1. Schafer hekelt routine van ontslagen bij studio's

Schafer hekelt routine van ontslagen bij studio's

Double Fine Productions' Tim Schafer hekelt de manier waarop veel studio's met hun ontwikkelteams omgaan, namelijk dat zij een percentage ontslaan nadat een project is afgerond, om bij een volgend project weer mensen aan te nemen.

In een e-mail aan Wired legt hij uit dat geleerde lessen van het vorige project hiermee verloren gaan, in plaats van dat ze kunnen worden meegenomen naar een volgende game. Schafer vertelt hoe hij dit wel gedaan heeft na Psychonauts.

"Na Psychonauts hadden we het halve team kunnen ontslaan om meer geld en meer tijd te hebben om Brütal Legend (bij een uitgever) te tekenen. Maar dan zouden we een team op moeten breken dat nu had geleerd om goed samen te werken." Volgens Schafer vormt zo'n beleid ook geen goede boodschap naar werknemers toe, die niet loyaal zullen zijn als hun baas dat ook niet is.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • En zoals zo vaak heeft meneer Schafer hier weer een goed punt.

  • Ik ben het helemaal eens met deze man. Maar ja helaas "Money makes the world go round". Maar er zijn ook studio`s die wel loyaal en gepassioneerd zijn als het gaat om het maken van top games.

  • Dan moet je zorgen dat je studio meerdere games maakt zodat je mensen kunt schuiven tussen verschillende projecten of tussendoor een IOS of android game maken

  • Handjes tijdelijk inhuren is niets nieuws. Schafer heeft een punt maar aandeelhouders zien liever geld dan mensen. Het is niet iedere ontwikkelaar gegeven om al zijn personeel aan het werk te houden als een game goud is.

  • Je kan ook gewoon medewerkers die op dat moment te veel zijn voor een bepaalde game ook lekker laten brainstormen voor een compleet andere game of verhuren aan een andere studio.. (tenminste dat zou ik doen..), de zogenoemde "Flex Medewerker".. heb er zelf namelijk ook last van (van het uitlenen)..

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren