Binding of Isaac "ergens eind volgend jaar" naar consoles
The Binding of Isaac krijgt "ergens eind volgend jaar" een release voor consoles, in de vorm van The Binding of Isaac: Rebirth. VVVVVV-uitgever Nicalis brengt het spel uit, meldt bedenker Edmund McMillen aan Gamasutra.
Voor welke platformen het spel allemaal verschijnt, is nog niet zeker. Nicalis werkt in ieder geval aan een PlayStation 3/Vita-versie en brengt de game ook naar Steam. De uitgever is ook in gesprek met Microsoft en Nintendo en een iOS-overzetting is eveneens een optie. Het spel krijgt een nieuwe 16-bit-stijl en bevat verder lokale coöp voor twee spelers en een tweede uitbreiding bovenop Wrath of the Lamb.
McMillen treedt tegenover Gamasutra ook in detail over het ontstaan van The Binding of Isaac. Hij ontwikkelde het spel bewust als een ontoegankelijke, compromisloze dungeon crawler. "Bekeken vanuit een mainstream marketingperspectief, heb ik Isaac ontworpen om te falen." McMillen had verwacht dat het hooguit een hit zou worden binnen een kleine kring hardcore gamers, niet dat er een jaar later al een miljoen exemplaren van verkocht zouden zijn.
Over de auteur
Reacties
-
kwartel16 Ik heb dit spel zoveel gepeeld. Niet normaal. Wat een vette game. Ik hoop dat deze game wel op de 3DS komt.
-
Grim Angel Co-op lijkt me wel leuk. Twee misvormde retards met 10+ speciale krachten die dungeons vol met andere retards uitroeien.
-
Kn4kworst wtf man. wat een overrated spel… gaat toch effe helemaal nergens over.
-
BaronVonBaron MW3 gaat helemaal nergens over
-
rivahe ik heb je vanmiddag nog op een broodje gehad. met mosterd… gaat toch effe helemaal nergens over.