1. Geen lootboxes maar huisdieren in Sea of Thieves

Geen lootboxes maar huisdieren in Sea of Thieves

Rare belooft dat er geen lootboxes naar Sea of Thieves komen. In plaats daarvan kunnen er huisdieren gekocht worden in de Premium Store.

In een datamine vond vJoeyz dat er een Premium Shop komt in Sea of Thieves. Spelers vroegen zich af of dit betekent dat er lootboxes gaan komen maar in een interview met Eurogamer verzekerde Rare zijn fans ervan dat dit niet het geval gaat zijn. Ze bevestigden dat er inderdaad een Premium Shop is, maar daar worden geen lootboxes verkocht. In plaats daarvan zijn er virtuele huisdieren die individueel gekocht kunnen worden. Deze huisdieren lopen rond en iedereen (niet alleen de eigenaar) hebben er interactie mee.

"De huisdieren geven spelers geen voordeel, maar ze kunnen opgepakt worden net als alle andere voorwerpen. Zo kunnen ze afgevuurd worden met een kanon of voor de grap van boord gegooid worden. Geen zorgen, ze komen weer terug," aldus Executive producer Joe Neate.

Rare benadrukte dat de Premium Shop niets zal verkopen dat ze sterker maakt of hun progressie beïnvloedt. Ook zal het pas in een latere update verschijnen. Wel laten ze weten dat een goede Premium Shop noodzakelijk is omdat ze willen dat Sea of Thieves een "succesvolle 'game as service'-spel wordt die meerdere jaren gespeeld wordt". De Premium Shop haalt geld binnen waarmee toekomstige updates mee gemaakt kunnen worden.

De dataminer vJoeyz heeft meer informatie opgegraven over Sea of Thieves. Zo vond hij onder andere code voor de Kraken, die mogelijk hele schepen onderwater kan trekken.

Sea of Thieves komt 20 maart naar pc en Xbox One.

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Altijd dubbel als er wordt gezegd: ''De Premium Shop haalt geld binnen waarmee toekomstige updates mee gemaakt kunnen worden.''



    Games uit de vorige eeuw hadden geen shops en downloads maar er kwamen toch verbeterde versies. Premium Shops zijn nodig zodat de CEO's met een extra bonus naar huis kunnen vliegen.

  • Bij veel van de "games uit de vorige eeuw" had je ook gewoon "DLC". Het enige verschil was dat je deze fysiek moest halen in de winkel.
    Daarnaast zijn de productiekosten natuurlijk veel hoger dan destijds, en zal ook een groot bedrag naar de ontwikkeling van de game zijn. Dat CEO's en dergelijke geld naar binnen harken is niets nieuws.


  • De productiekosten zijn hoger, maar de prijzen van de games ook.



    En voor de rest herhaal je wat ik zeg.



  • Owhja? Games zijn al minstens 10+ jaar niet duurder geworden, terwijl productiekosten wel gewoon stijgen.

  • Je kan ook zeggen dat we dus al 10+ jaar genaaid zijn door veel te dure games

  • Juist niet… Games hadden alleen maar duurder moeten worden.

  • De prijzen zijn naar mijn weten inderdaad niet/amper duurder geworden. Ik heb zelfs nog 120 gulden voor een SNES game betaald.
    Door o.a. de groeiende game-markt (meer verkoop) zijn de prijzen redelijk gelijk gebleven, maar dingen als DLC hebben daar ook aan bijgedragen.

  • Wou net zeggen de N64 spellen Neo Geo PlayStation spellen waren toch en stuk duurder als nu de spellen

  • 120 gulden is +- 60 euro, dus de spellen zelf zijn niet echt duurder/goedkoper geworden, 120 gulden was destijds alleen een groot bedrag in vergelijking met wat je verdiende.

  • Dus wederom, vroeger werd je eigenlijk dubbel genaaid. Wacht tegenwoordig een of twee maanden en je koopt het voor de helft van de prijs.

  • @MythicZ;
    Met inflatie meegerekend, zijn ze dus een stuk goedkoper. Super Mario Bros 3 was 149 gulden toen het uitkwam. Ik heb Streetfighter 2 voor 200 gulden gekocht op d Snes toen het uitkwam.
    De spellen zijn tegenwoordig goedkoper, omdat de markt groter is geworden en spellen op een disc of zelfs download zonder medium, een stuk goedkoper aan de man te brengen is. DLC is gewoon extra verdienen door zowel het kopen van de dlc als de extra publiciteit voor het spel zelf wat vroeger al na een maand was doodgebloed door de volgende releases. Tenzij je Sega of Nintendo heette en je eigen games zelf bleef promoten in je clubblad. Daar zat ook een verdienmodel aan vast door third party te laten dokken om in het blad te mogen komen. Sony heeft dat destijds met de PS op de schop gegooid en alle third party nadelen grotendeels weggewerkt.

  • Ze hebben tegenwoordig een andere strategie.
    Het is hetzelfde als dat je een printer koopt. Een printer is niet duur, maar als je inkt cartridges nodig hebt dan gaan ze pas echt aan je verdienen.



    Hetzelfde is het met games en DLC + microtransacties..
    Ze gaan pas echt aan je verdienen met DLC en microtransacties.

  • Goede zaak, houdt ook daad bij woord en voeg ze niet later alsnog toe.

  • Piraten met papegaaien is wel logisch eigenlijk.

  • Het idee van huisdieren is op zich wel grappig. Denk niet dat het een items voor mij zal zijn. Maar als je een beetje kijk naar de items die je voor je Xbox avatar kon krijgen past dit wel in dat rijtje.

  • Haha, dit gaat wel aanslaan denk ik :D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord