

  • Of gooi gewoon alles op checkerboard variërend van 1440p t/m 2160p.



    4K native is met de volgende generatie het probleem niet. Het grote probleem blijft nog altijd de framerate en dat is op de PC met 4K ook niet anders. Overigens verkies ik wat betreft PC gaming 1440p, widescreen, 35", dan een 4K scherm.

  • Ik denk toch dat het voor veel console gamers beter is wanneer 2160p/4K checkerboarding wordt gehandhaafd. Microsoft heeft veel te veel focus op 4K native gaming, terwijl je op een televisie kleiner dan 55 inch het verschil vrijwel niet ziet.
    Gooi dan die kracht inderdaad in betere "visuals", maar volgens mij staat dat sowieso ook op de planning naast resolutie.

  • Geef mij inderdaad maar gewoon 1080p met extra grafische pracht, particle/lighting effects en de hele mikmak op 60fps.

  • Ook al zijn niet alle games native 4k. Het ziet er zeer mooi uit op mijn 4k tv via mijn ps4 pro. Spiderman die in 2018 komt zag er belachelijk mooi uit. The last of us 2 gaat gruwelijk worden, god of war 4 etc etc. Dat het dan op 300 pixels na geen native 4k is, dat zie je amper. En een pc hoef ik niet, aangezien die geen vette games hebben.

  • Eens met Mr. Awesome.

  • Blijkbaar heb je geen ps4 pro? Want met aardig wat games heb je de optie. Om in de game verbeterde visuals op 1080p resolutie in te stellen. Zoals ook een Rise of the Tombraider. En dan draait het op 60fps

  • Speel bv voor de gein gewoon eens Horizon Zero Dawn op een 55" 4K scherm, met de 2160p checkerboard en HDR. Dit is echt bloedmooi en dan zitten we met ze'n allen te zeuren dat we native 4K willen terwijl je dat vanaf de bank niet eens het verschil tussen beide ziet. Native 4K betekend ook meer performance naar resolutie dan naar framerate of visuals.



    Waarom denk je dat pc gamers tegenwoordig nog steeds liever voor 1080p/144hz kiezen of 1440p 100hz, widescreen 35". Voor 4K op de PC met een constante stabiele framerate moet je gelijk bij de 1070 of 1080/TI zitten. Zelf haal ik op de PC met mijn hardware (4K) in BF1 bv 45 fps met de GTX 1070. Ik had hem eens getest op kantoor hier op mijn 4K scherm (thuis een Dell Ultrasharp 1440p). Nu zit ik te kijken of komend jaar naar een widescreen 35"Gsync scherm.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren