1. Star Citizen behaalt Kickstarter-doel

Star Citizen behaalt Kickstarter-doel

Star Citizen, de nieuwe ruimtesimulatiegame van Wing Commander-maker Chris Roberts, heeft 500.000 dollar binnengehaald op Kickstarter en daarmee zijn doel bereikt.

De game heeft inmiddels bijna 512.000 dollar binnengehaald via Kickstarter. Geïnteresseerden kunnen ook geld overmaken via Roberts' eigen website, RobertsSpaceIndustries.com, waar inmiddels al meer dan 1,3 miljoen dollar is opgehaald. Het uiteindelijke doel is dat er tussen de 2 en 4 miljoen dollar wordt verdiend om het project bij privé-investeerders aan te bieden. Zo moet er uiteindelijk 12 tot 14 miljoen dollar opgehaald worden, genoeg om het spel te financieren.

Mensen die geld overmaken, krijgen vroege toegang tot Star Citizen en daarbij een eigen ruimteschip. Op de website van Roberts staan diverse prijsopties, waarbij ook diverse ruimteschepen te ontvangen zijn. De duurste optie, van 10.000 dollar, levert een ruimteschip op waarvan de speler zelf de naam mag verzinnen. Het kan echter nog geruimde tijd duren voordat zij hun schip krijgen; het spel komt waarschijnlijk niet voor 2014 uit.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Gaat dit de toekomst worden? Geld investeren in een kickstarter om de geldschieters te overtuigen dat er interesse is in een bepaald spel? Toch jammer dat het zo moet zijn…

  • Beter zo dan niks :P Vergeet ook niet dat die geldschieters geen publishers zijn.

  • vind het anders een briljant iets! zijn al een boel intressante projecten op kickstarter en dergelijken en heb zelf al diverse daarvan ondersteund :)

  • Ik ben het eens met Ridley.
    Dat hele kickstarter gebeuren is voor mij helemaal uit de hemel komen vallen. Een tijdje terug had ik er nog nooit van gehoord (terwijl ik al jaren gamenieuws volg) en nu lijkt het allemaal wel de orde van de dag.



    En om heel eerlijk te zijn lijkt het alsof we terug de tijd in gaan. De meeste kickstarter spellen die ik voorbij heb zien komen lijken meer op baggere arcade games. 90's games in een mooier jasje…

  • Maar die worden wel erg goed gebacked, dus dat betekent wel dat er een markt voor is. Dat het voor jou bagger is betekent niet dat dat het ook is.

  • Wel ironisch dat je juist bij een Star Citizen artikel zegt dat we terug in de tijd gaan en de meeste kickstarter games er bagger uit zien, terwijl Star Citizen juist 10x meer detail bevat dan de meeste huidige gen games.



    Persoonlijk vind ik kickstarter en andere manieren van crowd funding één van de beste dingen die de game industrie de laatste jaren overkomen is. Je ziet dat er nu zoveel meer mogelijk wordt qua uitvoering van geweldige creatieve ideeën zonder dat ze beperkt worden door grote, puur commercieel denkende publishers.

  • Stel nu, de game wordt gestaakt tijdens de ontwikkelingen en wordt vervolgens geannuleerd.
    Dan zijn al die mensen die geld gegeven hebben aan de game het kwijt.
    Dit is toch wel een risicovolle manier om een game te ontwikkelen.

  • Nee, een risicovolle manier van investeren. Het ontwikkelen is juist minder risicovol, want je doet het met het geld van een ander.

  • ik weet niet of het ook zo is bij de kickstarter, maar als je geld geeft via de star citizen site zelf kan je aangeven dat je geld wordt terug betaald als het doel niet bereikt wordt. Dunno eigenlijk of dat ook zo is als er tijdens de ontwikkeling iets gebeurd…. maar verwacht zoiets eigenlijk niet.. maar je weet natuurlijk maar nooit XD in any case; zo een gigantisch risico vind ik het nou ook weer niet, zal die 30 euro echt niet zo erg missen hoor;)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren