1. Asphalt 7: Heat

Asphalt 7: Heat

Houd je ervan om door middel van apps te laten zien waartoe jouw telefoon in staat is? Dan is Asphalt 7: Heat een absolute aanrader. De nieuwste racegame van Gameloft ziet er ongelofelijk lekker uit en heeft tevens genoeg inhoud.

En daarmee is Asphalt 7 in het kort gelijk al een dikke aanrader. Het idee achter de serie is nog steeds hetzelfde: races winnen, geld verdienen en nieuwe wagens vrijspelen. In een carrieremodus begin je met wat simpele wagens waarmee je verschillende races aflegt. Daarbij krijg je te maken met tegenstanders die je te snel moet af zijn. Dat kan door gewoon het gaspedaal harder in te trappen, maar ook door ze simpelweg van de baan af te rammen. Wie namelijk gebruikt maakt van zijn nitro, die op de baan te vinden is, en daarmee een tegenstander tegen de muur drukt, zorgt voor een Takedown in de stijl van de gouwe ouwe Burnout. Daardoor ligt die tegenstander even uit de race en heb je ruim de tijd om afstand te nemen.

Naarmate je meer races wint en meer geld verdient, komen er ook meer nieuwe wagens tot je beschikking, waarmee je nog hogere snelheden haalt. De opbouw van de game is echt dik in orde. Constant heb je het gevoel van progressie en valt er genoeg vrij te spelen. Ook in de races zelf is er meer te doen dan simpelweg eerste worden. Door bepaalde challenges te voltooien, verdien je namelijk een geldbonus, die je altijd goed kunt gebruiken. Qua challenges moet je denken aan het voltooien van races zonder de nitro te gebruiken of een X-aantal meters tijdens de race driften.

De game kent vijftien tracks en neemt je mee naar locaties als Londen, Parijs, Hawaii en San Francisco. De circuits waarover je rijdt zijn redelijk groot en bieden de mogelijkheid om tijdens de race meerdere routes te nemen. Vooral wanneer je de mogelijkheid hebt om nitro’s in te zetten, merk je dat je gebruik kunt maken van handige shortcuts, waarbij je bijvoorbeeld door muren heen knalt.

Tijdens al dit geweld krijg je geen enkel moment het gevoel dat je de controle kwijt bent. De besturing van de game is erg goed en is op verschillende manieren aan te passen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om het beeld te kantelen om te sturen, gas te geven en te remmen. Wij hebben vooral gebruikgemaakt van de optie om door middel van een stuur op het scherm bochten aan te snijden. Hierdoor heb jij als speler de volledige controle over je racebak.

Asphalt 7 is een heerlijke racegame waar je je een hele tijd mee kunt vermaken. Toch is er één klein probleem. De game is met zijn dikke gigabyte aan grootte geen kleintje te noemen en kan er voor zorgen dat je andere apps van je apparaat moet gooien. Gevalletje ‘First World Problem’ dus.

9
Asphalt 7 is een heerlijke racegame. De game is goed opgebouwd, kent genoeg tracks en wagens en biedt bovendien ook op de circuits veel gameplay-variatie. Tel daar de uitstekende graphics en de goed werkende besturing bij op en je hebt een racegame die je als smartphone-bezitter niet mag missen.
  • Genoeg variatie
  • Oogt top
  • Veel tracks