1. Pokémon Go-spelers negatief over Legendary Raid Battles

Pokémon Go-spelers negatief over Legendary Raid Battles

Op de subreddit van Pokémon Go spreken spelers hun onvrede uit over Legendary Battle Raids. Dit is na aanleiding van de introductie van Exclusive Raid Battles voor het verkrijgen van Mewtwo.

Op de subreddit van Pokémon Go klagen spelers over de pas aangekondigde Exclusive Battle Raids en Legendary Battle Raids in het algemeen. Deze raids zijn namelijk te schaars en het is lastig om andere spelers op tijd bij elkaar te verzamelen om de Raid Battles te doen. Daarbij is de kans om een legendarische Pokémon te vangen klein. Door de introductie van Exclusive Raid Battles is het vangen van Mewtwo, die onlangs verschenen is, nog lastiger dan het vangen van de andere legendarische pokémon.

Zo kunnen mensen die in afgelegen plekken wonen, buiten de grote Pokémon Go-steden, zelden profiteren van raids, aangezien daar weinig gyms aanwezig zijn. Daarnaast is het vangen van de legendarische pokémon wanneer spelers aanwezig zijn bij de juiste gyms niet gemakkelijk, vooral niet gezien veel spelers nog lag ondervinden tijdens Raid Battles, wat tot veel frustratie leidt.

Articuno, Zapdos en Moltres hebben een catch rate van maximaal 23.59% per premier ball en voor Lugia en Ho-Oh is die kans zelfs 15.73%. Lees hier over de Pokémon Go-bug rondom de premier ball die binnenkort gepatched wordt door Niantic. De catch rate van Mewtwo is nog niet onthuld, maar er zijn al wel veel klachten over de Exclusive Raid Battles waarin de pokémon te vangen is. Deze raids lijken namelijk op normale Legendary Raid Battles, maar zijn uitsluitend toegankelijk op uitnodiging.

Om een uitnodiging te ontvangen voor een Exclusive Raid Battle, moeten spelers recentelijk succesvol een Raid Boss hebben verslagen bij de desbetreffende gym, waarna zij kort de tijd krijgen om een groep spelers te verzamelen en Mewtwo te verslaan, om vervolgens een kans te hebben de legendarische pokémon te vangen.

Los van de catch rates zijn de pokémon alleen te verslaan met een groep andere spelers, waardoor deze dus soms wel uren moeten wachten op en rondvragen naar andere spelers die bereid zijn deel te nemen aan dezelfde raid. Pokémon Go-fans vinden dat de Legendary Raid Battles te veel moeite kosten en te beperkt zijn om nog leuk te zijn.

Niantic heeft nog geen reactie gegeven op alle kritiek die verschenen is op de subreddit. Het bedrijf had een paar weken geleden veel klachten ontvangen van Pokémon Go-spelers tijdens de allereerste Pokémon Go Summer Fest in Chicago, omdat de servers voor langere perioden plat lagen.

Dit artikel delen

Over de auteur

Eline Oosterloo Van mainstream Hearthstone tot het obscure Drill Dozer: voor mij zijn alle games genieten!

Reacties

  • 'Articuno, Zapdos en Moltres hebben een catch rate van maximaal 23.59% per premier ball en voor Lugia en Ho-Oh is die kans zelfs 15.73%.'
    Misschien handig om te vermelden: De minimale catch rate van Articuno, Zapdos & Moltres is 3% en de minimale catch rate van Lugia & Ho-Oh is 2%. :)



    OT:
    Niantic maakt er inderdaad een onduidelijk en onoverzichtelijk zooitje van.
    Ze hebben daar zeker een nieuwe communicatiemanager nodig.

  • Niantic had gewoon Mewtwo moeten bewaren en samen met een Team Rocket in het spel moeten brengen. Was prima en acceptabel geweest. We hebben tenslotte 4 legendaries gehad afgelopen weken en hebben we ook nog Kangaskhan en meer Unown gehad. Daarnaast hebben ze ook nog eens shiny Pikachu vrijgeven. Mewtwo vrijgeven op deze manier was echt niet nodig.

  • '' Om een uitnodiging te ontvangen voor een Exclusive Raid Battle, moeten spelers recentelijk succesvol een Raid Boss hebben verslagen bij de desbetreffende gym ''



    Dat stukje snap ik nog niet helemaal, word er hier bedoeld dat je gewoon een willekeurig Raidboss in elkaar moet meppen met zijn alle, en dan hopen dat op deze gym Mewtwo komt?



    ga het wel proberen wanneer die gelaunched word, vindt Niantic wel een beetje onduidelijk net zoals hun site

  • Die onduidelijkheid heeft Niantic helaas de wereld in geholpen…

  • Ik speel wel net mewtwo in de 3ds spellen of in Smash Bros. Veel beter te doen en nog vetter ook.

  • recentelijk succesvol een Raid Boss hebben verslagen bij de desbetreffende gym?



    klinkt bijna dat als je er zeker van wilt zijn mee te kunnen doen aan een Mewtwo raid dat je alle raid bosses in je omgeving moet gaan verslaan, elke dag…

  • Premium raid passes = $$$$$ voor Niantic.
    Eén reden waarom ze zo onduidelijk blijven..

  • Precies. één raidpass per dag schiet natuurlijk niet op. En max 50 muntjes per dag (raidpass=100), betekent maximaal 7 + 3,5 raidpass per week gratis, hoe veel je het ook speelt. Met die packs iets goedkoper, maar dan nog. Een beetje fanatieke raider moet bijbetalen. En daar ziet Niantic de $$$€€€ tekens.



    Snap ik ook wel, spel is gratis verkrijgbaar en centen moeten verdiend worden, maar de manier waarop het nu gaat, voelt niet goed. Als ze slim zijn, verdienen ze geld én laten ze de spelers denken goede deals te krijgen met het spel. Zo behoudt je je betalende spelers veel langer. En uiteindelijk is dat alsnog meer $$$€€€.

  • Ik vindt het niet erg om € 15,- neer te lappen voor bijvoorbeeld 15 premium raidpassen, maar dan moet ik wel weten of Mewtwo dan op een bepaalde raid gym spawned anders niet

  • €15,- betalen voor 1 digitaal wezentje in een F2P game, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

  • Mee eens inderdaad, maar zou het ook weer niet echt een drama vinden kan ik wel missen, speel het namelijk regelmatig met me maten

  • Ieder z'n ding natuurlijk! :D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren