1. 160 mensen ontslagen bij Zynga

160 mensen ontslagen bij Zynga

Zo'n vijf procent van de huidige full-time medewerkers bij Zynga, verliest zijn baan. Dit komt neer op ongeveer 160 medewerkers. Een groot deel daarvan werkt bij Zynga Boston, dat geheel gesloten wordt.

CEO Mark Pincus bevestigde het nieuws gisterenavond, nadat medewerkers al via Twitter hadden laten merken dat er ontslagen op stapel stonden. Naast het sluiten van de Boston-studio, denkt Zynga eraan om hetzelfde te doen met die in Japan en in Engeland. Ook is het aantal medewerkers van Zynga Austin teruggebracht. Tot slot worden 13 oudere Zynga-games opgeheven en gaat de ontwikkelaar significant minder investeren in social game The Ville.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Was te verwachten, dit soort casual studios heeft ook te hoge dunk van zichzelf. Overal maar roepen hoe awesome je bent en hoe veel nieuwe studios en overnames je hebt geregeld, het is gewoon niet realistisch in deze tijd.

  • jeetje zeg, hebben ze aardig wat studio's. En dat voor alleen wat facebook-games.
    Groot deel van die games maakte ik al met Informatica les op school in me eentje. En zij hebben daar een heel studio voor. Hou toch op man.



    Verbaast me niks dat het nu uit elkaar valt.

  • Wordt tijd dat die hele facebook en iOS games bubble uit elkaar spat en iedereen weer gewoon echte games gaat maken…

  • Dat hoeft niet perse. Er zijn veel bijzonder succesvolle games op mobile devices die wel echt bestaansrecht hebben.



    Het is meer de houding van "ik heb een succesvolle game gemaakt, laat ik nu roepen dat ik koning ben en elke kleine studio overnemen" met als gevolg dat ze allemaal doodbloeden.

  • Het gros van de succesvolle games was gratis of spotgoedkoop. En ja, dan zijn er blijkbaar genoeg mensen die het wel willen spelen. Vraag je echter meer dan 5 euro, dan kijkt geen hond er naar om.

  • Mwoah, als het echt een topper is in de trant van Infinity Blade oid wil ik er best een hogere prijs voor geven. Het is meer dat veel ontwikkelaars "simpele games" blijven maken en niet echt een semi-console game durven te maken. Gelukkig komt dat wel veel meer.



    Zo weet ik nu al dat ik Baldur's Gate op dag 1 ga halen :)

  • Inderdaad tijd dat die bubble ploft, meeste mensen wil toch geen geld steken in een game als dat. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als WoW, dat 1 game heel succesvol is en de rest het wil nadoen maar het gewoon niet lukt en daarmee een hoop geinvesteerd geld verliest.

  • Er zijn anders tientallen succesvolle RPG's, die weliswaar geen miljoenen subscribers hebben, maar toch prima een belegde boterham verdienen. Als je kosten niet hoog zijn, hoeven de inkomsten ook niet enorm te zijn.

  • BAZYNGA!

  • En daar knapt de zeepbel alweer

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren