1. Update: 'Knop om Star Wars Battlefront 2 te retourneren was er nooit'

Update: 'Knop om Star Wars Battlefront 2 te retourneren was er nooit'

Update: Volgens PCGamesN is de knop niet verwijderd van de pagina zoals gebruikers hadden gemeld, maar is deze nooit aanwezig geweest. Volgens het beleid van EA moeten gebruikers zeven dagen van tevoren de mogelijkheid hebben om geld terug te vragen. Hoewel het dus zou moeten kunnen, is er echter geen bewijs dat de knop ooit wel aanwezig was. PCGamesN stelt dat het genoemde beleid voor de verwarring heeft gezorgd en zegt dat dit probleem in 2013 al naar voren kwam.

Origineel bericht: EA heeft volgens meerdere boze gebruikers een knop van hun website verwijderd waarmee gamers geld terug kunnen vragen voor hun aankoop van Star Wars Battlefront 2.

Op voornamelijk Reddit wordt genoemd dat de knop is verwijderd, terwijl deze eerder nog wel als optie beschikbaar was. Gebruikers die de game al hadden besteld, kunnen deze nog wel annuleren via de klantenservice. Het duurt echter minstens een uur voordat deze kan worden bereikt volgens meerdere klagende gamers.

Mogelijk is dit een reactie op de commotie die recent is is ontstaan rondom het progressiesysteem van de Star Wars-game. Zo kostte het voorheen 60.000 credits om zowel Darth Vader als Luke Skywalker te ontgrendelen, wat volgens berekeningen neerkomt op zo'n veertig uur spelen om een van de personages te ontgrendelen.

Fans waren zo ontevreden dat een reactie van EA op de kwestie de meest gehate Reddit-post ooit werd. EA liet vannacht weten dat het de hoeveelheid credits die benodigd zijn omlaag heeft gegooid dankzij de feedback. Fans hebben nu echter ontdekt dat het aantal credits voor het uitspelen van de singleplayercampagne is verlaagd. Game Informer-redacteur Andrew Reiner zegt dat dit aantal van 20.000 naar 5.000 is aangepast. Eerder vandaag verscheen onze review van de game.De shooter is vanaf 17 november beschikbaar.

Dit artikel delen

Over de auteur

Lucas May Hoofdredacteur van Gamer.nl. Liefhebber van games met een mooi verhaal of sfeervolle wereld en groot fan van de gekheid die deze maffe industrie met zich meebrengt.

Reacties

  • Oh oh EA, mijn respect voor je is nu echt laag. Jullie hebben mij leuke games gegeven maar je bent van af nu dood voor mij.

  • "Een ontwikkelaar van de game zei op Twitter dat hij inmiddels zeven doodsbedreigingen heeft ontvangen, omdat fans het oneens zijn met de multiplayeropties. Inmiddels heeft hij zijn Twitter-account afgeschermd om zich te weren tegen de klagende spelers."



    Iemand met de dood bedreigen om een videogame is natuurlijke pure simpelheid. Dan heb je echt het IQ van een bananenschil. Desalniettemin ben ik blij met alle ophef.

  • Doodsbedreigingen gaan idd te ver.



    Als je overigens insinueert dat ik nu ea met de dood bedreig heb je het overigens wel fout. Ik zeg enkel dat het bedrijf voor mij dood als in ik erken het niet meer.

  • Nee hoor. Dat insinueer ik niet :) zou niet durven!

  • Holy fuck. Je kunt deze nonsense echt niet verzinnen hahahaha. .

  • Shit is hitting the fan, big time!

  • Hahaha yup. Ik kan het bijna niet over mijn strot krijgen maar Ubischoft is niet meer mijn meest gehate uitgever op het moment.. Electronic Farts staat vanaf nu op een gedeelte eerste plaats.

  • Blij dat ik tegenstelling tot de rest niet naar conclusies ben gesprongen! zo zie je maar weer dat de media weinig tot geen factchecking doet. In dit geval wordt EA dus onterecht beschadigd door slechte journalistiek. Blijft overigens een kut bedrijf.

  • Deels (on)eens, want de knop MOET natuurlijk wel beschikbaar zijn, ook al speelt het probleem al langer.
    Vooral als er zoveel commentaar op een game is…

  • xD Scum. Die prijs voor 'Worst company of the year' ofzo 1-2 jaar geleden gaan ze dit jaar weer verdienen als ze zo doorgaan. Zou men aanraden daadwerkelijk eens met je portemonnee te stemmen. Let them feel it where it hurts most. Niet in YouTube dislikes en dan toch massaal de game toch kopen (CoD: Infinite Warfare), maar in harde knaken.



    Ik was zoiezo al niet van plan de game te kopen want ik ben geen Star Wars fan, maar ik vond de gameplay er leuk uitzien dus ik had wel vage interesse. Nu ga ik de gok echt niet meer wagen. Dit wil ik niet steunen. Ik begin het oprecht jammer te vinden dat Anthem door hen wordt uitgegeven. Die game is ook echt niet veilig voor dit soort praktijken.

  • Ik had de game graag gehad. Maar door alle negatieve keuzes die ze hebben gemaakt gaan ze aan mij geen geld verdienen.

  • aaah ja, de gameplay schijnt wel goed te zijn.

  • Hahahahaha! Wat een waardeloos gebeuren! :'D

  • Ik denk dat dit meer te maken heeft met een gebrek aan capaciteit op hun help/support desk, echter het gebrek aan communicatie is weer des EA's tevens is het bekend of de knop bij andere games wel aanwezig is?

  • Wat een bedrijf zeg……………haha ! Ongelovelijk gewoon.

  • Haha wat een soap

  • Fantastisch! De soap is geweldig.
    Een kat in het nauw maakt toch de rare sprongen?



    Anyway, ik hoop dat ze nog meer crappy dingen doorvoeren en hun hele geloofwaardigheid om zeep blijven helpen :-)



  • Haha, dit is fantastisch! Wat een onwijze domme zet van die gasten zeg.

  • Volgens mij zat er in je Origin account bij bestelgeschiedenis wel een refund "knop" maar ik kan mij ook iets herinneren dat je via de EA site door een doolhof moest om een refund formulier te vinden. Tenminste zo was het een paar maanden geleden nog toen ik Battlefront refunde.

  • De Need for Speed is ook pay to win. Volgens mij wil EA een video game crash ofzo?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren