1. EA sluit deuren van Star Wars- en Dead Space-studio Visceral Games

EA sluit deuren van Star Wars- en Dead Space-studio Visceral Games

Visceral Games is niet meer. De ontwikkelaar is opgeheven door Electronic Arts.

De studio maakte voorheen de Dead Space-games en werkte inmiddels al geruime tijd aan een verhalende Star Wars-game. Voormalig Naughty Dog-werkneemster Amy Hennig werkte ook mee aan die game.

De ontwikkeling van de Star Wars-game wordt ondergebracht bij EA Worldwide Studios, waar een team van EA Vancouver verder werkt aan het spel. "We moeten het design van de game op de schop nemen als we een ervaring willen leveren waar spelers lange tijd van kunnen genieten. We behouden de prachtige graphics en authenticiteit in het Star Wars-universum en richten ons op het verwerkelijken van een Star Wars-verhaal."

EA verwacht dat de voorheen geplande releaseperiode van 2019 niet meer haalbaar is, maar geeft nog geen nieuw jaar wanneer de game uit zou kunnen komen. Zoveel mogelijk werknemers van Visceral worden volgens het bedrijf bij andere studio's van EA ondergebracht.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • EA: “execute order 66”.

  • Oei, dit is wel een domper. Visceral maakte in mijn ogen prima games. Mijn eerste game van hun, 007: Everything or Nothing, heb ik enorm van genoten destijds en was een erg onderschatte titel. Hetzelfde geldt een beetje voor Dead Space en Dante's Inferno. Deze Star Wars game mogen we als verloren gaan beschouwen denk ik. Zo'n overzetting gaat eigenlijk altijd mis, omdat er nu ontwikkelaars komen die opeens halverwege een proces moeten instromen en een totaal ander beeld en gevoel van/bij de game hebben dan degenen die er mee begonnen zijn. Jammer, want ik keek toch wel uit naar deze titel.



    Overigens, wat houdt EA nu nog over? Eigenlijk alleen de EA Sport en DICE volgens mij? Dat terwijl ze aangaven ook graag een adventure game in hun portfolio te krijgen.

  • Oei was Everything or Nothing ook van hun? Dat was een hele dikke game!

  • Wist ook niet dat die van hen was inderdaad. Toffe game, vooral in coop

  • Bioware Alberta, Dice en wat mobile developers. Grootste aderlatingen zijn IMO: Maxis, Westwood en Pandemic geweest. Naast de overnames van bureau's van Dice naar EA.

  • Zo jammer. Dead Space 1 en 2 (deeltje 3 zeg ik even niets over) waren echt wel een verademing in een tijd dat survival horror-games schaars waren. En nu dus gesloten. Het blijft E.A. natuurlijk.

  • EA: the game developer terminator

  • De laatste stille hoop op een Dead Space vervolg lijkt vervlogen. R.I.P.

  • EA heeft al zo veel goede studio’s de nek omgedraaid. Erg jammer.

  • Het is alleen jammer dat hun nek nooit es wordt omgedraaid.
    EA…de bevuiler van de game industrie met alleen maar slechte games, verneuker van vele franchises/studios en alleen maar gericht op deadlines en geld.



    Ik snap gewoon niet waarom mensen hun prul nog kopen…van mij mogen ze omvallen. (Helaas gebeurt dat nooit)

  • Ik vrees voor Bioware.

  • Ik heb mn rouw periode al gehad als het gaat om bioware… :/

  • Yup Ramirez.

  • Vergeet de cash koe van EA niet: FIFA, elk jaar worden er massa's verkocht een heel jaar lang.

  • Gewoon al het EA meuk boycotten. Goede dingen brengen zij toch niet uit.

  • Nooit geen Dead Space meer…
    Ik had nog hoop op een deel wat net zo goed als deel 1 was..

  • A long time ago…

  • De Amy Hennig Star Wars game was de enige EA/ Star Wars game waar ik naar uit keek, die kan dus ook van het lijstje geschrapt worden.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren