1. Sony's eerste reactie op Tokyo Jungle was slecht

Sony's eerste reactie op Tokyo Jungle was slecht

De eerste indruk van Tokyo Jungle op Sony was slecht. Dit vertelt Yohei Kataoka, de regisseur van de game, in een interview met PlayStation Blog.

Na het pitchen van de game bij Sony, was de respons van het bedrijf aanvankelijk negatief. 'In het begin werd Tokyo Jungle niet goed ontvangen. Sony's Worldwide Studios-president Shuhei Yoshida voelde de 'catchiness' van het concept, maar was bang dat de gameplay zou achterblijven. Het duurde een tijdje voor we de gameplay op hetzelfde niveau kregen."

Kataoka merkt verder op dat hij verrast was door de positieve reacties toen Tokyo Jungle vorm begon te krijgen. "In Europa werd zo positief gereageerd op de game, dat het in zekere zin de ontwikkeling heeft voortgestuwd. Wellicht was de game anders alleen in Japan verschenen, of was de ontwikkeling zelfs gestopt."

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Vind het niet zo heel gek dat de game aanvankelijk slecht werd ontvangen, is nou niet bepaald de standaard game.

  • Dit zeiden ze ook bij Demon Souls en kijk is wat daar mee is gebeurd :P

  • Ik zeg ook aanvankelijk, hier in het westen heerst toch een redelijk sceptische houding t.o.v. (vaak ludieke) Japanse games. Gelukkig komen er vaak wel leuke games uitrollen.



  • Die laatste quote is hoopvol. Hopelijk blijven ze daar in Japan rare games maken!

  • Ja, echt, he? Blij dat we in europa een beetje invloed beginnen te krijgen op de games uit japan :)

  • Zoals alles wat geen standaard meuk is, vind Sony slecht en lomp. Zo zijn ze ook Limbo verloren en tig andere games.

  • nou ik weet niet hoor maar ik vind Flower, Journey, flOw, Shatter, Fat Princess, The Unfinished Swan nou geen standaard meuk.
    Dus volgens mij valt dat wel mee bij Sony, ik vind ze juist eerder risico's nemen op dat gebied dat Microsoft.

  • En ondertussen halen ze ook dikke exclusive na dikke exclusive binnen. Ze kunnen niet alles klakkeloos uit gaan brengen. Je zou een slechte business man zijn, Koekie.

  • nou ik weet niet hoor maar ik vind Flower, Journey, flOw, Shatter, Fat Princess, The Unfinished Swan nou geen standaard meuk.
    Dus volgens mij valt dat wel mee bij Sony, ik vind ze juist eerder risico's nemen op dat gebied dat Microsoft.

  • Sony Is Limbo niet verloren omdat ze de game niet zagen zitten, ze wilden zelfs de rechten op het IP hebben en daar heeft de ontwikkelaar voor bedankt. Sony komt vaak genoeg met risicovollere games, zoals hier boven al genoemd wordt.

  • Juist genoeg voorbeelden dat Sony wat artistieke projecten steunt inderdaad.. bijv. Papo & Yo laatst nog om maar wat te noemen

  • Juist genoeg voorbeelden dat Sony wat artistieke projecten steunt inderdaad.. bijv. Papo & Yo laatst nog om maar wat te noemen

  • Het is een ietwat lacherige hype geworden.
    Dat de game niet eens zo slecht is maakt het alleen maar leuker :P

  • Persoonlijk heb ik helemaal niks met deze meuk.

  • Voor grote jongens is het te kinderachtig, en voor kleine mannetjes is de game te eng. Moeilijk om zo'n game goed te verkopen.



    Das mijn mening, een waardeloze mening is ook een mening niet? :P

  • "Sony's eerste reactie op Tokyo Jungle was slecht"
    Ironisch, want dat is die van mij nog steeds.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren