1. Super Mario Odyssey heeft veel succes als speedrun-game

Super Mario Odyssey heeft veel succes als speedrun-game

Super Mario Odyssey heeft groot succes als speedrun-game en komt in de buurt van de klassiekers Super Mario 64 en The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Op Speedrun.com is Super Mario Odyssey ongeveer net zo populair als Super Mario 64 en The Legend of Zelda: Ocarina of Time. In totaal hebben 1054 spelers hun tijden geregistreerd, wat al aardig in de buurt komt van de 1783 Mario 64- en 1309 Ocarina of Time-speedrunners. Gezien zijn leeftijd is het goed mogelijk dat Odyssey de eerste plek op een bepaald moment overneemt.

In de Any%-categorie, waarin spelers enkel het spel uit hoeven te spelen en zich geen zorgen hoeven te maken over het behalen van manen, hebben ruim duizend spelers een score geregistreerd. Dit is ruim het dubbele van Ocarina of Time.

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Speedruns…niet zo een fan van.



    In Odyssee kan het wel makkelijk ja. Onbeperkt maantjes kopen of maantjes stelen in de energiefabriek van New Donk CIty!

  • dat vindt ik ook minpunten

  • Onbeperkt manen kopen kan pas nadat je de eindbaas hebt verslagen (Any% valt dus al af) en voor 100% moeten alle maanlijsten compleet ingevuld zijn en heeft manen kopen dus totaal geen zin.



    Manen stelen… Dat zou wel mooi zijn!

  • Klopt niet helemaal, https://www.reddit.com/r/nintendo/com…

  • Ik durf zelfs te zeggen dat manen kopen meer werk is dan ze daadwerkelijk te verzamelen. Voor een speedrun als hierboven beschreven is ze verzamelen zeker weten minder werk.



    Bovendien om de echte 100% te halen en de hoed op het kasteel plus vuurwerk show te unlocken zal je alle moons op de lijst moeten verzamelen, alle costums moeten kopen, bowser op hardmode mode moeten verslaan, alle toad uitdagingen moeten halen en manen bijkopen totdat je 999 hebt.



    Pas dan heb je het echt uitgespeeld. Simpelweg kopen tot je 999 hebt krijg je helemaal niks voor.

  • @Ramirez, niemand met een normaal denkvermogen heeft daar zin in, hoe leuk de game ook is.

  • Mario odyssey op 100% halen?



    Tuurlijk wel. Zoveel werk is het niet. De laatste paar moons kopen stelt niet zoveel voor. Ik gok dat het een coin grind is van slechts 2 uurtjes.



    Het echte werk en ook fun zit hem in de meest moeilijke moons, voor sommige moons ga je wel 30x “dood” voordat je het voorelkaar hebt.

  • Hoe werkt dat nou eigenlijk precies? Ik heb de verhaallijn net uitgespeeld, maar wil natuurlijk voor alle manen gaan. Moet ik ze dan kopen? Of wordt dat als extra gezien?

  • Je zult nu iedere wereld opnieuw moeten bezoeken. Dan zal je merken dat je nu extra manen kunt verzamelen.(sommige heel makkelijk en anderen zullen je frustreren)
    In totaal moet je 880 manen verzamelen door opdrachten/missions te doen. De resterende 119 zul je moeten kopen.



    Als het goed is heb je ingame een lijst met nummers. Als je een hint wil kan je die kopen bij Toad en de naam van de moon kan je krijgen bij de papegaai in alle werelden.

  • En zoals gewoonlijk heeft Richh weer eens geen idee waar hij het over heeft

  • Check ook even de reddit link, Tim.



    Er zitten frusterende tussen, maar die zijn juist het leukst! Het stomme is dat je per wereld twee keer moet racen, twee keer puzzles, zes keer platformen kunt halen… dit zorgt voor een hoge repeat gehalte. Repeat is cheap, terwijl het met zo een goed development team makkelijk opgelost had kunnen worden.

  • Aan dat laatste had ik mij totaal niet gestoord. Dat is namelijk typisch Mario en daarom ook awesome. Het mag dan een beetje herhaling zijn, maar door de manier waarop is het toch weer nieuw. Het is een soort hard mode van eerdere uitdagingen. Zoiets vind ik nou juist vet.

  • Nee, niet met je eens. M64 en Sunshine en Galaxy zaten wat dat betreft beter in elkaar. Daar was het ook echt leuk en voelde het voor mij niet als repeat.

  • Ja want in Mario 64 kreeg je geen pinguïn race herhaal trauma’s?
    Of verzamel alle gele coins trauma’s?
    Verzamel alle rode coins trauma’s misschien?



    Typisch Mario die herhaling.

  • Nee, anders had ik dat wel gezegd. Heb jij geen Koopa trauma in SMO?

  • Nope, al moest ik in de Swamp wereld (naam even kwijt) wel even hard nadenken hoe je die race binnen 20sec moet halen.



    Enige trauma had ik aan de Bullit Bill uitdaging op de maan.

  • Die bullit bill was easy of ik had geluk. Die swamp was wel pittig ja.



    Hoevaak heb jij sterren van de pinguin in m64 gekregen dan? Dat kom toch 1x?

  • De eerste Bullit Bill was easy. Die op de darkside is frustrerend als Hell. Je moest namelijk terug zonder cappy.



    Na mijn weten moest je 2x tegen hem racen. En 2x racen is een herhaling toch?



    Je doet net alsof de vorige Mario’s veel beter inelkaar zaten terwijl dat zeker niet waar is. De vorige Mario’s waren collect-a-tons. Iedere wereld had je een groot aantal dezelfde opdrachten. Het is daarom typisch Mario. Odyssey is niet perse anders. Ik vind wel dat Odyssey het beter verpakt.

  • Je kreeg 1x een ster…daarna was het alleen een cheer als ik het goed heb.



    Ga je nou de klassieke marios aanvallen? OHoh…Die opdrachten waren echt niet zo repeaterig als nu hoor. De developers konden beter. SMO is voor mij zeker niet een van de betere Marios…MAAR gelukkig verschillen meningen nou eenmaal ;)

  • Oja, Lost Kingdom komt ineens naar boven.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren