1. Dark Souls 2 'meer rechttoe rechtaan'

Dark Souls 2 'meer rechttoe rechtaan'

Het vannacht aangekondigde Dark Souls 2 moet meer "rechttoe rechtaan" worden dan het eerste deel.

Voordat je de alarmbellen nu al laat rinkelen: uitgever Namco Bandai belooft wel dat de typische uitdaging van Dark Souls niet overboord gegooid wordt. Wel wordt het spel waarschijnlijk minder cryptisch, iets waar de nieuwe game director Tomohiro Shibuya niet zo van houdt.

Ergens is dat natuurlijk juist de charme van het spel; sommige dingen werden in Dark Souls nooit concreet uitgelegd en moest je dus helemaal zelf uitvogelen. Als dat ineens voorgekauwd wordt, gaat er toch een deel van het ontdekkingsgevoel verloren. Maar...we hoeven als het goed is niet bang te zijn dat Dark Souls 2 ook nog eens makkelijk wordt.

Voor wie er meer over wil lezen: Dark Souls 2 staat op de januaricover van gametijdschrift Edge.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Jammer hoor, en het zal daardoor geen exemplaar meer verkopen.
    Eerder fans van het eerste uur teleurstellen.

  • Ik vond het "hier is de game, succes ermee" concept JUIST zo leuk eigenlijk. Je werd vanaf het begin gewoon aan je lot overgelaten. Tegenwoordig wordt je in games doodgegooid met fucking tips en tutorials over de meest simpele dingen.

  • Tjah dat krijg je als er steeds meer mensen gaan gamen; ook de zeurende huilebalken willen 'waar' voor hun geld (helaas!).

  • Ik vind het opzich niet erg als het iets duidelijker wordt waar je heen moe etc., maar je moet ook weer niet te veel aan het handje worden gehouden.

  • van mij mag de moeilijkheidsgraad ook wel een tikkeltje omlaag :P
    Het is wel te doen, maar hetzelfde stuk keer op keer opnieuw doen is gewoon niet leuk meer.

  • Koop dan een ander spel -.-

  • Koop dan een ander spel -.-

  • koop dark souls dan niet. de game hoort juist moeilijk te zijn.

  • waarom? Ik vind moeilijke games niet erg, maar soms tergt het gewoon

  • Dat is juist het idee van het spel. Om die platinum te halen heb ik heel wat uren gekut, maar oh wat is het een heerlijk gevoel om dan eindelijk die baas om te leggen.

  • Noooes, dat vind ik juist een van de leukste elementen in Demon's/ Dark Souls! Je moet constant beslissingen maken welk pad je kiest en voorzichtig te werk gaan. Dat je dan af en toe hard afgestraft wordt voor de verkeerde beslissing is frustrerend maar het maakt de game wel extra spannend.

  • Ok super crap, het leuke van DS was dat je verschillende kanten op kon en zelf je eigen weg moest zien te vinden. Hierdoor kon je op latere playthroughs ook suicide runs doen om snel goede wapens te looten…

  • Ben ik blij om. Misschien dat ik die tweede deel wel binnen haal, juist dat cryptische is wat mij ertoe heeft gedreven die game niet te kopen.

  • Niet leuk voor de fans.

  • Nee, verneuk het alsjeblieft niet!

  • Ik moet Demon's Souls nog uitspelen. Een beetje meer houvast is helemaal niet zo slecht, maar ze moeten niet aan de kern van de game gaan komen natuurlijk.

  • Tbh, Demon souls is nog erger dan Dark Souls. Bij Demon heb je namelijk geen idee wat je moet doen. Ik kwam er bijvoorbeeld na een 4/5 uur spelen pas achter dat je kon 'levelen'. Dat is bij andere rpg's wel anders ;)

  • Oke, dit is echt heel awesome. De tering wat een spellen volgend jaar. Dead Space 3, Tomb Raider, GTA, Bioshock, Dark Souls 2 zie ik ook nog wel verschijnen… Daarbij misschien Diablo expension + SC II HotS. Jesus wat vet!

  • Dit jaar was toch ook niet slecht? AC 3, Hitman en nog andere hele goede titels.

  • wiijoe am cry :lol:

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren