Dishonored Rat Assassin Review

Aankomende maandag is het zover: dan verschijnt de Dishonored review op InsideGamer. Maar voordat het zover is, trakteren we jullie op een heus Dishonored-weekend. Daarin zetten we een aantal Dishonored-zaken centraal, waarbij we aftrappen met de review van Dishonored: Rat Assassin.

Rat Assassin is een gratis app voor de iPhone, die voor namelijk bedoeld is om de hype voor Dishonored op te bouwen. De game is het beste te vergelijken met Fruit Ninja. In de verschillende levels is het aan jou om alle ratten, die de plaag overdragen aan mensen, af te maken met je zwaard. In elk level heb je te maken met een bepaalde tijdslimiet en voor die is verlopen, moet je een X-aantal punten hebben gescoord.

Aan het begin van de game zijn de levels redelijk simpel. Je leert omgaan met combo’s en ontdekt hoe je zo snel mogelijk zoveel mogelijk ratten naar de rattenhel stuurt. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, dan word je getrakteerd op een nieuw element: bommen. Tik je een bom aan, dan ontploft die in je gezicht en is het level voorbij. Er zit dan niks anders op dan het opnieuw te proberen.

Ook is de verhouding tussen bommen en ratten telkens anders. De ene keer vliegen ze random door je beeld, de keer daarop zijn ze aan elkaar verbonden en moet je heel voorzichtig zijn en daarnaast heb je weer levels waarbij je enkel een rat kunt afslachten op het moment dat de schijnwerper er op schijnt. Maar wees dan snel, want voor je het weet vliegt er weer een bom in de schijnwerpers. Toch zul je het geen uren blijven spelen. Het leveldesign is daar te simpel voor en een bepaalde verslavingsfactor ontbreekt.

Rat Assassin is een simpel spelletje dat je even weet bezig te houden, maar mist uiteindelijk toch de charme en diepgang van een Fruit Ninja. Het is geinig en niet meer dan dat, maar heeft dan wel weer als voordeel dat het gratis is. Bovendien zorgt het er voor dat je een hekel aan ratten krijgt, waardoor je in de uiteindelijke game Dishonored je wraak op al die rotbeesten kunt nemen. Kutratten.

7
  • Gratis
  • Ratten afslachten