1. Doomfist volgende week speelbaar in Overwatch

Doomfist volgende week speelbaar in Overwatch

Vanaf 27 juli kunnen alle Overwatch-spelers op PS4, Xbox One en pc los met het nieuwe personage Doomfist.

Het personage was al enkele weken speelbaar op de testservers van de game, maar kan in de loop van volgende week dus door iedereen worden gekozen. In een nieuwe video, die hieronder te bekijken is, worden meer details over hem gegeven.

Doomfist is een meleepersonage die met zijn grote mechanische hand tegenstanders een flinke mep kan verkopen. Ook heeft hij een handkanon, een uppercut-aanval en zijn ultimate ability is een meteorenregen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Ik vind het nog steeds raar dat de consoles de character pas veel later mogen testen. Breng de charavter gewoon uit op alle platformen en ban deze gewoon voor 4 weken van competitive. Dan hebben ze genoeg tijd om eventuele aanpassingen door te voeren indien nodig. Nu komt de character naar de consoles maar voelt deze niet meer als nieuw aan. Jammer.

  • Eens! Komt nog eens bij dat sommige heroes op de console totaal anders spelen. Nu worden misschien nog aanpassingen gedaan aan Doomfist die niet ten gunste zijn van Xbox en PS-gamers.

  • Ja dat is jammer voor de console gebruikers, maar patches kunnen daarop minder snel worden doorgevoerd. PTR op console zou dan ook niet goed werken. Mochten ze een character dermate hebben aangepast dat ie bugged, OP, etc is dan kunnen ze dat op pc direct terugdraaien of aanpassen, op console zou +- 2 weken duren.



    Geloof dat bastion daar een mooi voorbeeld van is toen ie voor de 1e keer gebuffed werd. Heeft veel te lang op console mogen rondlopen of, nou ja in turret vorm blijven zitten omdat ie nagenoeg niet kapot te krijgen was.



    Ik begrijp de keuze wel.

  • Ik heb het toch ook niet over een ptr? Ze hadden gewoon 1 launch date kunnen doen en gewoon doomfist 4 tot 6 weken van competitive af kunnen houden. Op de PC kunnen ze dan checken wat er mis is de eerste 2/4 weken en daarna 1 patch gebruiken voor de console. M.b.t. de patch tijd op consoles heeft dit geen invloed, want nu moeten ze ook 2 weken eerder de patch doorvoeren naar de console. Dus de laatste 2 weken van de PTR zijn voor de console in dat opzicht ook nutteloos.



    Mooi dat je bastion als voorbeeld gebruikt, want als ze de veranderingen van bastion op de console hadden getest (lees doorgevoerd in quickplay) voordat competitive begon, dan hadden de console gamers geen 4 weken met een extreem sterke bastion gezeten.



    Verder krijg de console nu ineens een nieuwe hero gedurende een competitive seizoen zonder dat iemand heeft kunnen oefenen. Je weet dus dat mensen deze hero meteen gaan kiezen en dus daarmee voor (waarschijnlijk) frustraties zullen zorgen bij teammates.



    Dus nee, ik begrijp de keuze niet. Ptr is lastig op consoles, maar een hero tegelijk uitbrengen is prima te doen.



    Edit:
    Het Bastion probleem geeft trouwens ook aan dat niet alle testen op de PC optijd worden toegepast/passend zijn voor de console. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ze die buff ooit door de PTR hebben weten te krijgen.

  • Maar hij wordt toch tegelijk gereleased volgende week? En 1e week niet speelbaar voor comp. Tja ze moeten het nu ergens testen en pc is daarvoor n makkelijker platform.

  • Mijn punt is gewoon dat PC gebruikers het personage gewoon eerder mogen testen door de PTR. Ik vind het gewoon raar dat ze de character niet gewoon eerst speelbaar maken op alle platformen voor quickplay. Jammer als er dan foutjes in zitten, of de character is OP. Dan kunnen ze in ieder geval allemaal tegelijk aan de gang met de character. Nu is de hype gewoon voorbij en kunnen console spelers er pas mee aan de gang. Dat vind ik gewoon jammer.

  • Ja dat kan ik begrijpen ivm hype. Als enige troost kan ik zeggen dat je op ptr bijna geen fatsoenlijke potjes kunt spelen. Verbinding is soms bagger, omdat er geen regio's zijn op ptr en waar men in QP over het algemeen behoorlijk aankloot is t op ptr nog vele malen erger.



    Dat gezegd hebbende viel spass straks met doomfist, hele toffe char om te spelen en gaat hopelijk met de andere buffs meer composities van teams rendabel maken. Al vind ik dive heel tof om te spelen.

  • Ptr lijkt me ook niks nee. Maar nu heb ik alles al gezien van doomfist voordat ik er zelf mee aan de slag kon. Maar ja het is niet anders

  • En de switch versie?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren