Onechanbara: Bikini Samurai Squad

Westerlingen en Japanners hebben een verschillende blik op games met lekkere wijven. Gamebabes in westerse games hebben vaak een sterk karakter en een interessante achtergrond. Japanners geven hier niet zo veel om. Een chick moet vooral lekker weinig kleren aan hebben en beschikken over een flinke bos hout voor de deur. Al vinden een hoop Japanners dat laatste overigens ook niet zo belangrijk.

Dat zien we terug in de twee hoofdpersonages van Onechanbara: Bikini Samurai Squad. Aya is met haar voluptueuze figuurtje en zwoele blik de westerse babe en loopt rond in een bikini en een cowboyhoed. Saki is haar zusje (volgens mij) en is met haar highschool-outfit inclusief veeeel te kort rokje typisch voer voor Japanofielen en otaku’s. Dan krijg je later nog de beschikking over Annna (nee, dat is geen spelfout), een blonde dame die de zombies te lijf gaat met een aantal guns.

Dat is dan ook meteen zo’n beetje het enige doel van deze game: zombies te lijf gaan. In een aantal enorm slecht vormgegeven omgevingen waarin je de pixels kunt tellen, slacht je de ene na de andere ondode af. Eigenlijk heb je daarvoor maar één fatsoenlijke combo, al kun je hier en daar een trap uitdelen of een ninja-ster gooien. De game is echter niet bedoeld mensen met een zwakke maag, want het slachten gaat namelijk met liters bloed gepaard.

Dit bloed speelt een belangrijke rol in Onechanbara. Hoe meer vijanden je namelijk aan je zwaard rijgt, hoe bloediger dat zwaard wordt. Dit gaat ten koste van de schade en op het moment dat jouw zwaard volledig rood is, blijft het bij de eerstvolgende klap in een zombie steken. Daarom moet je regelmatig je zwaardje even afkloppen. Niet alleen de wapens komen overigens onder het bloed te zitten. Toen ik op een gegeven moment met Saki door een level liep en ze bloed begon te druppelen had ik even het idee dat de arme schat voor het eerst ongesteld was, maar het bedroeg hier echter het bloed van de zombies. Krijg je dit in grote mate over je heen, dan activeer je een soort rampage mode. Hierin zijn je aanvallen dubbel zo krachtig en ben je twee keer zo snel, maar ontvang je ook dubbele schade als je geraakt wordt.

Dat deze game puur gemaakt is voor vieze Japannertjes wordt ook duidelijk in het feit dat de dames om te kleden zijn vanuit het hoofdmenu. Hierbij staan ze vrolijk in hun ondergoed en kan er naar hartelust ingezoomd worden. Het valt me mee dat er, gezien de lage leeftijd van Saki, nog geen politieke partijen over gevallen zijn. Naast dit verkleedpartijtje is het ook mogelijk om speciale quests uit te voeren waar je weer nieuwe kleding en lipgloss-kleurtjes kunt vrijspelen.

Het mooie aan mijn baan als gamejournalist is het feit dat ik niet hoef te betalen voor games als deze. Hoewel Onechanbara de plank namelijk compleet misslaat, heb ik me best vermaakt met de hersenloze slacht-hordes-zombies-en-kijk-naar-de-kont-van-Aya-gameplay. Het is echter wel mijn taak om jullie middels deze recensie een fatsoenlijk advies te geven en dat advies luidt dan ook: geef hier alsjeblieft je geld niet aan uit.

Leuk en aardig bedacht hoor, die halfnaakte babes die zich door hordes zombies heen moeten werken, maar als ik vrouwelijk schoon wil zien dan kijk ik wel porno of stort ik me op het bruisende nachtleven van Nunspeet. En als ik op een brute manier zombies wil afslachten dan haal ik Dead Rising wel uit de kast. Die game had ook best lekkere wijven.

4
  • Met bloed bedropen dames
  • Laadscherm bevat geinige minigame