1. Far Cry 5 heeft optionele microtransacties voor wapens en uiterlijk

Far Cry 5 heeft optionele microtransacties voor wapens en uiterlijk

Spelers hebben in Far Cry 5 de optie om echt geld uit te geven aan onder andere wapens en cosmetische items.

Spelers kunnen in de game zilveren staven vinden, maar die ook met echt geld kopen in de in-game winkel. Hiermee kunnen cosmetische items. alsmede boosters die tijd schelen en speciale wapens en voertuigen gekocht worden.

PC Gamer laat nadrukkelijk weten dat de zilveren staven ook in-game zijn te vinden. Zo vond een speler een aantal staven in een kist. Daarbij laat de website ook weten dat lootboxes niet in de game zitten.

Aangezien de in-game winkel van het spel nog niet live is, is niet bekend hoeveel geld een silveren staaf kost. Far Cry 5 verschijnt op 27 maart voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Meestal gaan in-game winkels op dezelfde dag live, dus waarschijnlijk is dan meer duidelijk.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Het liefst de micro transacties er ook uit ( zolang het niet nodig is om echt geld uit te geven in de game is het niet zo'n ramp, en mensen zijn gek als ze de micro transacties gaan gebruiken) . Maar dat er geen lootboxes in zitten is in ieder geval al wel een pluspunt.

  • Niet een pluspunt, maar het is in ieder geval geen minpunt.

  • Singleplayer én voornamelijk cosmetisch. Ik heb hier geen problemen mee.

  • Wat een onzin !
    Heeft deze game echt totaal niet nodig.

  • Dit. Waarom zit dit er in, behalve voor een snelle cash-grab?

  • Heeft alles te maken met het games as service gebeuren.



    Zolang ze het enkel houden op optionele micro transacties ( en bij online games alleen bij cosmetische items) heb ik er geen problemen mee.

  • Games as service in een SP game is gewoon raar.

  • Maar je mag dus gaan betalen om de balans te verpesten? Want je kan dan dus prestige wapens en voertuigen halen die normaliter vast niet meteen te unlocken waren.



    Het voelt een beetje als een soort betaalde cheatcode

  • @Bert Gezien het om de SP gaat hebben mensen bij deze dus de keuze om hun verhaal-ervaring voor zichzelf te verpesten als ze daar behoefte aan hebben, zolang ik er persoonlijk niks aan ondervind vind ik het dikke prima!

  • Met nadruk op mag betalen. Al deze items zijn ook met ingame geld te kopen alleen moet je eerst de silver bars vinden in het spel. Ben je te lui omdat te doen kan je de items ook kopen met echt geld.



    In Assassin’s Creed Origins is alles ook met ingame geld te kopen maar als je geen zin hebt om de ingame currency bij elkaar te rapen kan je er voor kiezen om de ingame currency met echt geld te kopen. En daar is opzich niks mis mee. Je wordt niet gedwongen om echt geld uit te geven. Het is allemaal optioneel.



    Games as service voor SP games zie ik overigens nog steeds wel zitten zeker als het op de manier doen zoals ze nu met AC Origins doen en ik denk dat die werkwijze niet veel afwijkt in Far Cry 5.

  • Dat is zeker hun eigen keuze, en als een cheatcode is best lollig. Maar waarom zou ik er dan voor moeten betalen?



    En los daarvan: ik denk dat je als ontwikkelaar je best doet om een toffe ervaring neer te zetten waarbij je een opbouw nastreeft in de game. Dus je begint met een lullig pistooltje en eindigt met dual-wield rocketlaunchers (bijvoorbeeld).



    Als je dan kunt beginnen met de beste wapens waar de game niet op berekend is, dan is de ervaring wel een stuk minder. Dat lijkt me ook niet leuk, voor zowel speler als ontwikkelaar.



    Ik had dat heel sterk bij Kingdoms of Amalur: Reckoning waar je achterlijk sterke wapens kreeg wanneer je deze pre-orderde. En heel veel andere games doen dit ook.

  • Tja ik snap dat de ontwikkelaars het vooral voor de easy money doen. En ik zelf zal nooit aan die micro transacties meedoen ( in Black Flag heb ik ook nooit de time savers gekocht omdat ik niet in één keer een over powered schip wil hebben. En in Origins heb ik ook de Silica locaties niet gekocht omdat het veel leuker is omdat de wereld in te duiken en zo te vinden.) maar voor mensen die geen moeite willen doen voor al die items en wapens etc vind ik dit wel een mooie en terechte oplossing. Of je spendeert tijd aan de game en zoekt het geld zelf bij elkaar of je betaald extra om sneller aan items te komen.

  • Dit heeft niks met game als service te maken. Far Cry 5 zal een par DLC ontvangen en dan is t over met de content. Ze proberen gewoon wat extra geld van de klant te ontvangen, de één is er vatbaar voor de ander niet. Vind het absoluut niet nodig, maar ja als het hier bij blijft prima.



    Games als service uit hun stal zijn: Siege, For Honor en The Division.
    For Honor zit iig bomvol met microtransacties, allemaal optioneel. De grind voor al dat moois is wel belachelijk opgerekt.

  • Als ik een artikel van kotaku lees word ghost recon als een games as service titel gezien maar een single player game al Assassin's Creed Origins ook dus ik denk dat ze far Cry 5 ook in die categorie gaan plaatsen



    "Ubisoft’s strategy for the past two to three years has been simple: Release fewer games, but stick with them longer, hooking players for months if not years after launch. From Ghost Recon Wildlands to Assassin’s Creed Origins, Ubisoft’s whole lineup is full of these service games, designed to be supported with a regular stream of updates and downloadable content."



    https://kotaku.com/why-ubisoft-is-obs…

  • Owja, Wildlands vergeten. Met Origins en Far Cry 5 wil ik dan wel zien hoe ze dat gaan doen om het interessant houden.

  • Zolang het puur voor de ongeduldigen onder ons een tijdsboost is of om een wapen meteen te kopen die je ook kan unlocken blijft, vind ik het geen probleem.

  • Aangezien alles met ingame currency te kopen is, is dit inderdaad vooral voor mensen die ongeduldig zijn en niet de moeite willen nemen om het geld bijelkaar te verzamelen om zo de wapens te kopen etc.

  • Ligt er natuurlijk wel aan of die ingame currency op een een normaal tempo te verkrijgen is of dat ze het een lange grind maken om zo mensen maar tot kopen te dwingen.

  • Bij AC:O was dat in ieder geval niet zo, je verdronk bijna in de ingame currency in dat spel en als ik de vorige far Cry games bekijk kreeg je het geld daar ook in overvloed, ik denk dat far Cry 5 niet heel anders gaat zijn daar in.

  • Nou we zien juist vaak dat currency verzamelen opeens een grind moet worden wanneer micro-transactions erin worden gegooid. Shadow of war heeft daar veel commotie over gekregen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren