1. Miyamoto-feitje van de week: Pikmin waren wapens

Miyamoto-feitje van de week: Pikmin waren wapens

In de eerste concepten van de game Pikmin, waren de schattige kleine beestjes wapens van de speler in plaats van onderdanen. Ook hoofdpersoon Olimar is pas later in de ontwikkelcyclus toegevoegd. Dat vertelt bedenker Shigeru Miyamoto in een interview met GamesMaster.

“Later hebben we de mogelijkheid toegevoegd dat de speler daadwerkelijk een personage bestuurt. In het begin dacht ik dat het niet interessant genoeg zou zijn, omdat in het originele concept de Pikmin werden gebruikt alsof ze wapens waren. Om gebruikt te worden en te worden afgeschoten”, laat Miyamoto weten.

Miyamoto heeft al vaker laten weten dat zijn team tijdens het uitwerken van concepten vaak geen duidelijk doel voor ogen heeft. “Er is een grote variatie in hoe we games aanpakken. Soms is er een duidelijk doel dat we voor ogen hebben, maar soms is het ook dat we geen duidelijk beeld hebben over het uiteindelijke doel van de game”, vertelt Miyamoto. “In het geval van Pikmin 1 was ons originele idee dat het mooi zou zijn om toe te kijken hoe een kleine groep beestjes iets aan het doen waren. Het beschermen van hun dorp, bijvoorbeeld, die ze dan tegelijkertijd proberen uit te breiden.”

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Beste afbeelding ooit trouwens.

  • http://i.imgur.com/1aDPO.gif

  • IT'S SO FLUFFY I WANNA DIE

  • De motherfucking pikmin uzi!

  • arme pik-s..
    Zo zie je maar dat ook in het leven een keuzes gemaakt worden die zomaar goed uitpakken..

  • Als je erover nadenkt is het wel gewelddadiger geworden, je gooit levende wezens die opgegeten kunnen worden :P

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren