1. Level-5 maakt zich niet druk om claim van Sega

Level-5 maakt zich niet druk om claim van Sega

Level-5 heeft gereageerd op de claim van Sega dat voetbal-RPG Inazuma Eleven inbreuk pleegt op een Sega-patent. Volgens de ontwikkelaar is hier absoluut geen sprake van. Let the fighting begin!

Of eigenlijk niet: Level-5 heeft het rustig uitgezocht en kwam tot de conclusie dat Sega het betreffende patent pas een jaar na de eerste Inazuma Eleven toegewezen kreeg. Te laat dus, als dit klopt. Er volgde nog een tweede patent in 2011, maar toen was de techniek van het patent volgens de Japanse studio al heel gewoon geworden.

Waar gaat het dan om? We meldden het gisteren al, maar Sega vindt dat het besturen van de voetbalspelers via een touchscreen inbreuk maakt op enkele van zijn patenten. Mocht de uitgever in het gelijk gesteld worden, dan betekent dat volgens Level-5 een klap voor de vrijheid van de game-industrie.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Doe dan ook wat met die patenten zoals Level-5, Sega!

  • 'SEGA does what level-5 don't'



    haha, heeft verder niks te maken met de inhoud van dit artikel. Maar vond het wel creatief van mezelf ;) Lachen om je eigen slechte grappen is trouwens ook een slechte eigenschap, wisten jullie dat?

  • *doesn't

  • Wat dachten we ervan om patenten maar eens helemaal af te schaffen, het stopt innovatie en helpt bedrijven om kunstmatig prijzen op te drijven. De consument schiet er op deze manier niets mee op. Zo'n legal battle kan gewoon 1 van deze bedrijven kapot maken.



    Samsung vs Apple is ook zo'n voorbeeld.

  • Totdat jij op een dag zelfs iets geniaals bedenkt en een ander er geld mee ziet verdienen, terwijl je er zelf geen cent voor krijgt… ;)

  • Hoewel men de laatste tijd wel erg doordraait, is het patent er in essentie om de bedenker tegen goedkope rip-offs te beschermen. Sterker nog, ik denk juist dat als er geen patenten zouden zijn, er nauwelijks innovatie meer zou zijn.



    Stel: jij hebt een idee en wil het realiseren, maar er is twintig miljoen nodig om onderzoek te doen voordat het gerealiseerd kan worden. Als er geen patenten zouden zijn, zouden andere bedrijven gewoon wachten totdat jij je nieuwe goed uitbrengt, om het vervolgens te kopiëren. Zij hoeven geen 20 miljoen aan ontwikkelingskosten terug te verdienen, dus kunnen het voor een lagere prijs verkopen. Niemand zou dan meer iets nieuws ontwikkelen, iedereen zou gaan liggen wachten tot iemand anders wat doet.

  • Ik weet ik of ik gek ben maar volgens mij heb ik altijd geleerd dat patenten juist innovatie stimuleren…

  • Ik ga het patent op "een personage met een gamecontroller, toetsenbord of muis te besturen" aanvragen. Kom maar op met dat geld! :')

  • Ik vraag een patent aan op het verkopen van voedsel

  • Ik vraag een patent aan op het verkopen van voedsel.

  • Sega; van console-maker tot patent troll.



    Serieus, what's next? Halen ze een patent tevoorschijn dat zegt dat zij springen met de A-knop gepatenteerd hebben ofzo?

  • Nee maar wel lopen met een analoge stick of D-pad!

  • Inazuma Eleven 2 Firestrom binnen gekregen en ik geniet ervan hoor om met de stylus de poppetjes te bewegen.
    Bedankt Sega :P

  • Weet jij of Inazuma Eleven Go series ook naar de 3DS komt in Nederland? Het is er al in Japan, maar ik zou het graag hier in Nederland ook zien:D

  • Ik vind niet dat dit soort spel besturingen überhaupt onder patenten mogen vallen. Hardware of een IP snap ik wel, maar een vage beschrijving hoe je een poppetje over een schermpje laat bewegen met hardware die niet eens van jou is…kom op zeg.

  • Weet iemand of Inazuma Eleven Go series ook naar de 3DS komt in Nederland? Het is er al in Japan, maar ik zou het graag hier in Nederland ook zien:D

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren