1. Metal Gear Rising: Revengeance langer dan je denkt

Metal Gear Rising: Revengeance langer dan je denkt

De speelduur van Metal Gear Rising: Revengeance is helemaal niet zo kort als het spel zelf aangeeft.

Producer Atsush Inaba laat zich daar geïrriteerd over uit op Twitter. Iemand die het spel al heeft uitgespeeld plaatste namelijk een screen waarop een speeltijd van slechts 5 uur te zien is. Maar, legt Inaba uit, dat zijn alleen de opgetelde minuten gameplay van je beste tijd. Tussenfilmpjes worden sowieso niet meegerekend. En stel dat je een uur aankloot, doodgaat en vervolgens een stuk binnen vijf minuten klaart, wordt alleen die laatste tijd meegeteld. 5 uur lijkt dan ineens zo gek nog niet.

Maar wordt het aantal meloenenpartjes ook bijgehouden?

Logisch dus dat Inaba een beetje kriegelig wordt van de klachten, die ook al bij Bayonetta en Vanquish de kop opstaken. Ontwikkelaar PlatinumGames houdt echter stug vol en wil dat de speelduur een juiste afspiegeling is van de netto gameplay. Op die manier kunnen fervente hack 'n slashers zich vol storten op het bijschaven van hun beste tijd, zonder dat verplichte cutscenes roet in het eten gooien. Het blijft een Metal Gear-game natuurlijk.

Dit artikel delen

Over de auteur

Marcel Vroegrijk Eindredacteur van Gamer.nl

Reacties

  • Ik irriteer me altijd mateloos aan figuren die een screenshot plaatsen hoe snel ze een game hebben uitgespeeld.



    Je hebt altijd van die idioten (ook hier op deze site) die op de release naar de winkel sprinten, dan als een malloot door het spel heen rausen, en vervolgens op internet gaan klagen "ze zeiden dat er 15 uur gameplay in zou zitten maar ik ben er in 9 uur doorheen…"



    En dat vinden ze dan stoer of zo……

  • Wat ik me dan afvraag, hoe in vredesnaam kan iemand deze al hebben uitgespeeld?
    Spel is nergens te krijgen, niet via de officiële wegen en ook niet via de illegale wegen.
    Het zou dan iemand intern moeten zijn en waarom zou deze een screenshot van z'n eigen game online zetten en klagen over z'n eigen product…?

  • Het zal me niet verbazen als de game al aanwezig is bij bepaalde distributielocaties, lokale uitgeverskantoren of recensenten.

  • Euh… zat recensenten hebben de game al.

  • Het is en blijft een fijt dat de single player bij games vaak aan de korte kant is.
    Als een game een goede verhaal vertelling heeft en goed in elkaar zit dat is dat niet erg.
    Maar er zijn ook veel games bij waar het verhaal afgerafeld word en met betaalde dlc afgemaakt word. En dat vind ik niet kunnen met een game van ongeveer 50 euro.

  • Ik heb er vertrouwen in dat de game meer dan genoeg content gaat bieden. Geen zorgen hierover.

  • "Logisch dus dat Inaba een beetje kriegelig wordt van de klachten, die ook al bij Bayonetta en Vanquish de kop opstaken."



    Maar zowel bij Vanquish als bij Bayonetta worden gamers beloond als ze de levels z.s.m. uitspelen. Dan moet hij daarover ook niet zeuren, of gamers niet belonen a.d.h.v. hun speedruns.

  • Hij is geirriteerd doordat mensen zeggen "Kijk, de game is maar 5 uur lang!", terwijl dat dus helemaal niet zo is.

  • Ja, maar de game wordt zo gemaakt dat spelers beloond worden als het z.s.m. uitgespeeld is.

  • zodat jij dat level gaat oefenen om het sneller te kunnen en meer tijd in de game stopt via deze weg! je totale speeltijd zal daardoor wel toenemen.

  • Bayonetta duurde anders helemaal niet heel kort. Deed er zeker langer dan tien uur over. Uiteindelijk kon je de game wel in 5 uur uitspelen. Dat moest ook voor een achievement of upgrade.

  • Als nog is het te weinig, gewoon niet slap lullen maar langere singleplayers maken.

  • Juist, jij snapt het.

  • revengeance is volgens mij wel een uurtje of 10-12 incl filmpjes..

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren