1. 'Pokemon verandert niet om balans intact te houden'

'Pokemon verandert niet om balans intact te houden'

Pokemon-ontwikkelaar Game Freak heeft nooit veel veranderd aan de franchise omdat de ontwikkelaar het belangrijker vindt de juiste balans te vinden en houden. Dat meldt Junichi Masuda van Game Freak in een interview met Gamasutra.

"Die balans elke keer vinden is erg moeilijk", aldus Masuda. "Maar wanneer je denkt over games, net als bij het spelen van bijvoorbeeld voetbal en basketbal, zijn het games die er al heel lang zijn. De handelingen in deze spellen is nooit echt veranderd. In de loop der tijd veranderen enkele regels, maar de kern van het spel verandert niet echt. Zo zien we Pokemon ook."

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Balans in het spel dus.
    Nu nog de balans in de pokemons.

  • Dat is er altijd al geweest.
    Dat jij nou niet wilt opgroeien.. :P

  • Pokemon heeft altijd een goede balans gehad, en het mooie is ook juist dat je die zelf kan scheppen dmv types, items en aanvallen.

  • Meh, ik ben altijd fan geweest van de Pokemon games, maar ik vind het nu wel terecht worden dat cijfers omlaag gaan als ze elke keer weer hetzelfde spel blijven kopieren…. Hoe lang willen ze daar mee door gaan?



    Het is iig een lastig onderwerp. Veel games die wel van het originele concept afgeweken zijn, zijn juist slechter geworden (Splinter Cell, Resident Evil…)

  • Waarom krijgen originele spellen zoals Gravity Rush dan ook geen goede cijfers?



    Het is nooit goed in de game industrie..

  • @NeoTails: Gravity Rush heeft best goede cijfers gekregen. En origineel zijn met een game is natuurlijk geen garantie op hoge cijfers, het moet natuurlijk ook iets tof zijn en goed zijn uitgewerkt.

  • Hmm.. oké. Ik hoorde van een vriend dat de hoge pieten bij IGN etc er niet zo over te spreken waren.. Nou ja, dan had die vriend van me het dus mis..

  • Dus een volwaardige console RPG kunnen we vergeten..

  • Retro is nog met iets bezig. :'D

  • Dat wil ik al 10 jaar, maar gebeurt toch niet.

  • Wat de balans ermee te maken heeft dat de verhaallijn ieder spel een bijna 1:1 copy-paste is van Pokémon R/G/B ontgaat me even, maar Game Freak weet vast wel waarom.

  • omdat het verkoopt ;-)

  • Heb jij een Pokémon (main) game gekocht na Red/Blue/Yellow, zo ja dan weet je het antwoord zelf ook wel :P

  • Het verhaal was bij black and white 1 toch wel veel uitgebreider en meer uitgewerkt dan in R/G/B. Ik zag echt positief verschil

  • Ik had Pokémon geel met Pikachu, en 15 jaar later maken ze nog steeds hetzelfde spel. Doet FIFA, CoD ook natuurlijk, maar er is gewoon meer uit de franchise te halen.

  • @Zelda Master, je koopt het spel ONDANKS dat het verhaal niet veranderd. Dat verklaart dus helemaal niets.

  • Yeah right…



    Er zijn zat vernieuwende stappen die ze kunnen ondernemen zonder de basisregeltjes van het spel al te veel op de schop te nemen.



    Op deze manier kan haast elke RPG developer zich wel excuseren.

  • Nou eerlijk is eerlijk, maar als je eens kijkt naar hoe sommige van die dingen in dat spel berekend moeten worden, verdomme das niet normaal, krijg spontaan medelijden met de mensen die dat moeten scripten :P

  • @Zelda Master: Zoals wat? Weet niet welke berekening nou zo vreselijk moeilijk moet zijn. Als je op de gevechten doel, dat is niks anders wat atk/def stats + type + kans.

  • De verborgen stats heeft hij het over. De berekeningen in gevechten zijn uiterst simpel. Maar vind maar eens een goede code voor IV, zodat het allemaal in balans is.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren