1. True Fantasy Live Online

True Fantasy Live Online

Ondanks goede pogingen van vroegere pioniers is het tot op de dag van vandaag niet gelukt om het MMORPG genre op spelcomputers hetzelfde succes als op de PC te laten evenaren. Wat zal er voor nodig zijn om dit te veranderen? Nou, een krachtige spelcomputer, bij voorkeur met geïntegreerde breedband multiplayer technieken en een groot aantal online gebruikers, evenals een topontwikkelaar die aan een innovatieve titel werkt. En zie daar: True Fantasy Live Online.

De Xbox is in menig opzicht het meest ideale systeem voor MMORPG spellen. Het heeft al de grote online basis van gebruikers van wie allen breedband, en de meeste personen ook hoofdtelefoons, gebruiken. Het systeem zelf is het krachtigst van de huidige generatie, biedt open zicht en de massale gevechten die deze werelden levend maken zullen het niet laten vastlopen of de snelheid laten verminderen.

Voordat we verder gaan met True Fantasy Live Online, eerst even een korte introductie op het MMORPG genre. MMORPG staat voor Massive Multiplayer Online Role Playing Game, en dat betekent eigenlijk dat het hier om een RPG gaat die door duizenden mensen via Internet te spelen is. True Fantasy Live Online laat maximaal drieduizend Xbox Live bezitters online hun ding doen.

Net als het voorgaande werk van Level-5 (onder andere Dark Chronicle) biedt True Fantasy Live Online een unieke, kleurrijke visuele stijl. Ook ligt de nadruk op de persoonlijkheid van de karakters. Dankzij de welbekende cel-shading techniek ziet de gehele wereld er erg sprookjesachtig uit, wat dit spel helpt zichzelf te onderscheiden van de andere fantasie spellen. Het bekijken van bewegend beeldmateriaal geeft al gelijk een gevoel dat je als speler in een sprookjeswereld bent beland die helemaal vrij is om in te gaan en staan waar je wilt.

Naast de visuele schoonheid proberen de ontwikkelaars ook op het sociale gebied te vernieuwen. Elke speler begint het spel met zijn of haar eigen persoonlijke huis, dat aan te passen is met schatten of voorwerpen die tijdens verschillende avonturen gevonden kunnen worden. De speler kan andere mensen uitnodigen in zijn huis voor vergaderingen of om het volgende avontuur te bespreken. De nieuwe werelden kunnen te voet worden onderzocht, maar ook te paard, of zelfs op vliegende bezems.

De avonturen en de gevechten zijn overigens slechts de helft van de pret. Level-5 legt bij het maken van de steden de nadruk op interactiviteit en het zo levendig mogelijk maken van die wereld. Smeden en handelaars zullen geen tekort aan opdrachten of spelerinteractie hebben dankzij een immens gilde- en queestensysteem.

True Fantasy Live Online werd tijdens de E3 van 2003 getoond en was meteen één van de verrassingen. Dat is dan ook terecht, want het spel is niet alleen ongelooflijk veelbelovend op technisch gebied, maar lijkt ook enorm veel vrijheid in de speelbaarheid te bieden. Als we de makers mogen geloven, wordt dit een spel waar je nooit op uitgekeken raakt. Als we onze eigen ogen mogen geloven, denken we dat ze best nog wel eens gelijk kunnen hebben.

Dit artikel delen

Over de auteur

David Kers Vindt games als Quest for Glory, Super Monkey Ball, Dark Souls bijzonder leuk.

Reacties

  • ze laan heel wat leuke games te zien, maar daar blijft het ook bij voorlopig.

  • True Fantasy Live Online laat maximaal drieduizend Xbox Live bezitters online hun ding doen.

    …dat vindt ik een stukje minder…dattis best wel weinig, maarja de rest lijkt me wel vet dus ik verheug me best wel op deze game :)

  • aan 3 duizend zit je zo denk aan, maar gelukkig leven we niet in amerika en als het bij ons 12uur smiddags is kom je er heus wel op!! want dan is het daar nog 3uur in de ochtend…….toch??



    met 3 duizend in zo'n wereld is echt wel tof!! Ik weet al wat voor soort huis ik maak: een soort molen en ik verkoop daar wiet :P

  • Zo ver ik weet Doet microsoft dat niet en mag de ontwikkelaars dat ook niet doen, omdat microsoft xbox live in handen heb (waar ea niet blij mee was) dus je pertaal gewoon live en soms als je iets download meer niet.Zeg vrind, je hebt het mooi mis, ik weet zeker dat je voor deze game extra moet betalen per maand, ik schat zo'n 7 a 10 euro….. ik vind het logisch ook, ze moeten die exclusieve server natuurlijk up to date houden……. je zou net als bij PSO een soort van ''hunters-license'' moeten kopen!!!

  • Lijkt me wel een cool spel, alleen dat je zoveel per maand moet betalen vind ik maar niks :(… Ik koop denk ik gewoon World of Warcraft voor de PC :).

  • Dit wordt echt een toppertje! Lijkt me geweldig spel.. ziet er goed uit ook.

  • Ach , ik ga die game toch niet 1 jaar spelen . Hoogstens een half jaartje , of het moet zo verslavend zijn , maar dat denk ik (helaas) niet .

    Die paar eurootjes per maand maken dan toch niks uit .

  • het is jammer dat veel mensen niet online kunnen vanwege de craditcard.

  • weet ik savie100, tis nie leuk voor de mensen die nog geen 18 zijn…. ik ben wel blij dat je alleen met cc op Live kan…..

  • Ik ga ook cker wel dokken voor deze game Mmorpg's zijn echt de koolste games om te spelen… lijkt me wel eens fijn om een vaste release date te zien voor deze game

  • Der komt eerst nog ander lekkers uit op de xbox .

  • wowowow, hebbe hebbe hebbe :D

  • alleen is het wel spijtig da LIVE zo duur is…en ook zo moeilijk te instaleren…



    idd het is ook zo erg moeilijk om dat te installeren, volg de instructies…… Tsjonge zelfs me neefje van 12 kan da nog!!! :-S

  • ik moet zeggen dat ik goede hoop voor dit soort titels heb. in de toekomst zal dit soort spellen de huiskamers veroveren. zelfs de kids zullen mee doen.wie weet met nintendo's volgende spelcomputer die hopelijk wel online gaat zitten ze allemaal te pokemonen via de breedband. hahahaha dat zou nog eens een slime zet van nintendo zijn. Had fantasiestar online al op de dreamcast gespeeld en dat was echt gaaf, maar dit wordt leuker…..

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren