1. Nieuwe beelden van Square Enix' Luminous Engine getoond

Nieuwe beelden van Square Enix' Luminous Engine getoond

Eerder dit jaar toonde de Japanse uitgever Square Enix al een tech-demo van hun nieuwe Luminous Engine. De indrukwekkende beelden worden vandaag opgevolgd met nieuw materiaal van de engine.

De nieuwe beelden zijn weliswaar niet op dezelfde schaal als die tech-demo, maar tonen wel goed aan waartoe de Luminous Engine in staat is. De beelden zijn hieronder te zien; Square-Enix wil duidelijk een grote stap zetten richting fotorealisme. Wat vinden jullie tot dusver van de engine?

Dit artikel delen

Over de auteur

Itsmeeeeeeeeee Wessel. 18 jaar. Houdt van games, films, muziek... eigenlijk alles wat met media te maken heeft. Studeert momenteel nog aan het Norbertuscollege te Roosendaal (6 atheneum) maar gaat volgend jaar Communicatiewetenschap of Media & Cultuur studeren aan de Universiteit van Amsterdam.

Reacties

  • Tjeempie,..wel errrug levensecht hè..

  • Prachtig, maar hoeveel tijd heeft een ontwikkelaar nodig om dit soort beelden te ontwikkelen (maw worden games duurder)? Hoe presteert de engine in grote werelden? En wat voor hardware is er nodig?

  • En niet te vergeten: will it blend?

  • De tijd zal wel meevallen. De modellen in deze render zijn niet veel anders dan die bijvoorbeeld in de cutscenes van Final Fantasy Versus XIII, of uberhaupt een van de XIII-delen. Luminous doet gewoon veel met realistische belichting, en in de 3D-wereld is licht toch wel het belangrijkste wat betreft geloofwaardigheid van je product, of het om cell shaded games of real life films gaat.

  • Naast licht zijn geloofwaardige, vloeiende animaties ook een vereiste. Je kan je game nog zo mooi maken, maar houterige armbewegingen of slechte lipsinc doen je toch realiseren dat het om een computeranimatie gaat.



    Overigens zagen de cutscenes van XIII er ook wel zeer mooi uit. Zelfs het tien jaar oude FFX heeft nog mooie cutscenes, maar ja, dat zijn filmpjes, de ingame graphics halen het er niet bij.

  • valt weinig over te zeggen op deze manier



    als je een beetje op Polycount rondbladert zie je betere modellen en daar hoef je echt niet heel erg hard voor te zoeken maar 1 model maakt nog geen videogame



    ziet er goed uit iig voor wat het waard is

  • Je kan zeggen wat je wil, maar t is prachtig. Lijkt alleen nu alleen te realiseren in cutscenes, en nog geen realtime gameplay, tenzij SE alleen maar PC-games gaat maken (lees High-End).

  • Ik had gehoopt dat de volgende generatie haar beter kan weergeven. Zo te zien is deze engin er nog niet helemaal. Maar het ziet er wel mooi uit. Nu maar wachten of het ook een goede game oplevert.

  • Ik vraag me af wat er nog meer aan te passen is.. ;)

  • HOLY SHT

  • Zolang het geen ingame beelden zijn is het niet heel interessant. Dit is 1 model en verder niks. Als daar een hele wereld bij komt en je hebt net zoveel modellen nodig als in AC3 dan wordt het al een stuk moeilijker.

  • Als het ze lukt om zo een gehele game te maken :O

  • Ik denk dat het straks 10 jaar duurt voor ze 1 fatsoenlijke Final Fantasy game klaar hebben… Leuk hoor…

  • Ja want de tools blijven exact hetzelfde natuurlijk. Daar zit geen ontwikkeling of vooruitgang in…

  • Tja het ziet er bijzonder indrukwekkend uit, maar ik wou toch dat SE weer eens games ging maken, en niet zoals nu dat alle games die uitkomen uit de EIDOS keuken komen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren