1. Epic Mickey-studio inderdaad gesloten

Epic Mickey-studio inderdaad gesloten

Epic Mickey-maker Junction Point moet inderdaad zijn deuren sluiten van Disney.

Studiobaas Warren Spector, bekend van zijn werk aan Deus Ex, System Shock en Thief, staat dus ook op straat. Geruchten over de sluiting deden gisteren al de ronde. Junction Point maakte Epic Mickey en Epic Mickey 2: The Power of Two. Die laatste game verkocht niet zoals Disney gehoopt had

Wat Warren Spector nu gaat doen, is niet bekend. Hij weet het zelf nog niet eens. Wellicht dat enkele van zijn medewerkers nog door Crytek USA opgepikt worden. Die studio is pas opgericht en huist ook een hoop ex-medewerkers van Darksiders-maker Vigil, dat ook al in Austin gevestigd was.

Dit artikel delen

Over de auteur

Marcel Vroegrijk Eindredacteur van Gamer.nl

Reacties

  • Ik had dit spel gereserveerd staan,
    maar er zaten teveel negatieve kanten in het spel mbt co-op, besturing en camera…

  • Wel,…ik heb spel wel gekocht en je kunt de game makkelijk op de wii u in je eentje spelen. Als Oswald met zijn afstandbediening moet schieten op die computers of vijanden dan doet die dat. Ik druk op knop b en hij doet zijn werk.



    Daarnaast zijn de graphics erg goed. Het leuke blijft de vele verborgen kisten en dat je anderen kunt helpen.

  • Deel 1 was echt een leuk spel, maar zeker niet perfect. Echter als deel 2 kwalitatief gelijk was aan de eerste, had ik het nog wel gekocht. Maar hoorde nu veel negatieve dingen erover. Daarom heb ik deze in de winkel laten liggen.



    Jammer voor de studio. Warren Spector heeft een aantal indrukwekkende games afgeleverd.

  • Ik vind wel dat studios wel erg snel, na een misser, aan de kant worden geschoven.

  • Zo rolt de gamesindustrie tegenwoordig nu eenmaal.



    De investeringen zijn gigantisch en er is weinig ruimte voor falen. Triest maar waar (deels met dank aan de gamer).

  • Maar de vraag is eigenlijk of dat iets slechts is…



    Aan de ene kant staat het feit natuurlijk dat gamers van tegenwoordig goed geïnformeerd zijn en niet meer een game kopen zonder het internet te checken.
    Publishers zijn dus gedwongen kwalitatief goede spellen uitte brengen, omdat je weet dat dit anders niet verkoopt.



    Dit gaat aan de andere kant natuurlijk wel ten koste van de originaliteit, omdat falen niet toegestaan is. Wil je tegenwoordig nog een originele game spelen zul je dus niet meer bij de AAA-games moeten zoeken, maar zul je naar de indie-scène moeten…

  • Demo had ik gecheckt was erg leuk

  • Doei!

  • Houdoe en bedankt!
    Ze hadden het concept van deel 1 alleen opnieuw uit moeten voeren en perfectioneren. Als je dan allerlei dingen gaat verplichten (computergestuurde coop…) zonder de kritiekpunten aan te pakken, dan weet je dat je weinig verkopen kan verwachten.

  • Zonde, maar wel beetje verwacht met het resultaat.

  • Heeft dit nu gevolgen voor de pc-versie van epic mickey 2?

  • Weer wat prutsers en teleurgestelde gamertjes minder.
    win win

  • Please.. just.. go away.

  • Tsja jammer, maar waren ook niet echt verkoop wonders.

  • Zeer jammer dit :(

  • Toch jammer, nog maar meer op safe spelen met eenheidsworst shooters.

  • Waren toch middelmatige games, kun je niets van verwachten te verkopen.

  • Bij de titel gingen ze al de mist in, de games waren niet heel epic.

  • Jammer.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren