1. Metro: Last Light niet naar Wii U vanwege 'vreselijk trage CPU'

Metro: Last Light niet naar Wii U vanwege 'vreselijk trage CPU'

Metro: Last Light krijgt hoogstwaarschijnlijk geen Wii U-versie, mede omdat de CPU van het apparaat "vreselijk traag" is. Dit meldt chief technical officer Oles Shishkovtsov tegenover Now Gamer.

Hij benadrukt dat 4A Games een versie voor Wii U wel heeft overwogen, maar dat de studio gezien zijn grootte en ervaring niet dezelfde kwaliteit kon waarborgen op dit platform. "Ook ontwikkelen voor de PlayStation 3 is al een significante taak erbij", aldus Shishkovtsov. Bovendien zou de Wii U dus een trage CPU hebben.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Maar dan maak je het wel voor de xbox?

  • Die is dan ook niet zo traag en heeft inmiddels al een stabiele userbase (serieus antwoord).

  • En op 360 hebben ze al ervaring. Daar hebben ze Metro 2033 ook op gemaakt. Zoals ze zeiden: "Ook ontwikkelen voor de PlayStation 3 is al een significante taak erbij"
    dus ik snap dat ze de WiiU laten vallen.

  • Twee jaar geleden stonden ze nog bij Nintendo op de E3. Met deze game…



    Er zit een Watson supercomputer cpu in. Das officieel bevestigd door IBM. Kan me niet voorstellen dat die trager is dan de 7 jaar oude cpu uit de 360. Verder zeggen veel andere ontwikkelaars dat het wel goed zit.



    Ik snap niet wat hier aan de hand is.

  • Er zijn juist meerdere ontwikkelaars die inderdaad okk zeggen dat de CPU heel langzaam is in de Wiiu.

  • Rw1
    Het is ook vreemd er klopt iets niet, in totaal zijn er drie developers die over cpu hebben geklaagd. Maar dat ging over eerdere devkits, Nintendo heeft maar 1 developers de laatste devkits op tijd gegeven, als je de games kijkt die mooi eruit zien dan weet je welke developers dat zijn. Ubisoft. Is de enige die games op 1080p native heeft draaien, die hadden de devkits op tijd, velen developers hebben pas laatste 2 maanden hun spel kunnen afronden.



    De cpu is niet trager dan de ps360, ze moeten nieuwe codes schijven om de kracht uit de wiiu te halen. Plus volgens mij weten velen developers niet dat de gpu ván de Wiiu ook dingen voor de cpu kan overnemen. Thq is broke en zoeken een excuus denk ik, want velen developers zeggen hele andere dingen over een krachtiger cpu. Ik vraag mij ook af wat er aan de hand is, de source waar deze verhaal vandaan komt schijnt sowieso nep te zijn, maar toch vind ik het apart waarom er zo gehaat wórdt op Nintendo.

  • Ik ben het eens met rw1 en yjahmesio. Ik denk ook inderdaad dat het voor een groot gedeelte aan de financiële situatie van THQ ligt waarom de Wii U versie niet meer uitkomt (voorlopig). Alleen Ubisoft, Namco-Bandai en Nintendo zelf hebben al vroeg de goede dev-kit's gehad. En dat zie je ook terug in titels als Assassin's Creed III en Tekken Tag Tournement 2 Wii U Edition die er zo goed als het zelfde, zo niet beter uitzien op de Wii U in vergelijking met de Xbox 360 en PS3 versies.

  • @yjahmesio: Omdat Nintendo haar shit gewoon niet op orde heeft misschien? Waarom verstrek je in vredesnaam een paar maanden voor de launch pas final dev.kits bijvoorbeeld? Zou jij daar als ontwikkelaar blij mee zijn? Je ziet overal dat ports van Xbox 360/PS3 titels volle punten lager scoren op de Wii U… THQ is trouwens niet de ontwikkelaar, dat is 4A games. THQ is zelf altijd uitgesproken enthousiast geweest over de Wii U.



    En over die trage CPU.. Ik heb verschillende keren gelezen dat het ding underclocked zou zijn.



    Tekken Tag Tournament ziet er zeker niet beter uit op de Wii U. In de nieuwe PU worden de mindere graphics juist als minpunt aangehaald..

  • Over het algemeen wordt er juist bij introductie van een nieuwe console door de ontwikkelaars gejubeld over de grafische prestaties en wat allemaal wel niet mogelijk is.
    We zien nu toch duidelijk het tegenovergestelde. Overtrokken reacties van ontwikkelaars op basis van verouderde/verkeerde devkit hardware of heeft Nintendo toch te veel bezuinigd op technische elementen?



    Wellicht dat Sony (want hebben naam hoog te houden) en Microsoft dit zien als motivatie voor het verbeteren van de specs van hun eigen apparaten die in ontwikkeling zijn? Ik hoop het..

  • Ik zie Wii U nou weer niet als een console van de nieuwe generatie.
    Daarvoor ziet het er allemaal net te lite uit.

  • @Sympharion: Het is juist Namco Bandai geweest die heeft geklaagd over de trage CPU en dit is nog een ontwikkelaar die het bevestigd. Overigens zijn bijna alle Wiiu versies van multiplatform games slechter dan die van andere consoles.



    Maar nee hoor, het komt door die stomme developers, die snappen er helemaal niks van. De wiiu is gewoon heel sterk. waarom? Nou daarom. klaar.

  • Hier een perfecte uitleg waarom dit en velen andere geruchten bullshit zijn.



    GUYS GUYS GUYS WAIT FOR A SECOND THEN LET THE REALITY SINK INthis dev never had metro last light in development for wiiu remember they said better than ps3 and x360 then they admitted not even having the wiiu dev kit then they admitted the wiiu version would have to wait then they now say its not coming ITS THE CPUS FAULTno it is not its a flop title that will make no money and they likely tried to get nintendo to hand them cash and it failed there blaming a cpu for there own INTERNAL PROBLEMS and no doubt there ran owned managed by a anti nintendo bunch of industry clownshow can far more power than x360 cpu plus a dsp plus a arm co cpu BE WEAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    there trying to spead a antni wiiu myth based on the cpu CLOCK -SPEED,not the cpus performanceits a sad attempt to spead lies becuase uneducated types will think DERP LOWER CLOCK SPEED DERP LOWER PERFORMANCExbox 360 cpu 1 execution unit per core = 3 execution units total (even atom cpu has 2 execution units)wiiu cpu core powerpc 32 bit 400 serie (the most powerful 32bit core on the planet) with 5 execution units per core so wiiu cpu has 15 execution units15 execution units vs 3 LOL METRO DEVS YOUR EXPOSEDxenon cpu in x360 = 2 instructions per clockcpu in wiiu 5 instructions per clock power pc 45nm 32 bit is 5 instructions per clock rated efficiencyxenon xbox cpu has a half clock speed 1mb catch 3.2ghz cores 1.6ghz 1 mb catch sram (thats crap as hell)wiiu cpu has 3mb full speed catch its also made from edram not sram so its bandwidth is much much much higherat 1.6ghz a powerpc broadway fied cores at 5 instructions per clock and 5 exection units per core and out of order execution vs inline execution of xenonout of order is 2x inline and 5 instructions vs 2 is 2.5 x more and 3mb cacth is 3 x xbox 360 and at very least 2 x the bandwisth wiiu cpu also supports real time data compression de compression so far more date is pushed thru vs xbox 360then take into account xbox 360 does all tasks on cpu sound os io everything sound alone takes half to a full coreMETRO DEVS I CALL YOU OUT FOR LYINGpowerpc 5 instructions per clock likely clock speed 1.6ghz 1600 x 5 = 8000 instructions x 3 cores =24000 instructions out of order execution totally dedicated to games NO SOUND NO OS NO IOxbox 360 2 instructions per clock 3200 x 2 = 6400 x 3 cores =19200 instructions inline and also having to do OS IO AND SOUND PROCESSING3mb edram catch vs 1mb sram cacthmetro developers i as a educated and thinking man CALL YOU OUT FOR LYINGwiiu cpu = tricore powerpc 32 bit 45nm 400 series with nintendoized broadway fied upgrades5 execution units per core 15 total vs 3 total in x360 cpuil gladly face any tech challenge anyone here throws at me i know what im talking aboutHighly rated 17 2Reply

  • Dude gameloading geloof mij de wiiu cpu is niet trager dan current gen console. Een console die twee beelden zonder lag aankan en heef een trage cpu, dan zouden velen wel willen weten hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.



    Wat ik heel raar vind is dat mensen die goeie shit over velen games zeggen, dus eigenlijk allemaal aan het liegen zijn, ik heb alleen maar gehoord black ops 2 ziet en speelt vloeiender op mijn wiiu dan xbox360, nogmaals echt vreemd allemaal. Dat Nintendo veel haters heeft is duidelijk, wat ik wel slecht vind is dat ze te laat de laatste devkits hebben verstuurd. Sonic racing is in paar maanden in elkaar gezet.

  • @RW1



    De Wii U CPU is ''based'' on Power7, dat wilt niet zeggen dat dit gelijk is aan watson. De Cell CPU is een mooi voorbeeld. De versie die in de PS3 zit draait op 3.2 Ghz en heeft ook niet de maximaal aantal cores aan boord. Er zijn samples die meerdere cores hebben en op 8Ghz draaien, maar dat wilt niet zeggen dat die specificaties door Sony genomen worden.



    Dit zelfde geldt ook voor de Wii U. Je moet niet zo blind staren op wat Watson is, want de Wii U, komt daar niet eens in de buurt qua performance.



    ''Watson is a workload optimized system designed for complex analytics, made possible by integrating massively parallel POWER7 processors and the IBM DeepQA software to answer Jeopardy! questions in under three seconds. Watson is made up of a cluster of ninety IBM Power 750 servers (plus additional I/O, network and cluster controller nodes in 10 racks) with a total of 2880 POWER7 processor cores and 16 Terabytes of RAM. Each Power 750 server uses a 3.5 GHz POWER7 eight core processor, with four threads per core. The POWER7 processor's massively parallel processing capability is an ideal match for Watson's IBM DeepQA software which is embarrassingly parallel (that is a workload that is easily split up into multiple parallel tasks)''



    ''Dude gameloading geloof mij de wiiu cpu is niet trager dan current gen console. Een console die twee beelden zonder lag aankan en heef een trage cpu, dan zouden velen wel willen weten hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.''



    Dit zouden de huidige consoles net zo goed kunnen, en is niet alleen afhankelijk van de CPU maar daar komt ook nog hulp bij van de GPU.

  • Hardware is allemaal leuk jongens, maar het zegt vrijwel NIETS over de grafische kwaliteit van een game, of de snelheid van een interface.



    Tijd zal uitwijzen of dit apparaat een soort lite-next-gen console is, of toch een krachtig monster. De signalen wijzen er NU op dat het een zwak geval is, maar THQ is ook niet te vertrouwen gezien hun financiële positie.

  • "Dit zelfde geldt ook voor de Wii U. Je moet niet zo blind staren op wat Watson is, want de Wii U, komt daar niet eens in de buurt qua performance."



    Dat lijkt me overduidelijk inderdaad. De server CPU's zijn ofc meerdere malen krachtiger dan de console CPU.
    Echter hebben we het hier over een wereldrecordhouder die blijkbaar zover is underclocked dat hij nog niet bij de prestaties van een 7 jaar oude mid-end CPU in de buurt komt… dat vind ik een beetje een sterk verhaal.



    http://www.insidegamer.nl/nieuws/9823…
    http://www.izelda.net/nintendo-news/c…
    http://www.vg247.com/2012/11/05/wii-u…



    Ik weet ook niet meer wat waar is en wat niet waar is.

  • Snake
    Inderdaad huidige console kunnen wat de wiiu kan misschien ook, alleen nóóit zonder lag. Kijk maar naar ps3 vita combinatie, die lag als de malle,hoe zou dat komen dude? Omdat de gpu en cpu beter zijn?



    Reggie was op CNN, er werd gezegd de wiiu is even krachtig als current gen console, hoe gaan jullie dat doen als de nieuwe console van sony en microsoft komen. Reggie zegt correctie de wiiu is veel krachtiger dan current gen console's en de Wiiu heeft nieuwere hardware etc.en we zullen zien waar ps4 en xbox720 mee gaan komen, Nintendo is totaal niet bang voor ps4 en xbox720, omdat ze weten dat die console niet veel krachtiger worden.

  • Echt zo grappig en triest hoe de Ninttendo boys de console maar verdedigen. Hij is niet eens uit in NL, hij staat niet bij je thuis. Geen ervaring mee alleen hooguit op een beurs.
    Ontwikkelaars geven aan dat de CPU traag is, maar nee hoor wat krijg je als reactie "ze liegen!!!" :')

  • Brutal gamer je kan mensen online zien spelen, die hebben geen problemen gehad met lag etc, sterker nog de meeste geven toe dat die beter is dan de xbox360 of ps3 versie die ze ook hebben.



    En over welke developers heb jij het over? Ken er maar drie die klaagde, ontwikkelaars zoals crytek gearbox die zijn hartstikke blij met wiiu devkits.

  • Rw1
    Ik zeg maar 1 ding, de wiiu gebruikt unity engine. Unity engine maakt gebruik van direct x 11 ontwikkelaars daar van zeiden dat de wiiu 2 generatie voor loopt op de current gen console, waarom zouden hun dat zeggen als het niet zo is? Ik bedoel ze verkopen geen games.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren