1. PS4 Pro- en Xbox One X-update voor Destiny 2 aangekondigd

PS4 Pro- en Xbox One X-update voor Destiny 2 aangekondigd

Mensen die een PlayStation 4 Pro of Xbox One X hebben kunnen binnenkort een update voor Destiny 2 binnenhalen die de grafische kwaliteit van het spel moet verbeteren.

Dat meldde de ontwikkelaar in zijn wekelijkse update 'This Week at Bungie'. De PS4 Pro- en Xbox One X-versies krijgen beiden HDR-ondersteuning, maar er zit wel verschil in de resoluties. Op PS4 Pro komt er een "aangepaste 4K-resolutie", terwijl Xbox One X volledige 4K krijgt.

Het is nog niet bekend hoeveel deze updates ruimte ze in beslag nemen. Ze moeten beschikbaar komen naast de Curse of Osiris-update en seizoen 2 op 5 december.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • '' Op PS4 Pro komt er een "aangepaste 4K-resolutie", terwijl Xbox One X volledige 4K krijgt. ''



    Native 4k op de One X en Checkerboard rendering op de Pro?



  • Ik gok dat de grafische verschillende niet te groot gaan maken… al helemaal niet omdat Bungie een partnership heeft met Sony.

  • Het zou ze sieren toch het maximale uit de One X te halen en geen rekening te houden met mensen die gekozen hebben om minder te betalen voor een mindere ervaring. Bovendien zijn ze echt groot geworden door het gros van de mensen dat MS steunen vanaf de eerste Xbox. Tevens kan Destiny 2 wel wat positiviteit gebruiken na de leegstroom 2 weken na release.



    Developers zitten overigens niet zo in elkaar. Het zijn de publishers die bepalen waar money ingestoken mag worden en beïnvloed worden met zakken met geld van andere die er baat bij hebben. Zoiets lekt zo uit en ik zie Sony ook niet het risico lopen om gezichtsverlies te lijden voor zoiets. Over 2 jaar mogen ze weer een poging wagen om de meest krachtigste console te leveren en met de beste versies. Nu is MS die weer gaat regeren op dit vlak.

  • Naar mijn weten lopen er helaas nog maar een paar rond met een geweten in de games industrie, en zelfs daarvan weet ik het niet zeker.



    Maar het probleem is dat anno 2017 mensen schijt hebben aan het uitlekken hiervan.. een weekje hoor je er wat van en men gaat weer over tot de orde van dag.

  • Adaptive en checkerboard zijn volgens mij 2 verschillende technieken. Checkerboard is vanaf een native resolutie (bv 1800p extra pixels toevoegen om 4K te halen). Adaptive is dat het volgens mij mogelijk is om 4K te halen maar bij zwaardere scenes kan inzakken naar een andere resolutie.



    Maare…dat mogen zij vertellen wat ze gaan doen.



    "Ik gok dat de grafische verschillende niet te groot gaan maken… al helemaal niet omdat Bungie een partnership heeft met Sony."



    Als dat is wat je denkt, dan had Microsoft een Deal met Monolith voor SoW dat de PS4 Pro dezelfde textures moest krijgen als de base PS4 en de One X alleen hogere resolutie textures. Nu ik na een week meer vergelijkingen heb gezien met andere games…is het wel heel erg frapant dat toevallig SoW het verschil in textures "groot" is vergeleken met andere games.

  • Geen idee of microsoft een deal met monolith heeft gemaakt daarover… als dat wel zo is vind ik dat prima net zoals sony en bungie dat ook zelf moeten beslissen.. dat het voor de gamers in beide situaties minder uitpakt is iets wat we steeds vaker zien in de gaming branche. Vanuit een business oogpunt is het echter gewoon logisch.



    Het was dan ook niet zozeer als kritiek op sony of bungie bedoelt hoort.

  • Dat is toch niet prima? Shadow of War is een aangemaakt gedrocht op alle platformen buiten de X en de PC. Als je teruggaat naar het bericht waarin de vergelijkingsvideo stond tussen de Pro en de X hoorde je vooral mensen zeggen: "Wat een groot verschil", "het verschil is nog groter dan ik dacht", "True Power doet nu al pijn", etc.



    Deze waanvoorstelling is gelukkig volledig ontkracht geweest door Assassin's Creed en Call of Duty WWII. Het verschil is er, maar is marginaal klein. Al bleven er nog enkele stuiptrekkingen van Shadow of War nazinderen…



    En ivm Destiny 2 heeft Bungie al aangegeven dat het spel op de Xbox One X ook in 60 fps kan draaien, maar dan zou het aantal vijanden drastisch naar beneden worden gehaald en de ruimte zou minder groot zijn. Dan zou er ook meteen een kloof ontstaan binnen de Xbox community.



    Wat Phil Spencer hierover zei in het verleden is dus volledig ontkracht. Geen parity shit, geen True Power, wel een echte blaaskaak. Als je crossplay wil, moet je trouwens voorstander zijn van parity. Ook binnen de community en niet staan wijzen naar dat zogezegde zakje geld. Het is zijn eigen krachtpatser dat al worstelt met zijn eigen zwakheden en rekening moet houden met 2013. Iets waar de Pro ook last van heeft.



    En over zakken geld of deals gesproken. Ik zie liever een nietszeggende missie als exclusieve deal dan dat een console verplichte vaseline texturen krijgt en de ander mag staan pronken met HD/4K textures.

  • "En ivm Destiny 2 heeft Bungie al aangegeven dat het spel op de Xbox One X ook in 60 fps kan draaien, maar dan zou het aantal vijanden drastisch naar beneden worden gehaald en de ruimte zou minder groot zijn. Dan zou er ook meteen een kloof ontstaan binnen de Xbox community."



    Zo kan iedere console natuurlijk een game op 60fps draaien als je daarvoor een game moet gaan strippen. In mijn ogen heeft dat dan nog maar weinig met de kracht te maken van de One X.

  • @Don,



    Ik denk dat je echter wel onderscheid moet maken tussen games die ontwikkeld zijn met de Pro+X in het achterhoofd en de titels die al in development waren waarbij nu nog wat extra features zijn toegevoegd.



    Ik ga er vanuit dat bungie liegt om de doodeenvoudige reden dat sony hun een zak geld heeft gegeven voor extra content. Cynisch maar imo ook realistisch.



    Je phil spencer rant snap ik niet helemaal dus… no comment.



    Tja ik zag liever meer content in een destiny 2 waar al veel te weinig content in zit dan een HD texture ;)

  • Ivm Spencer. Die heeft duidelijk gezegd dat de 30fps bij de X een aangekochte beperking is dankzij een deal tussen Sony en Activision.



    Bungie heeft via GameSpot laten weten dat de X zelf zijn beperkingen heeft en dat het niet anders kon dan kiezen voor gelijkheid tussen de 2013/S en de X. Wat de Pro er mee heeft te maken blijft mij een raadsel.



    Met deze nieuwe update krijgt de X ook terecht de allerbeste versie tussen de consoles. De X wordt optimaal benut en is in mijn overtuiging niet benadeeld geweest door Sony. Call of Duty WWII is objectief gezien ook mooier op de X ondanks de deal met Sony.



    Daarom mijn gezever over Phil Spencer over het geval Destiny 2.



    Die verwijzing naar exclusieve content en exclusieve HD/4K textures… dat ging over Shadow of War. ;)

  • Dan geloof jij bungie op hun blauwe ogen dat doe ik dan weer niet.. vooral niet door die zak geld.



    Er is een verschil tussen mooier en het maximale eruit halen of misschien hier en daar wat weglaten.. om je partner tevreden te stellen dit gebeurd in veel bedrijven ook buiten de games industrie.



    Tja Phil moet ook niet zeuren zoals ik aangaf is dat gewoon een business deal en als microsoft graag wil dat devs het maximale uit hun product halen moet ie zelf maar een zak geld beschikbaar stellen.



    Zoals ik al aangaf is idd de game/consument ten alle tijde slachtoffer van dit gedrag echter is dit in de zakelijke sfeer allemaal geen ondenkbaar gedachtegoed.

  • We hebben dezelfde gedachtegang gezien rond Assassin's Creed Unity. Daarin werd er geroepen dat Microsoft's deal met Ubisoft ervoor had gezorgd dat de game op de PS4 in een teleurstellende 900p draaide. Dikke onzin natuurlijk want Syndicate draaide ook in 900p en die werd gepromoot door Sony.



    Dus ik geloof die parity zever niet van Spencer en co. Daarvoor moet ik zelfs Bungie's woorden niet volgen. Het verschil wordt niet geboycot. De betere prestaties van de X zijn aanwezig bij alle games die door Sony gepromoot worden.



    Met Shadow of War heb ik dan weer wel het gevoel dat er meer aan de hand is. En daarom zei ik dat ik liever exclusieve DLC zie, dan exclusieve texturen.

  • heb liever dat ze de framerate omhoog gooien.

  • Ik heb liever dat ze gratis content toevoegen:p maar dat gaat niet gebeuren.

  • Dat wil ik wel.eens zien native 4k op de X. Laatste 6 games getest door Digital Foundry draaide spellen in dynamic 4k netzoals op de pro. Zelfs titenfall2 draaiden op de x vaak op lagere resolutie dan de pro versie

  • Lager? Heb je een linkje?

  • Er zat inderdaad een fout in de port bij Titanfall2. Die is als het goed is ondertussen al weggewerkt.



    'Something's not quite right with Titanfall 2 on Xbox One X. With all the talk of maximum 6K resolution, the reality mostly falls short and it looks like Respawn needs to sink a little extra work into the port.'

  • Vandaar.

  • '' Laatste 6 games getest door Digital Foundry draaide spellen in dynamic 4k. ''



    Dit is dan wel onzin want Forza, Lucky's Tail, Killer instinct, Shadow of War draaien Native 4K.
    Al moet ik eerlijk toegeven dat ik met het blote oog de resolutie met checkerboard rendering 4k of native 4k amper kan zien.
    Zou bijna zeggen dat ik liever heb dat ze altijd de checkerboard techniek toepassen en dan ze wat extra kracht overhouden voor laadtijden, framerates, draw distance etc.



  • Assassins creed origins
    Titanfall 2
    Diablo 3
    Shadow of war
    Gears of war 4 1080p@ 46fps. MS beloofde Native 4k @60 lol
    Sonic forces



    Al deze games gebruiken chekerboarding 4k of tikken de 1440p niet eens aan. Maar hoe kan het ook anders. Of je nu 4.2 tf hebt of 6 dat maakt geen reet uit als je echt native 4k spellen wilt draaien. Echte engineers van Sony en MS weten dat je minstens 10/12 tf nodig hebt om deze generatie games op native 4k te kunnen draaien. ( indies en last gen games tellen niet mee, of launch spellen die op last gen engine draaien ) Sony adverteert daarom ook Dynamic 4k console voor de pro terwijl MS liegt met "True 4k" console. Puur om te verkopen.



    En de 1tb voor de X is niks. Ik hen een update van ruim 100+ gig voor gears of war 4 voor enchanced mode en ruim 176gig voor quantum break extra.. wtf ms?!?!?!

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren