1. Google: 'Gameverkoop goed te voorspellen met zoekopdrachten'

Google: 'Gameverkoop goed te voorspellen met zoekopdrachten'

84 procent van alle gameverkopen kan worden voorspeld aan de hand van het aantal zoekopdrachten op die game in de tien maanden rond release. Dat blijkt uit een paper van Google genaamd 'Understanding the Modern Gamer'.

"Met behulp van onze analisten hebben we een voorspellingsmodel gemaakt en gezien dat als een game 250.000 kliks in de tien maanden rond de lancering krijgt, er waarschijnlijk tussen 2 en 4 miljoen exemplaren van wordt verkocht in de eerste vier maanden na release."

Daarnaast wordt er meer gezocht op games voordat ze uitkomen in vergelijking met voorheen. Vorig jaar vonden vier van de tien zoekopdrachten naar een game plaats in de zes maanden voor de lancering van een game. In die periode wordt er vooral gezocht naar screenshots en video's. Rond de lancering van een game worden tips populair en daarna wordt er gezocht naar informatie over downloadbare content. "Recensies blijven veelgevraagd, zelfs vier maanden na release omdat gamers nog niet zeker zijn van hun aankoop."

Mobiel

Het zoeken naar tips voor games is een populaire bezigheid is op mobiele telefoons, zo ondervond Google. "23 procent van alle zoektermen gerelateerd aan tips gedurende de lanceringsmaand en 27 procent van alle zoektermen gerelateerd aan tips na de lancering vinden plaats via een mobiele telefoon. Gamers gebruiken mobiele apparaten om tips, cheats, hints en walkthroughs te vinden terwijl ze de game spelen."

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • *surprise*

  • interessant…

  • Best wel interessant, als ontwikkelaar van dat spel zou je wel je voordeel eruit kunnen halen als je de informatie van Google zou kunnen krijgen.

  • PR techniek van Google om hun resultaten dus te verkopen. Nice one Google

  • Best wel tof dat ze dat kunnen

  • google is niet domm :)

  • ik gebruik eerder youtube om te kijken hoe het eruit ziet

  • Van wie is youtube… Oja van google :p

  • _O-

  • Tussen 2 en 4 miljoen zit nogal een verschil. En dan ook nog eens een foutmarge van meer dan 1 op 6. Dat is nogal wat, niet bepaald betrouwbaar te noemen.

  • De meeste games games verkopen nog niet eens 2 miljoen exemplaren, als ze dat al kunnen voorspellen weten ze van tevoren of hun game het goed gaat doen of niet.
    Ik denk dat het de developers eerder daarom zal gaan.

  • "Recensies blijven veelgevraagd, zelfs vier maanden na release omdat gamers nog niet zeker zijn van hun aankoop."



    Ik denk dat dit niet helemaal klopt. Ik zoek vier maanden na release ook wel eens een review op, maar dan heb ik het spel nog niet. En ik ben niet de enige die dit doet. Maar een review zoeken van een spel dat ik al heb doe ik echt bijna nooit.

  • Ze zijn niet zeker of ze hun aankoop daadwerkelijk doen ;)

  • schokkend nieuws!



    Not.. iedereen wist dit al zo'n beetje neem ik aan? Uiteraard moniteert google alle zoekresultaten..

  • Google is echt een ultiem medium voor dit soort analyses. Ik gebruik ze ook vaak voor onderzoeken van school (Business opleiding, dus ik maak onderzoeken/opdrachten voor bestaande bedrijven). Komt natuurlijk ook omdat Google bijna een monopoly positie heeft op de markt voor zoekmachines, ik dacht zo'n 80% dat via Google ging.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren