1. Killzone: Shadow Fall is launchgame voor PS4

Killzone: Shadow Fall is launchgame voor PS4

Killzone: Shadow Fall lanceert samen met de PS4, ergens dit najaar.

Ontwikkelaar Guerrilla liet de game gisterennacht zien tijdens Late Night with Jimmy Fallon. Oprichter Hermen Hulst maakte toen ook maar gelijk bekend dat het nieuwe deel op de launch verkrijgbaar is. Eind dit jaar dus, als de PS4 dan ook in Europa uitkomt tenminste.

Dit artikel delen

Over de auteur

Marcel Vroegrijk Eindredacteur van Gamer.nl

Reacties

  • Goed nieuws! Deze pre-order ik samen met de PS4 en mogelijk Battlefield 4 en/of een nieuwe Call of Duty-game.

  • Ik vraag me af hoe COD er op de next gen consoles zal uitzien en of ze nog steeds de opgepoetste quake 3 engine zullen gebruiken.



    BF4 zal wel een pak beter draaien dan BF3 op huidige consoles, en ook grotere maps en meer spelers ondersteunen, zoals BF3 deed op PC.

  • Battlefield 3 gebruikt een opgepoetste Refractor Engine uit 1999, in de loop der jaren mag het dan wel een andere naam hebben gekregen en nummers achter geplakt zijn, maar de engine is zeker niet nieuw daardoor. Wel ontzettend verbeterd, net als de IW Engine 4.



    Dus ja ik denk dat ze de IW Engine 4 zullen gebruiken, die gebaseerd is op de id Tech 3-engine. Alleen dat ze hem nu wel gaan hernemen en zeggen dat het een 'nieuwe' engine is. Net als Battlefield 4 de Frostbite 2 of 3 zal gebruiken, gebaseerd op de Refractor Engine uit 1999.



    Als Call of Duty op 30fps zou draaien kan de IW Engine 4 hetzelfde als de Frostbite 2, no doubt.

  • Tuurlijk valt in elke engine wel een stuk code te lezen uit vroegere engines. Ik heb toch niet beweerd dat dit niet zo is :s



    De IW engine is gewoon outdated, ondersteund geen nieuwe grafische trucjes of disctructability die bv wel in een frostbite engine zijn terug te vinden. En dan komt daar nog bij dat de levels in COD veel kleiner zijn en dat er minder spelers op een map zijn, wat zou moeten leiden tot betere graphics. Ik twijfel niet aan het kunnen van IW of Treyarch maar het is ECHT de engine die hen terug houdt.



    BF3 draait op veel meer dan 30FPS als je een beetje een deftige PC hebt. Je laatste zin slaat nergens op.

  • Alle nieuwe technieken - die mogelijk zijn op een console en 60fps - zitten in de engine, dus wat dat betreft is de engine helemaal 'up to date'. Ze worden niet door de engine beperkt, maar beperkt door wat er op 60fps op een console mogelijk is.



    Ik was in de veronderstelling dat we het over consoles hadden en niet over PC's. Dus de laatste zin slaat wel degelijk ergens op.
    BF3 draait op 60fps - of meer - op sommige PC's en dan ziet het er fantastisch uit én ook nog eens 60fps, wat natuurlijk geweldig is.



    Treyarch en IW brengen echter gewoon de console versie naar de PC, met minimale exclusieve verbeteringen voor PC. Dus er wordt ook zeker niet het maximale uit de PC gehaald daardoor, wat bij BF3 wel het geval is. Het mag gewoon niet veel extra's kosten. Dit betekent niet dat ze door de engine daarin beperkt worden.



    Het is gewoon een totaal andere benadering door beide partijen en het is maar de vraag welke beter is. Alleen ligt dit niet aan de engine, maar puur aan de strategie van Activision.

  • "Alle nieuwe technieken - die mogelijk zijn op een console en 60fps - zitten in de engine, dus wat dat betreft is de engine helemaal 'up to date'."



    Ik bedoel updaten voor next gen consoles, niet deze generatie. Als ze up to date willen zijn op PS4 en Xbox720 dan hebben ze nog heel wat technieken te implementeren. Check het filmpje in mijn link als voorbeeld.



    Met "Je laatste zin slaat nergens op" bedoel ik dat als je je FPS halveert niet plots dubbel zo goede graphics zal hebben. Zoals jij beweert. Omgekeerd ook, als je de graphics van een game dubbel zo goed maakt zal je niet de helft zoveel FPS krijgen maar net veel minder. Dubbel zo goede graphics vereisen meer dan het dubbele van je systeem. Eerder een veelvoud ervan.

  • Was volgens mij al vlak na de sony presentatie bevestigt door Guerrilla toen journalisten er naar vroegen.

  • Nice, het lijkt er ook op dat je in deze demo niet dood kan gaan :P.

  • Stond natuurlijk gewoon op very easy om de game leuk te kunnen showen.

  • Haha mooi filmpje , en die beelden van killzone zagen er weer geweldig uit

  • Leuk Filmpje, en heb zeker zin in deze game Love the Killzone Franchise. HEIL HELGHAN!

  • ik wacht wel op battlefield 4 en dan pas haal ik een ps4 maar killzone ziet er goed uit verder

  • Nice!

  • Dat zei men ook van Killzone voor de PS3. Bleek achteraf toch pre-rendered te zijn. En de game kwam twee jaar later.

  • Als ze daar veel kritiek op kregen zullen ze daar wel verandering in gebracht hebben…

  • Ik vind het er altijd beter in filmpjes uitzien dan als je daadwerkelijk speelt.

  • Hier zie je toch dat ze aan het spelen zijn.

  • rw1 is meer van de Nintendo kant. Hij geeft de controller over aan die andere gast die er vervolgens een zootje van maakte. Hoeveel bewijs van ingame gameplay wil je hebben.

  • Hier kan je toch ook zien dat ze aan het spelen zijn?



    http://www.youtube.com/watch?v=NCFAhv…



    Dit is Heavenly Sword. Op 60 fps 1920x1080. Zou een launchgame zijn voor de PS3. Zie je ook iemand live spelen, maar de huidige game is een soort Aliens: CM geworden.
    Alleen was het toen voor 3/4e van de games die Sony toonde…



    Overigens is dit live, maar het stuk waarin gevlogen word (aan het begin van de conference trailer en het einde van de conference trailer, en ook hier het einde) - daar heb ik mijn twijfels bij. Je ziet ook enorme verschillen tussen het vlieg gedeelte en het grond gedeelte.



    Sorry hoor, maar ik vond die airconditioning niet zo indrukwekkend. Crysis 3 op ultra al eens gezien?

  • Dat is dan ook een game die helemaal geoptimaliseerd is voor PC, tuurlijk gaat het er niet beter uitzien dan op een high-end PC…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren