1. 'PlayStation All Stars was eerst capture the flag-game'

'PlayStation All Stars was eerst capture the flag-game'

De vechtgame PlayStation All Stars: Battle Royale was oorspronkelijk een capture the flag-game. Dat heeft Omar Kendall, lead game designer bij ontwikkelaar SuperBot Entertainment, onthuld.

"Sony koos ervoor om een PlayStation All Stars-game te maken, een breed concept waarin verschillende geweldige PlayStation-personages en universa bij elkaar komen in één game", aldus Kendall. "Toen was de vraag in wat voor soort games we deze personages wilden plaatsen."

Volgens Kendall waren er verschillende concepten in de maak, en was één van die concepten een capture the flag-game waarin acht spelers verdeeld in twee teams het tegen elkaar opnamen. "De game had verschillende klassen waarbij je snelle personages had die de vlag snel terug konden brengen naar de basis, maar bijvoorbeeld ook verdedigers." Uiteindelijk werd toch gekozen voor een vechtgame.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Uiteindelijk gekozen voor Super Smash Bros. En begrijpelijk ook.

  • Mja, waarom het risico nemen en iets origineels bedenken als je de boel ook gewoon kan kopieren.

  • Bij sony: Oke jongens wat word het mario party cloon, mario kart, of toch super smash?

  • sony heeft ook genoeg goede creatieve IP's (gehad) hoor, Heavy Rain, God of War, Gran Turismo, Uncharted, LittleBigPlanet, Killzone, Resistance and so on and so on

  • nou je heb ze eigenlijk bijna allemaal wel opgenoemd ;)

  • Beetje kort door de bocht. Hoewel het een Super Smash cloon betreft is het begrijpelijk dat sony een goed IP kopieerd. Dit levert geld op en dat is gewoon waarvoor ze bestaan.



    Dit is met elk IP zo en elk stuk hardware wat er nieuw word uitgevonden. Beetje eraan veranderen en proberen ertussen te komen in die winstgevende markt.



    Beste voorbeeld is de WII. Project Natal en Move probeerde hetzelfde te doen met een twist omdat ze zagen wat nintendo met die kwa specs achterhaalde console deed.



    Dit zal nooit verranderen… Patenten zijn leuk maar met een beetje twist in je product ben je er al langs en willen ze proberen mee te genieten van je succes,

  • Ik zie het kopier probleem niet zo. Als de game goed wordt, wat boeit het dan?? Zo zou je elke fightgame kunnen afkraken…

  • Precies, elke shooter die uitkomt zou dan een kopie van Wolfenstein 3D zijn.

  • Er is ook geen probleem. De basis komt sterk overeen maar er zijn zat verschillen. Supersysteem en totaal andere karakters en sfeer. Ik ben een groot liefhebber van smash en vind het alleen maar verfrissend dat er een soortgelijke game komt from scratch. Bovendien voelt de Beta gewoon lekker aan.



    Weer twintig nieuwe personages om te verkennen en mijn vrienden mee in elkaar te slaan :)

  • lijkt me ook heel sterk als mario in deze game voor komt met je " totaal andere karakters" :P

  • enige wat ik een beetje apart vindt is de titel. veel characters die er in zitten zoals bigdaddys, snake etc zijn geen characters van sony zelf waardoor ik het toch een beetje een bij elkaar geraapt zootje vindt

  • snake is wel groot geworden door sony, big daddy is raar vooral omdat veel mensen hem eerder aan de xbox koppelen sony heeft te weinig eigen gezichten blijkbaar

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren