Bollocks: Engelse studio's sparen punten voor belastingvoordeel
Binnenkort kunnen we veel games met Brits klinkende personages verwachten. De Engelse overheid heeft namelijk een lijst met criteria opgesteld waaraan studio's zich moeten houden om in aanmerking te komen voor belastingvoordeel.
Wat blijkt? Voor elke criterium waar een ontwikkelaar aan voldoet, ontvangt het bedrijf punten. Heeft je game er 16, dan slaag het voor de 'test' en is het dus cultureel genoeg. Dat kan tot wel 25 procent belastingvoordeel opleveren.
En wat is dan cultureel verantwoord volgens Engeland?
- De game speelt zich gedeeltelijk af in het Verenigd Koninkrijk
- Een of meerdere personages in de game komen uit de UK
- Een Brits personage speelt de hoofdrol
- Personages hebben een Brits accent/dialect
- De game wordt ontwikkeld binnen het Verenigd Koninkrijk
Al deze zaken leveren een game punten op, zelfs meerdere als de game zich bijvoorbeeld helemaal in de UK afspeelt. Want dat is uiteindelijk wat cultuur is, toch? Mensen voortrekken als ze hun land verheerlijken.
Over de auteur
Reacties
-
PAGANIZONDA999 OK…?
-
the_dan Je youtube linkje faalt een beetje… / edit / Okey dan!
Interesant… gelukkig is het niet frans
-
darksslord En al een geluk niet Japans of Chinees.
-
Ni3lz Niet een heel groot probleem lijkt mij, gezien de meeste videogames nu overlopen van de Amerikaanse cultuur.
-
ToCuS helemaal mee eens..
-
carnage81 GTA London/ Manchester
-
bovenlander vind het ook niet erg, zouden meer landen moeten doen
ik zou ook graag meer Nederland zien in videogames en mits goed geschreven zou ik een woordje Nederlands hier en daar ook niet erg vinden
in Killzone heb je Rico met een spaanstalige achtergrond, had me tof geleken als er ook een manneke meeloopt die af en toe in plat haags loopt te vuilbekken ofzo _O-
-
Lolloler Family Guy filmpje +1!
-
Griffin. Hmm, ZombiU?
-
Pokkel Europese Commissie, kom er maar in…
-
status Dit is toch gewoon logisch. Je gaat als land toch geen geld uitgeven aan producten die helemaal niets met je land te maken hebben. Natuurlijk creeert het banen en dergelijke maar dat weegt niet op tegen de PR die een game kan verzorgen door simpelweg wat mensen uit dat land positief in het licht te stellen.
-
Darknesscrusher Lijkt me niet dat een of andere GTA-achtige-free-roam-doe-wat-je-wilt-en-schiet-alles-kappot game iets is waar ze daar dan metteen aan denken, maar een AC is waarschijnlijk meer iets, omdat dat historisch voor het grootste deel klopt.