1. Star Citizen alpha 3.0 release naar september verplaatst

Star Citizen alpha 3.0 release naar september verplaatst

Cloud Imperium Games heeft aangekondigd dat de releasedatum van update 3.0 voor Star Citizen is verzet naar september in plaats van augustus. De ontwikkelaar geeft aan dat er meer tijd nodig is dan gedacht om het spel te optimaliseren en bugs te verwijderen.

De nieuwe richtdatum voor release is ergens tussen 4 en 18 september. Star Citizen staat ook wel bekend als de game met het hoogste crowdfunding-budget ooit, namelijk meer dan 153 miljoen dollar, wat wat neerkomt op 130 miljoen euro.

In april werd beweerd dat de update niet later dan eind juni zou lanceren. Bekijk hieronder de officiële trailer.

Dit artikel delen

Over de auteur

Eline Oosterloo Van mainstream Hearthstone tot het obscure Drill Dozer: voor mij zijn alle games genieten!

Reacties

  • De release zou al rondom eind augustus/begin sep komen te liggen voor 3.0. Niet heel erg want we krijgen wel deze maand al PTU access voor 3.0 waarin we nog mogen testen voor bugs tot de echte 3.0 release begin september.



    3.0 is ook eindelijk de foundation hoe Star Citizen en Squadron 42 zullen worden in de toekomst. Groot gedeelte van de core tech is aanwezig in 3.0, waarna in 3.1/3.2/3.3 de rest geïmplementeerd zal worden.

  • Over 10 jaar ga ik deze game wel weer een keer in de gaten houden, hij zal dan ongeveer wel in beta zijn. Ja ja ik ben cynisch en nee ik wil gaan half spel maar een goed spel, maar SC is nu volgens mij diablo 3 al voorbij gegaan. Ik heb bij kickstarter destijds geld neergelegd en verwachting was toen geloof ik 2 a 3 jaar… we zijn nu nog niet eens in de beta. Ach wel les wijzer en nooit meer aan dat soort early acces, kickstarter dingen gedaan.

  • Had je dat voor jezelf verwacht of hadden ze dat aangegeven? En project als dit van de grond af opbouwen met nieuwe tech is geen 2/3 jaar werk. Menig grote AAA game is 6/7 jaar in ontwikkeling dus ik snap niet echt dat serieus dacht dat je een volledige game in 3 jaar zou krijgen. Alpha/beta status maakt ook niet zoveel uit namelijk want het zegt niet zoveel op het moment.



    Persoonlijk ben ik juist blij dat ik backer ben van SC en ben ook samen met een paar Org leden oktober aanwezig tijdens de Citizencon presentatie in Frankfurt. Men klaagt niet dat een game als Finfal Fantasy 10 jaar duurt omdat je daarvan de ontwikkeling niet meemaakt vanaf het begin. Pas laatste 1.5 hoor je iets van het spel. Je had dus kunnen weten dat een kickstarter project iets anders is dan een normale game die ontwikkeld wordt bij een uitgever.

  • Het klopt dat het maar tot 2014 zou duren voor de game uit zou komen, maar dat is een totaal andere game dan dat het nu gaat worden. En dat komt niet geheel door de devs, maar door de backers die zoveel geld gedoneerd hadden, dat CR zijn droom kon vergroten. Voor de rest met SNake eens dat de meesten die ongeduldig zijn nu de development van een spel op de voet kunnen volgen vanaf dag 1, terwijl normaal je er pas wat van een spel hoort tegen het laatste jaar van de development periode. Mensen zijn development zoals dit niet gewend en ik heb het gevoel als ik ook naar Spectrum kijk en de oude forums dat nog een relatief grote groep geen AAA games moet backen xD



    Ikzelf zie het vanzelf wel verschijnen en speel de alpha en kijk het nieuws om de zoveel tijd. Ik hype niet te veel, want dat houdt niemand vol.

  • Ik snap wat jullie zeggen maar ze gaven de illusie dat de engine er al was en al een end op weg waren, tenminste mij en een x aantal anderen. En ja het word een hele andere game dan de bedoeling was en ja op zich ben ik daar blij om. Maar ze voegen zoveel features toe dat ik me af vraag of het ooit uitkomt. Baal er gewoon een beetje van.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren