1. Fieldrunners 2 Review

Fieldrunners 2 Review

Met de release van Fieldrunners 2 wordt eens te meer bewezen dat het Tower Defense-genre perfect op de iPhone past. Na de release van het eerste deel vlak na de release van de eerste iPhone, zijn we werkelijk overspoeld met Tower Defense-games. De één was fantastisch, de andere was enorm matig. Om dan na een paar jaar met een vervolg te komen is gedurfd: de concurrentie is immers moordend en het risico om af te gaan is groot.

Beste Tower Defense-game

Toch is het ontwikkelaar Subatomic Games gelukt: zij hebben met Fieldrunners 2 de beste Tower Defense-game op de iPhone tot nu toe uitgebracht. De game weet op een briljante manier de speler telkens genoeg uitdaging te geven. Aan het begin van je Fieldrunners 2-avontuur weet je de verschillende levels op het makkelijkste niveau wel te halen. Daarmee verzamel je sterren en met genoeg sterren speel je nieuwe torens vrij. Deze torens worden ingezet om de verschillende vijanden (inderdaad, Fieldrunners) tijdens hun reis van A naar B af te maken.

De eerste torens die jij tot je beschikking hebt zijn redelijk simpel: machinegeweren, rakettenwerpers en een toren die de tegenstanders minder snel maakt. Handig om de simpele vijanden af te maken, maar zodra de Fieldrunners in de latere levels tanks inzetten, heb je toch echt zwaarder geschut nodig. Denk daarbij aan vlammenwerpers, lasertorens en artillerie. Daarvoor moet je dus sterren verzamelen en is het soms verstandig om de beginlevels opnieuw te spelen, maar dan op een moeilijker niveau.

Boeiend

De game weet hierdoor constant boeiend te blijven. Als speler krijg je het gevoel dat je steeds beter wordt en beloning vindt in het vrijspelen van nieuwe torens en upgrades. Ook verdien je geld na het voltooien van levels. Dit geld kan vervolgens weer gebruikt worden om bepaalde items, zoals mijnen en brandbommen, in te zetten tijdens een potje. Handig als een Fieldrunner toch net voorbij jouw tactisch opgestelde torens weet te sneaken en op het punt staat een leven van jou af te pakken door de finish van punt B te bereiken. Door zo’n mijn ontploft hij vlak voor het bereiken van het einde en haal je het level alsnog. Wees echter niet bang dat de game hierdoor makkelijk wordt. De items zijn behoorlijk duur en je moet echt veel levels succesvol voltooien voordat je er überhaupt één kunt kopen.

Sowieso is Fieldrunners 2 een allesbehalve makkelijke game. Wij hebben de grootste moeite met de latere levels, wat tegelijkertijd ook weer voor enorm veel euforie zorgt op de momenten dat je uiteindelijk het level weet te voltooien. Daarna weten we niet hoe snel we het level moeten proberen op een hogere moeilijkheidsgraad! En dat is de grootste verdienste van de game: hij blijft constant boeien.

9
En daarom is Fieldrunners 2 een dikke dikke iPhone-aanrader. De game heeft een uitstekende moeilijkheidsgraadopbouw, beloont je constant met nieuwe upgrades en zit volgestopt met content. Fieldrunners 2 is de beste Tower Defense game die wij op de iPhone hebben gespeeld!
  • Veel torens
  • Veel content
  • Uitdagend