1. Dear Esther-maker wil openwereldgame zonder wapens maken

Dear Esther-maker wil openwereldgame zonder wapens maken

Rob Briscoe, die de omgevingen van Dear Esther heeft ontwikkeld, heeft aangegeven een open wereldgame zonder wapens te willen maken. De sfeer van de game moet veel weghebben van de shooter S.T.A.L.K.E.R.

"Ik heb altijd het idee gehad van een open wereldgame die op S.T.A.L.K.E.R. lijkt, maar zonder wapens en met een horroraspect", aldus Briscoe. "Ik heb de kans nog niet gehad omdat het heel groot moet worden." Briscoe wil de game in zijn eentje maken. "Ik wil gewoon iets helemaal alleen doen, mijn eigen creatie. Ik wil zien of één persoon een complete game op een schaal die nog nooit eerder is gedaan kan maken."

Briscoe werkte ook aan de omgevingen van Mirror's Edge. Tijdens dat werkt voelde hij zich "creatief onderdrukt", omdat hij maar aan één aspect van de game werkte. "Je spendeert al je tijd aan iets er mooi uit te laten zien en er details in stoppen, en dan ren je er uiteindelijk gewoon langs. Men ziet het alleen in een waas... Dat vond ik erg teleurstellend."



Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Wat valt er dan te doen in die open wereld? Beetje rondlopen zodat we de details in de map goed kunnen bekijken?

  • Gigantisch veel games hebben geen wapens en zijn toch goed…

  • la noire. was wel leuk om rond te rijden. maar ging toch te snel vervelen naar mijn mening.

  • Lego City undercover?. Lego Island? Ben je al die games destijds niet vergeten. Een open world Mario (zoals een gigantische versie van Mario 64) kan ook prima zonder wapens.

  • Ja maar een ''open wereldgame die op S.T.A.L.K.E.R. lijkt, maar zonder wapens en met een horroraspect'' is wel wat anders dan Lego en Mario. Mijn laatste zin sloeg trouwens meer op Briscoe's opmerking:''Je spendeert al je tijd aan iets er mooi uit te laten zien en er details in stoppen, en dan ren je er uiteindelijk gewoon langs.'' Hehe :P

  • Zie het als Thief. Daarbij kun je moorden, maar het hoeft niet. Als je die wapens nou uit de game haalt, ben je verplicht met stealth te spelen. Ik zie er wel iets in.

  • ONLINE STORE :



    ===== http://migre.me/bbUHB =====



    n2012 comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone



    free shipping



    competitive price



    any size available



    accept the paypal



    jordan shoes $32



    nike shox $32



    Christan Audigier bikini $23



    Ed Hardy Bikini $23



    Smful short_t-shirt_woman $15



    ed hardy short_tank_woman $16



    Sandal $32



    christian louboutin $80



    Sunglass $15



    COACH_Necklace $27



    handbag $33



    AF tank woman $17



    puma slipper woman $30



    ===== http://migre.me/bbUHB =====

  • ONLINE STORE :



    ===== http://migre.me/bbUHB =====



    n2012 comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone



    free shipping



    competitive price



    any size available



    accept the paypal



    jordan shoes $32



    nike shox $32



    Christan Audigier bikini $23



    Ed Hardy Bikini $23



    Smful short_t-shirt_woman $15



    ed hardy short_tank_woman $16



    Sandal $32



    christian louboutin $80



    Sunglass $15



    COACH_Necklace $27



    handbag $33



    AF tank woman $17



    puma slipper woman $30



    ===== http://migre.me/bbUHB =====

  • Kan leuk worden

  • Dat heet toch Journey? ;P

  • Zat er horror in Journey?

  • Misschien voor iemand die bang is voor zand?

  • Of vliegende papiertjes.

  • Het kan wel, wanneer je geen wapens hebt is de sfeer natuurlijk wel extra spannend. Je kunt jezelf namelijk niet verweren. Maar als de ontwikkelaars merken dat het zonder wapens toch een klote spel blijkt te zijn, dan heb ik net zo lief dat ze die gewelddadige dingen er alsnog in stoppen.

  • goede ontwikkeling! ik zat laatst te zoeken naar een leuke game waar je niet alles kapot hoeft te schieten en dan merk je toch dat het aanbod heel erg mager is (zonder in de logische andere genres te vervallen zoals racegames, sims en dergelijke)

  • Wat er te doen zou kunnen zijn? Een goed verhaal volgen, interactie met personages, een plot onderzoeken, speuren, nadenken. En je mag er best wat van opsteken, gaanderweg.



    Ik mis echt die goeie en mooi adventure games zoals van eind jaren 90. (Riven, Atlantis)
    't hoeft niet meteen heel moeilijk. Een mix van mooie en rustieke sceneries en laat de spanning komen uit plot ontwikkelingen, af en toe een rollercoaster ervaring en de nodige humor moet niet ontbreken. Een ervaring van "wow, dit heb ik nog nooit gezien" en dan zonder dat het enige is dat je kan, kringetjes in het water schieten of kokosnoten uit een boom schieten. (ja naast die fantastisch voorgeprogrammeerde ai tegenstanders).



    In potentie ligt er een gigantische markt, vraag is hoe je de juiste balans weet te vinden.

  • Atlantis, eindelijk iemand gevonden die dat spel ook heeft gespeeld. Ik hield, en houd nog steeds, van dat soort point&click adventure games. Ze waren erg spannend.



    Toen ik afgelopen E3 het stukje van Watch Dogs zag werd ik helemaal gek. Wat een super game zou het worden, dat je kunt hacken enzo, en geen geweld! Helaas werd dat al snel anders toen aan het einde met het stoplicht werd gekloot en iedereen zijn geweren tevoorschijn haalde. Ik moest bijna huilen van teleurstelling.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren