Ontwikkelaars Heavy Rain ontevreden, maar trots

Nieuws | -

De mensen van ontwikkelstudio Quantic Dreams waren over praktisch alles in Heavy Rain ontevreden. Dat zegt studiobaas David Cage in een interview met Gamasutra. Dat neemt niet weg dat hij trots is op de game.

"We waren eigenlijk ontevreden over alles. We dachten dat we het op alle fronten beter hadden kunnen doen, met betere rendering, een beter uiterlijk, betere gameplay en betere alles", aldus Cage. Het team heeft zich op al deze punten gericht bij het ontwikkelen van nieuwe technieken voor hun volgende, nog niet onthulde game. Ook denk de studiobaas dat de marketing van de game beter had gekund, om nog meer gamers te overtuigen om Heavy Rain te spelen.

Ondanks de zelfkritiek, zegt David Cage dat hij erg trots is op Heavy Rain. "Niet op een arrogante manier van 'Kijk ons eens goed zijn'; we zijn gewoon trots dat we de game gemaakt hebben. Ik bedoel, om elke dag mensen te ontmoeten die ons vertellen over hun ervaring met het spelen van Heavy Rain."

"Ik ben erg trots op het feit dat het voor mensen die hebben genoten van de ervaring een onderdeel lijkt te zijn geworden van de cultuur. Het is iets dat ze echt beleefd hebben, niet gewoon een game die ze hebben gespeeld en waar ze vervolgens het doosje van hebben dichtgedaan en klaar. (...) Het is iets waarover ze blijven praten en dat echt een indruk heeft achtergelaten. Ja, daar ben ik ongelofelijk trots op."


Plaats een reactie