1. Sony PR: 'Sony-games gedoemd te falen'

Sony PR: 'Sony-games gedoemd te falen'

Sony-games zijn gedoemd te falen, omdat het bedrijf te weinig PR-medewerkers in dienst heeft die de titels kunnen marketen. Dat meldt Will Powers, een voormalige PR-persoon van Sony die is ontslagen, op Twitter.

"Je kunt je afvragen waar PlayStation mee bezig is door meer dan de helft van hun team voor software-PR te ontslaan voor de feestdagen", aldus Powers. "Ze brengen titels uit die gedoemd zijn te falen, omdat er geen PR-ondersteuning is: LittleBigPlanet Karting, Sports Champions 2, Wonderbook."

"Het ergste is dat het PR-team al te weinig personeel had. Ik vind het erg voor de mensen die overblijven, want hun werk is zojuist verdubbeld", vervolgt Powers. Volgens hem houdt Sony zich met te veel markten tegelijk bezig en kan het bedrijf beter elke divisie totale autonomie geven. Powers heeft zijn Twitter-berichten inmiddels verwijderd.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Normaliter zijn zulke games gedoemd te falen om een andere reden.



    Dobber, dobber.

  • Sony kan wat dat betreft wat leren van Microsoft. (En Microsoft kan wat leren van Sony over meer exclusives)

  • Wel typisch dat Sony de slimme mensen (zoals Will Powers) nou net ontslaat.

  • Onderschat niet wat een goed PR team kan doen. Niet denken ik maak een game en dat verkoopt zichzelf wel. Goede reclame en een PR team die achter een game staan is erg belangrijk.

  • Wii Powers

  • Austin Powers

  • Eens… Titels als Motorstorm Apocalypse en Twisted Metal zijn echt heel erg tof maar vallen helaas compleet onder de radar. Ook kwam Sony een tijdje met overkill rond dezelfde periode, waardoor ze met zichzelf in botsing kwamen. En neem enkele van die reclames van bijvoorbeeld de Vita of PSP… Geen enkele leek die uit zo'n commercial kan ophalen wat ze er precies mee kunnen. Laat gewoon games zien.

  • Inderdaad. Sony maakt vaak reclames die 'leuk' zijn voor de mensen die wel wat verstand hebben van games, maar je moet juist de casual gamers en gezinnen aanspreken. Heel erg zonde, want veel titels die net geen systemsellers zijn verdwijnen eigenlijk compleet van de radar.



    Klein detail over Motorstorm Apocalypse, die campagne was klaar om groots ingezet te worden, maar werd gecancled vanwege de aardbeving en tsunami in Japan.

  • Sony brengt steeds minder vette games uit. Echt super dom. Als je een Sony game wil laten werken moeten ze de vetste games weer uit de kast halen en er een sequel opmaken. Zoals compucas al een paar liet noemen.,

  • De reactie komt van een ontslagen persoon, natuurlijk geef je dan af op het bedrijf ;)

  • Sony PR is klote, imo ontslaan ze de andere helft ook en beginnen ze overnieuw

  • Als ik net ontslagen zou zijn, zou ik ook geen positieve woorden over hebben voor mijn voormalige werkgever. Hahaha.. ^_^



    Maar hij heeft wel een punt. Sony moet bepaalde triple A titels gewoon beter promoten dan ze de afgelopen jaren hebben gedaan.

  • Sony heeft veel betere exclusives en Microsoft niet, ik denk dat eerder dat Microsoft zal falen kwa games.

  • Daar gaat het totaal niet om en is het punt ook totaal niet. Triple AAA exclusives op de ps3 worden totaal niet gepromote. Geen reclames, geen sponsor deals en geen merchandise.



    Volgens mij is er geen enkele ps3 exclusive geweest die ook maar in de buurt kwam van promotie van games als Halo of Gears of War. Sony moet echt meer reclame gaan maken, niet iedereen kijkt iedere dag op InsideGamer.

  • of beter reclame gaan maken



    dat gedoe met die Michael vind ik wel tof maar mijn moeder zegt 'wat lul je nou????'



    het probleem is echt niet (alleen) dat er te weinig mensen op PR zitten bij Sony, het probleem is dat die mensen allemaal achterlijk lijken te zijn

  • En hoe heet die C-acteur, waar alle Sony boys op geilen?? Die ontslaan en normale reclame maken wil ook wel helpen..

  • je weet het wel :')



    die moeten ze houden want dat zijn goede reclame's
    meer!



    en hij moet IN Battle Royale

  • je weet het wel :')



    die moeten ze houden want dat zijn goede reclame's
    meer!

  • Dus dit betekent dat er weinig over deze games geschreven gaat worden door de media?

  • Alsof games als LittleBigPlanet Karting, Sports Champions 2 en Wonderbook wel grote successen waren geworden mét slimme marketing zeg…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren