1. 'Springknop in Killzone HD zou tegen aard van de game ingaan'

'Springknop in Killzone HD zou tegen aard van de game ingaan'

Spelers kunnen in Killzone HD niet springen, net zoals in de originele game. De belangrijkste reden hiervoor is dat dat niet bij het karakter van de game zou passen, legt Guerilla Games uit in een interview met de PlayStation Blog.

"Het weglaten van de springknop was een hele bewuste ontwerpkeuze, bijna als een statement tegen andere shooters van die tijd", vertelt technical director Michiel van der Leeuw. "We wilden dat spelers een diepgaande, realistische ervaring hadden, en dat betekent voorkomen dat ze met bunny hopping of rocket jumping door onze wereld reizen. Zelfs toen we springen introduceerden voor de met obstakels bezaaide terreinen van Killzone 2, waren het 'gewichtige' sprongen - geen perfecte bogen, maar het soort sprongen dat een zwaarbepakte soldaat zou maken.

Volgens senior programmer Frank Compagner is er ook een functionele reden om springen niet toe te voegen aan Killzone HD: "Zoiets zou betekenen dat we grote wijzigingen moeten doen aan de levels, om te voorkopen dat spelers uit de omgevingen klimmen." Hoewel er geen springknop is, is de besturing van Killzone HD verder wel aangepast aan die van Killzone 2 en 3.

Killzone HD wordt op 24 oktober samen met Killzone 2 en 3 uitgebracht als de Killzone Trilogy. Deze kost 49,99 euro. Voor 14,99 euro is Killzone HD ook los te downloaden van het PlayStation Network.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Het zal even wennen zijn. Maar iedereen heeft dezelfde handicap.

  • Mooi koop ik alleen killzone HD , dan kan ik weer bots afraggen met wat vrienden!

  • Niet meer dan logisch toch? Het is geen volledige remake…

  • Volgens mij is toch al in wat meer games verwerkt?
    En het is allemaal wel een stuk eerlijker..

  • Bunnyhoppers heb ik nooit gemist tijdens Killzone (online)
    Ziet er altijd zo fake uit dat gejump, ik zie het ook vaak gebeuren in BF3



    Beter zorgen ze in toekomstige games ervoor dat je springend duidelijk langzamer bent dan tijdens een sprint

  • Ik vind dat ze dat bij Killzone heel goed gedaan hebben. Je personage voelt echt zwaar aan, in tegenstelling tot andere shooters.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren