1. IGTV: InsideTalk over de PlayStation 4

IGTV: InsideTalk over de PlayStation 4

Deze InsideTalk staat, hoe kan het ook anders, in het teken van de PlayStation 4. Kevin, Joey en Jules behandelen een aantal aspecten van deze nieuwe console en wat er rond het apparaat speelt.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Altijd leuk deze besprekingen, ik kijk er graag naar.
    Maar "PC Architectuur" is het niet hoor. Men gebruikt (aangepaste) componenten die ook in PC's worden gebruikt en heeft totaal niets met PC's te maken. PC-Architectuur is toch echt iets anders.



    Vond overigens de reactie van de pers in de zaal wel heel erg matig. Zeker na de presentatie van Killzone kon er geen klapje van af…………



    Deze versie van NMA-TV is overigens ook grappig ;-)
    http://www.dailymotion.com/video/xxoq…

  • Ik meen dat die ontzettend charismatische Mark Cerny zelf benoemde dat de PS4 een (supercharged) PC-architectuur kent, dus dat hebben we vooralsnog als leidraad genomen.

  • idd, x86 structuur..

  • Dat je geen klapjes hoorde had te maken, dat de kijkers geen zaal audio hadden op dat moment.



    Over die granaat inslag in Killzone, je zag wel degelijk dat de muur kapot ging en er meer op de troep viel. Anyway, we moeten niet vergeten dat we te maken hebben met een alpha versie van dit spel en in dit stadium er al schitterend uit ziet.

  • Maar is het niet zo dat de "Trailers" er altijd beter uitzien dan de game zelf (tenminste dat vindt ik persoonlijk wel altijd zo).

  • Neuh, alleen Killzone houdt die traditie in ere.

  • Wat Killzone niet een demo ? Mannetje rechts had iig een controller in handen.

  • killzone was gewoon gameplay hoor, halve dag later gingen ze de demo weer spelen in een tv show daar

  • Het enige stukje waarbij de controller gebruikt werd, was het gedeelte waarin geschoten werd. Het zal wel aan mij liggen dan, maar ik vond dat niet indrukwekkend. Het gedeelte waarin gevlogen werd, was indrukwekkender.



    Gezien de geschiedenis van Sony heb ik sterke twijfels bij de bewering dat alles live-rendered was. Net als dat ik twijfels heb bij de releasedatum, namelijk dat de game bij launch beschikbaar zal zijn.
    Net als bij Killzone voor de PS3.

  • Vanaf het begin kon de controller al gebruikt worden. Het rondkijken vanuit de deur van het toestel. Volgens mij kon hij zelf lopen toen hij het toestel uit sprong en ook gewoon het hoofd bewegen. Het was vanaf begin tot eind gameplay.



    Dat alles live rendered was, was sowieso duidelijker in de Jimmy Fallen Show te zien.

  • Jimmy Fallen was alleen het schiet-gedeelte.



    Believe, net als bij E3 2005.
    Vergeet niet dat Sony op E3 2006 ook games liet zien, samen met een mannetje die op een controller speelt, maar wat achteraf toch pre-rendered bleek.

  • Iets wat je kan bewegen is niet pre-rendered, dus dat is echt gewoon totale onzin. Pre-rendered was de eerste Killzone 2 PS3 trailer (target render). Dat was gewoon een filmpje niets meer, niets minder. UE4 demo was realtime, Panta Rhei engine draaide realtime op de hardware (realtime gerenderd), Knack was een trailer, Quantic Dream was realtime etc etc. Sommige filmpjes moest je dus zien als de Futuremark benchmark demo's. Die draaien ook realtime op je pc maar is wel al van te voren besliste cinematic events.

  • De geen klapjes horen komt waarschijnlijk ook omdat de aanwezige media tijdens de presentatie natuurlijk heel erg druk bezig waren met hun meningen en commentaar direct te twitteren. Je zou voor de gein bijvoorbeeld even de twittertimeline van Jelle moeten checken via http://www.twitter.com/jellevanes Vrijwel alleen maar negatief en zeikerig commentaar. Bah!

  • Jelle valt nog best mee. Sowieso opvallend dat Jelle niet 100% positief is, hij is de grootste Sony fanboy van heel IG :P

  • Met 2 camera's zou het wel stukken professioneler overkomen. 1 voor totaalshot en 1 die de close ups doet

  • tof om te luisteren, maar die close ups zijn lelijk, slechte kaders, sorry.



    En dat die ene persoon de laatste jaren meer films heeft gekeken dan games gespeeld op zijn ps3 is toch zijn probleem? Hij doet juist dat dat een fout is van de ps3 doordat die ook blu rays kan afspelen :P
    Games zijn er genoeg uitgekomen hoor.

  • Nee, ik vind het helemaal niet erg van de console. Integendeel, ik vind het ren van de fijnste functies aan het apparaat. Mijn punt was dat ik dat als een extra functie van de console zie waar ik meer van gebruik heb gemaakt als de game-functie van het ding :-)

  • Is het filmpje nou 2;40?
    want dat is bij mij wel zo

  • Bij mij niet. ;)

  • Ik vind dat remoteplay heel stoer.
    Ps4 games spelen op de Vita.
    Zo redden ze de Vita van de ondergang en promoten en stimuleren ze ook de verkoop van de Ps4 en van de Vita.
    Dat is slim bedacht van Sony.
    Nu maar waarmaken, dan is het top.,

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren