1. Platinum: 'PS3-versie Bayonetta is onze grootste mislukking'

Platinum: 'PS3-versie Bayonetta is onze grootste mislukking'

De PlayStation 3-versie van Bayonetta is de grootste mislukking van de Japanse ontwikkelaar Platinum Games. Dat vertelt Platinums Atsushi Inaba in een interview met Edge.

Platinum Games liet overzetting van de PS3-versie van Bayonetta over aan Sega en die versie had uiteindelijk een slechtere framerate dan de Xbox 360-versie en problemen met de besturing. "De grootste mislukking voor Platinum tot nu toe, degene die nog steeds in mijn geheugen gegrift is, is die port", vertelt Ibata.

"We wisten toen niet echt hoe we goed voor de PS3 moesten ontwikkelen, en of we het gedaan zouden kunnen hebben... is niet relevant: we hebben toen besloten dat we het niet konden. Maar terugkijkend op het resultaat, en vooral naar wat gamers hebben gekregen, zie ik dat als onze grootste mislukking."

Volgens Ibata was de geen mislukking niet voor niets. "We hebben geleerd dat we verantwoordelijkheid voor alles moeten nemen. Dus van Vanquish hebben we beide versies intern ontwikkeld."

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Bayonetta was awesome en heel underrated. Dat zijn de meeste games van Platinum: goed voorbeeld is ook Madworld tof spel heel underrated.

  • Madworld leek mij awesome, maar ik heb geen wii

  • Metal Gear Rising word de eerste die niet underrated wordt.
    Of dat terecht is laat ik even terzijde.

  • WTF waar heeft hij het over ik vond bayonetta awesome. Nooit problemen met de besturing gehad op mijn ps3.

  • Ik ook niet zozeer met de besturing, wel met de framerate. Geen last gehad van screen tearing en andere strepen door je beeld?

  • Ik heb bayonetta voor mijn ps3 en ik had daar geen last van, maar af en toe een kleine frame drop wanneer er teveel aan de gang was maar dat was bijna niet te merken.

  • als er mensen gewoon een fatsoenlijke team bij ieder developer neerzetten :) krijg je volwaardige en hoogwaardige games, nu krijg je alleen crap, en word ps3 slecht neergezet.

  • Platinum games is een zeer fatsoenlijk team volgens mij. Sony had ook het systeem wat eenvoudiger kunnen laten. Bayonetta is bij lange na niet de enige.

  • Sony heeft zijn console zo ingedeeld zodat deze veel sneller data kan verwerken; alleen omdat het wel op een andere manier gebeurt dan de Xdoos, moet je dus eigenlijk altijd op één systeem bouwen en deze vervolgens porten, of alletwee synchroon opbouwen op beide systemen.

  • @rw1
    Andere studios krijgen het wel voor elkaar. PlatinumGames is idd een goede ontwikkelaar, ze hadden er alleen meer tijd en moeite in moeten steken. Ze hebben met de pet ernaar gegooid, dan krijg je dit.



    Porten van een 360 naar een PS3 kost tijd en geld, ze hebben voor de goedkoopste oplossing gekozen. Andersom had het porten misschien eenvoudiger geweest, zoals tientallen developers eerder al aangaven.

  • Goedkoopste oplossing? Outsourcing is niet altijd goedkoper, maar vaker noodzaak dan daadwerkelijk een keuze. Daarnaast heeft RW1 gewoon een punt. En is het algemene kennis dat sony met de PS3 een compleet andere manier van programmeren vereist dan dat de ontwikkelaars geschoold/gewend zijn. Het omscholen van je programmeurs kost gewoon ontzettend veel geld.



    Het is ook niet voor niets dat ontwikkelaars veel problemen hebben met het porten naar de PS3. Jammer dat veel mensen hier denken dat er direct met de pet naar gegooid wordt wanneer het om de PS3 gaat.

  • En Metal Gear Rising zal de volgende worden!

  • Mislukking? Ik vond het een erg toffe game, wel erg moeilijk…

  • Mensen lezen echt alleen de headlines; ze hebben er gewoon spijt van dat ze de port naar de PS3 hebben overgelaten aan Sega en dat zij het niet zelf hebben gedaan.

  • Inderdaad.

  • Blij dat ze het zelf zeggen, dan hoef ik er verder geen woorden vuil aan te maken.

  • wat Sadist zegt ja



    (www.hansanders.nl voor sommigen hier)

  • Als je wil dat iets goed gedaan wordt, moet je het zelf doen.

  • Oh daarom is Vanquish zo verdomde briljant!

  • Tja van je fouten kun je leren. Ze kunnen het nu goed maken door Bayonetta 2 ook voor de ps3 en xbox te ontwikkelen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren