1. Nintendo maakt verlies op elke verkochte Wii U

Nintendo maakt verlies op elke verkochte Wii U

Nintendo verliest geld aan elke Wii U die verkocht wordt. Dat liet Nintendo's senior managing director Yoshihiro Mori weten.

"Het kost veel om een console te maken en we hebben de machine een prijs gegeven die consumenten zouden accepteren", aldus Mori. Hij vertelde niet hoeveel verlies Nintendo draait op elke verkochte Wii U.

Nintendo's nieuwe console verschijnt op 30 november in Europa en krijgt twee edities: één met een adviesprijs van 299 euro en één van 349 euro. Ook Sony en Microsoft verkochten de PlayStation 3 en Xbox 360 de eerste paar jaar met verlies, zij rekenen op de verkoop van games om winst te maken. Nintendo maakt veelal gelijk winst op zijn consoles, zoals bij de Wii. Dit veranderde toen het bedrijf een forse prijsdaling van de 3DS doorvoerde, die is toen een jaar lang onder kostprijs verkocht.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Het is gewoon een duur apparaat, al denken velen dat het een goedkoop ding is. Dit zij de developer van unity 2 weken terug in een interview. Hij zei dat de wii u echt goedkoop is, als je weet hoe krachtig die console is, en nu bevestigd nintendo dat het met verlies wordt verkocht hmmmm!

  • je snapt het echt niet he.. De console zelf kost meer dan dat het oplevert… Dus duur productie voor nintendo, een goedkoop console voor de consument (dit aangezien ze meer zouden moeten vragen van de consument aldus Nintendo)

  • Iedere console heeft eerst verlies en komt later in de winst. bij de ene is dat sneller als de andere geen groot nieuws.. de wii leverde in eerste instantie ook niks op maar na een bepaald aantal verkopen verdienen ze er steeds wat meer mee

  • Misschien moet je wat beter lezen, er staat namelijk dat op elke Wii U verlies wordt gemaakt. Dan zal er dus geen grens zijn waarna er winst zal worden gemaakt op het apparaat.

  • ONLINE STORE :



    ===== http://migre.me/bbUHB =====



    n2012 comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone



    free shipping



    competitive price



    any size available



    accept the paypal



    jordan shoes $32



    nike shox $32



    Christan Audigier bikini $23



    Ed Hardy Bikini $23



    Smful short_t-shirt_woman $15



    ed hardy short_tank_woman $16



    Sandal $32



    christian louboutin $80



    Sunglass $15



    COACH_Necklace $27



    handbag $33



    AF tank woman $17



    puma slipper woman $30



    ===== http://migre.me/bbUHB =====

  • ONLINE STORE :



    ===== http://migre.me/bbUHB =====



    n2012 comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone



    free shipping



    competitive price



    any size available



    accept the paypal



    jordan shoes $32



    nike shox $32



    Christan Audigier bikini $23



    Ed Hardy Bikini $23



    Smful short_t-shirt_woman $15



    ed hardy short_tank_woman $16



    Sandal $32



    christian louboutin $80



    Sunglass $15



    COACH_Necklace $27



    handbag $33



    AF tank woman $17



    puma slipper woman $30



    ===== http://migre.me/bbUHB =====

  • @MaartenEngels
    Tuurlijk wel, na verloop van tijd worden de productie kosten lager en kan er steeds minder verlies per console worden gemaakt tot ze op het breakevenpoint komen waarna er winst per console word geboekt. Welkom op de console markt!

  • Idd dit is een standaard niet alleen voor console ik gok voor vrijwel alle producten. Als je iets nieuws maakt, zeker iets wat voor massaproductie bedoeld is word er eerst veel geld in gestopt om het te maken onderdelen besteld.. dan hebben ze nog niks verdiend. pas met verkoop gaat dat lopen. Nu is het ene product sneller winstgevend als de ander de Wii bijv was dat vrij snel mede omdat hij goedkoper was om te maken.

  • De hardware zelf zal waarschijnlijk niet al te duur zijn. Het echte kostenplaatje zit meestal in de ontwikkeling van het apparaat zelf.

  • Als ze verlies maken op elke verkochte Wii U betekent het dat het meer kost om 1 Wii U te maken en te distribueren dan dat ze opbrengen per Wii U.

  • En waar haal jij deze informatie vandaan? In het artikel staat ook:
    "Nintendo verliest geld aan elke Wii U die verkocht wordt."



    Dus niet: "Nintendo verliest geld aan productiekosten elke Wii U."



    Zie bijvoorbeeld:
    http://www.gamer.nl/nieuws/270630/wii…

  • Het staat in het bericht dat Nintendo op elke Wii U console die verkocht wordt, Nintendo geld verliest. Dus met andere woorden: De productiekosten + verpakking + distributie + grondstoffen per Wii U systeem kost meer geld dan dat Nintendo per systeem terugkrijgt.

  • Dat heb je dus helemaal mis.. Wat jij noemt zal bij elkaar niet veel meer dan 200 euro zijn. Eerdere berichten gaven al aan de de fabricatie kosten van de Wii U rond de 180 dollar zouden zijn…



    In het totaalplaatje houdt Nintendo uiteraard ook rekening met bijvoorbeeld het ontwikkelen van de Wii U.

  • Alleen de Wii U bij elkaar zal inderdaad geen 300 dollar zijn. Maar als je daarbij de vervoerskosten, belasting, elektriciteit om het systeem te maken, verpakkingen, handleidingen, inkt etc. bij optelt dan kom je wel boven de 300 euro uit. Als de Wii U zelf 200 dollar kost om te maken, verpakkingen 10 dollar, inkt 10 dollar, papier voor handleidingen 10 dollar, vervoer 50 dollar, elektriciteit 5 dollar, distributie binnen andere regio's 50 dollar, belastingen etc. dan kom je boven de 300 dollar uit.



    Het uitvinden van een spelcomputer kost meestal miljoenen. Het uitvinden van de Wii kostte ook miljoenen en daarbij maakte ze al vanaf dag 1 winst mee. Dat wordt er dus niet bijgerekend.

  • Zoveel kosten voor electriciteit/verpakking/vervoer/handleiding? Really? Onder welke steen leef jij? Vervoer voor 50 dollar?!



    Dan zou ik 120 euro moeten betalen voor een Spongebob Tosti Apparaat bij de Blokker….

  • Punt is dus, dat die 180 echt de pure productie is, zonder transport en toeters en bellen. Daarnaast is dat ook nog eens de 'als alles supermooi zoals op papier gaat'-prijs, want door fouten in productie, vertraging van productie en andere factoren moet je de prijs ook ietsje opschroeven.



    Als je alles bij elkaar optelt komt het er op neer dat Ninty er zelf niet beter van wordt financieel gezien.



    Zou trouwens raar zijn als ze de ontwikkeling hierin mee zouden nemen, tenzij ze al een begroting maken voor een x aantal apparaten dat ze sowieso zouden produceren. Als je het model eenmaal ontwikkelt hebt, en je gaat meer units produceren, zou dat namelijk de ontwikkelingskosten per stuk continu omlaag halen, wat de prijs dus op de lange termijn ook wat omlaag schroeft.

  • Er zitten kosten in de ontwikkeling van de Wii U, maar dat is een vaste kost die niet meer omhoog gaat. Nintendo weet natuurlijk niet hoeveel consoles zij zullen verkopen, dus kunnen zij ivm met de ontwikkelingskosten niet zeggen dat zij die daarom met verlies verkopen.



    Het is gewoon common sense.

  • Maar dat iedere console duurder is om te ontwikkelen dan dat hij in de winkel kost is gewoon bullshit. Nee, Nintendo gaat zichzelf lekker te kort doen… Ze hebben een goede fanservice, maar dat doen zelfs zij niet.

  • Dat ding wordt gewoon duur door de controller. Simpel.

  • Hoe kan je dit nou ontkennen? Het staat er toch duidelijk: "Nintendo maakt verlies op elke verkochte Wii U". Wat snap je daar niet aan?
    Dat betekent dus dat het meer kost om de Wii U's in de winkel te leggen, dan dat Nintendo er aan verdient.



    180 dollar per Wii U, gebaseerd op een artikel uit fucking april, toen Nintendo waarschijnlijk zelf nog niet wist wat er precies in zou zitten. Maar dan nog, van die 300/350 euro gaat al 21% naar de belasting, waardoor je ongeveer 240 over houd. Dan heb je verscheping en nog veel meer.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren