1. The Binding of Isaac-maker start ontwikkeling van Mew-Genics weer

The Binding of Isaac-maker start ontwikkeling van Mew-Genics weer

Edmund McMillen, vooral bekend als de ontwikkelaar van The Binding of Isaac, heeft zijn nieuwe titel Mew-Genics weer nieuw leven ingeblazen.

Mew-Genics werd in 2012 aangekondigd en moest oorspronkelijk de langverwachte opvolger van Super Meat Boy worden. De game werd omschreven als een combinatie tussen De Sims en Pokémon met wat Animal Crossing en Tamagotchi er doorheen gemixt. Het doel was om voor katten te zorgen.

In 2014 maakte McMillen bekend dat de ontwikkeling van de game gestopt was. Team Meat, bestaande uit McMillen en Tommy Refenes, ging uit elkaar. Laatstgenoemde werkt nu aan Super Meat Boy Forever, terwijl McMillen intussen The Binging of Isaac Rebirth en The End is Nigh heeft uitgegeven.

In een nieuwe blogpost laat McMillen weten dat er weer aan een prototype van Mew-Genics wordt gewerkt. "Het is altijd mijn vreemde droom geweest en de game waar ik de meeste vragen over stel tegenwordig. De game wordt van de grond af aan opnieuw gemaakt, dus verwacht hem de komende paar jaar nog niet. Wie houd ik voor de gek, ik zal wanneer dingen op rolletjes lopen wel de eerste bèta-beelden delen... Mew-Genics leeft!"

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren