1. Rockstar ziet GTA niet als een serie

Rockstar ziet GTA niet als een serie

Ontwikkelaar Rockstar beschouwt Grand Theft Auto niet als een serie, wat ervoor moet zorgen dat de spellen niet hun scherpte verliezen. Dit vertelt Rockstars Dan Houser in een interview met Gamer.nl.

Houser legt uit dat Rockstar bij het afleveren van een GTA-game nog "geen idee" heeft wat het volgende spel gaat bieden. "We behandelen ze als individuele titels die soortgelijke mechanieken met elkaar delen", aldus Houser.

Volgens hem blijft GTA relevant omdat er niet ieder jaar een nieuw deel uitkomt met "zomaar een halve feature. We maakten de allerbeste game die wij op dat moment in de tijd met de beschikbare techniek zouden kunnen maken. (...) De seconde dat we niet zo te werk gaan, is de seconde dat het tijd is geworden om te stoppen."

Gamer.nl en InsideGamer waren onlangs in de Verenigde Staten voor een interview met Rockstars Dan Houser. Ook kregen de sites een uitgebreide gameplaypresentatie van GTA 5.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • "omdat er niet ieder jaar een nieuw deel uitkomt met "zomaar een halve feature"



    Toch had ik in deel 4 vaak het gevoel van "Been there, done that" hoor! ;)

  • absoluut niet, het cover en schietsysteem was ook gewoon van wereldklasse, het verhaal was een van de beste die ik toen had gezien, het rijden kon gewoon mee met het niveau van een racegame… zou echt niet kunnen voorstellen waar jij het dan over hebt.

  • "het rijden kon gewoon mee met het niveau van een racegame"
    Zelfs Rockstar was het daar niet mee eens..

  • Het rijden gaf wel een extreem goed gevoel. Je kon gewoon voelen dat auto's zwaar waren en mensen hadden echt een impact op je auto :p. Ik vond het autorijden in 4 echt geweldig.

  • Idd het autorijden was… is geweldig. En het physics systeem zorgde ervoor dat een snelle bolide volledig anders aanvoelde dan een lompe vuilniswagen.

  • Okee. Hopelijk wordt het wel beter dan GTA 4. Dat was net GTA 3 met opgeschroefde graphics. San Andreas speel ik meer dan GTA 4, iedereen snapt waarom..

  • Ik niet. Geef mij maar gta4. Vice city was voor mij de beste. San Andreas was welk ok maar ik had zelf niks met het character dat je speelde.

  • "Volgens hem blijft GTA relevant omdat er niet ieder jaar een nieuw deel uitkomt met "zomaar een halve feature. We maakten de allerbeste game die wij op dat moment in de tijd met de beschikbare techniek zouden kunnen maken. "



    Dit is een van de dingen die GTA boven Assassins Creed, Call of Duty en Need for Speed zet.

  • En hoe wil je het dan noemen?

  • Een franchise.

  • Amen! Zo is het maar net. Hoeveel COD's hebben we sinds GTA IV in 2008 gezien?
    4? 5?

  • Niet helemaal eerlijk, want daar werkten 2 studio's onafhankelijk van elkaar aan, met verschillende thema's. Dus dat moet je door twee delen.

  • De gameplay bleef grotendeels hetzelfde



    (Waar 3Arch het beter deed dan IW imo)

  • Hoe veranderd dit het feit dat GTA een serie is? Waarom noem je de games dan uberhaupt gta huppelup.

  • Maar ik wel, ik heb alle delen thuis op volgorde in mijn kast staan van 1 t/m episodes of liberty city.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren