1. 'Problemen SimCity bijna voorbij'

'Problemen SimCity bijna voorbij'

Volgens de baas van EA Maxis zijn de problemen rondom de nieuwe Simcity zo goed als verholpen.

Lucy Bradshaw laat dit weten op EA's blog. Inmiddels zouden de crashes en het niet kunnen connecten met de server met zo'n 92 procent zijn teruggebracht in vergelijking met de lanceringsdag. Daarnaast blijven er nieuwe servers bij komen en strooit Maxis met patches om verdere problemen op te lossen.

Dat moet ook wel, want ook dit weekend kwam het weer geregeld voor dat je een half uur moest wachten om op de server te komen waar je stad stond. Je kunt dan wel ergens anders opnieuw beginnen, maar als je er daar vervolgens ook weer uitgegooid wordt, zakt de moed je als virtuele burgermeester behoorlijk in de schoenen. EA heeft in ieder geval wel een gratis PC-game beloofd aan gedupeerden.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Werd wel eens tijd.

  • Brace yourself lie's are coming

  • Het duurde maar een week…

  • 4 dagen maar , officieel kwam het spel op 7 maart.

  • De 5e in Amerika (En toen waren de servers al f*cked up)

  • Ik speel sinds vrijdag en heb geen enkel probleem mee gemaakt. Alleen jammer dat sommige sites een 2 of een 5 aan het spel geven puur door de DRM.

  • Als iets je weerhoud om te gamen dan vind ik het best.

  • Ik denk niet dat de lage cijfers puur door DRM komen, als een game gewoon in 90% van de tijd niet naar behoren werkt kan je moeilijk over een goeie game spreken! Laat staan een goed cijfer geven.
    Voor mij mag insidegamer deze game buizen, zou heel terecht zijn.

  • Pfff, ik heb het spel zaterdag gekocht en geen enkel probleem gehad met inloggen. Nul, noppes, nothing.



    Maar wat ik veel liever zie, is dat ze een aantal dingen weer terug inschakelen, zoals bijvoorbeeld de leaderboards…

  • Ik ook niet , ik kon zelfs vrijdag ook spelen.

  • Voor leaderboards en dergelijke kun je nog wel even sowieso een paar dagen wachten. Dat schakelen ze natuurlijk pas weer in als de game "vlekkeloos" loopt.

  • Ik heb hem ook sinds zaterdag en ook geen problemen gehad.

  • Zondagavond 10-03 van 19:00 t/m 22:30 was het drama op West europa 2.
    In die tijd heb ik maar een nieuwe stad gesticht op West europa 6.
    Nu maar eens proberen of Lucy gelijk heeft.

  • Wel goed van EA dat ze een gratis game aanbieden.

  • Dat ben ik met je eens.
    Waar ik wel voor vrees is, dat het een game is die je normaliter laat liggen in de budgetbak.

  • Het zou toch eigenlijk niet meer voor mogen komen zoiets.. maar helaas komt het wel voor.

  • Ik krijg toch het idee dat de problemen soms zwaar overdreven worden, vooral door lui die de game niet in bezit hebben. (Ik heb de game niet)



    Natuurlijk is het vervelend dat je soms deels opnieuw moet beginnen door server disconnects, maar de game zelf is speelbaar is wat ik lees. Hebben mensen tegenwoordig niet meer het geduld om een paar dagen na de release aan een game te beginnen?



    Servers zijn duur, dus ik kan wel begrijpen dat de servercapaciteit minimaal is ingerekent, en tja, gezien normaal 50% van je nieuwe game illegaal gedownload wordt, blijkt dan ineens dat een downloader ook maar de game aanschaft. Dus ja, uiteindelijk is het de schuld van de community.



    Maar goed, nogmaals, het is geen betaalde online service, dus speel de game gewoon lekker een week later, dezelfde aanstellerietes als bij Diablo 3. Je bent een gamert, dus doe niet alsof je het de komende weken ineens te druk heb om een game te spelen.

  • Over heel de lijn niet akkoord.
    De game is op veel momenten totaal niet speelbaar geweest dit weekend. Ik kon op momenten niet in de game, ik moest een half uur wachten om dan tot de conclusie te komen dat het spel opstarte maar meer ook niet. Terug geen connectie met om het even welke server.
    Geduld moet je met games niet hebben, als je 60€ gaat betalen voor een pc game dan zou die game pogen werken. Dat het ooit wel eens mis loopt kan ik verstaan. Maar dit was echt niet normaal. Zelfs al zat je in een game kreeg je om de haverklap de melding dat de connectie met de server verloren was gegaan.
    Dat servers duur zijn ok, maar ze konden volgens mij toch wel een veel betere inschatting maken over de impact van het netwerk verkeer bij de release. Ik herhaal het nog eens, 60€ voor een pc game die rechtstreeks werd verkocht zonder dat een winkel een deel van de winst moest hebben, het is geen console game. Dus rechten aan Sony of ms moesten er ook niet betaald worden…
    Je moet gewoon geen geduld hebben, het moet werken. Als jij een auto gaat kopen en hij start niet als je hem buiten zet uit de garage… Ach we moeten wat geduld hebben, we kijken over een paar dagen wel eens of hij dan wil starten?
    En antipiraterij moet je in een game stoppen als je eerlijke klant er geen hinder van gaat ondervinden. En geen dag eerder!

  • Bweuh, dat is wel een erg kromme vergelijking.. een PC game (50 euro, niet overdrijven, dat kost ie op de release in menig winkel, als je er meer voor betaald, dan is dat je eigen schuld uiteraard) kost wat, 0,0025% van een auto van 20.000 euri? Sterker nog, wanneer ik een nieuwe auto koop, zal ik toch echt een paar weken moeten wachten eer dat ik hem op kan halen.



    Maar goed, dat doet er allemaal niet toe. Het gaat hier om een digitaal product, geen fysiek gebruiksvoorwerp. Als de game een week later uit was gekomen zodat EA een weekje stress testjes heeft kunnen doen, had je helemaal niemand horen zeuren. Nu speel je de game een week later uit.



    En het zal zeker ook niet de laatste keer zijn, iedere sterke online game heeft enorme piekmomenten bij de release. Ik denk dat je de omvang en kosten van een serverpark zwaar onderschat. Om die piek op te vangen heb je misschien wel 5x de servercapaciteit nodig dan de game 2 weken later nodig heeft.

  • Ik vind het echt een belachelijke stelling hoor.
    Jij zegt dus gewoon dat als een game uitkomt dat je gewoon een week moet kunnen wachten voordat het werkt?
    Wtf? Wat is dat nou weer voor onzin?
    Je koopt iets zodat je er meteen mee aan de gang kunt (anders kun je het net zo goed later kopen, dan is de prijs ook nog iets gedaald vaak), tenzij vooraf bekend is dat je even zal moeten wachten door enkele problemen.
    Dan moet je inderdaad geduld kunnen opbrengen omdat het vantevoren bekend zal zijn. (maar ja, dan moet je de game als uitgever natuurlijk niet uitgeven maar verbeteren totdat het werkt en dat uitgeven…)



    Maar dat was nu niet het geval, in tegendeel zelfs, er werd gezegd dat er verwacht werd dat er totaal geen problemen zouden zijn.
    Men heeft problemen ervaren bij de release in Amerika, vervolgens zeiden ze dat ze daarop geanticipeerd hadden en dat ze geen problemen meer verwachtten bij de Europese release.



    Als consument zijnde word je dan gewoon een bepaald beeld geschetst waar uiteraard een verwachtingspatroon bij hoort.
    Je koopt de game met de verwachting dat er inderdaad geen problemen zouden zijn en wat blijkt? Het werkt voor geen meter.
    Kijk, dat is niet de bedoeling hè, zo werkt het niet.



    Ik heb juist het idee dat dit probleem niet serieus genoeg wordt genomen door de mensen die de game niet hebben (zoals jij) die dus ook niet de frustratie en dergelijke meemaken.



    Belofte maakt schuld, EA heeft die beloften niet na kunnen komen, geen enkele reden om het goed te praten.
    Dat je inzet op zo weinig mogelijk kosten qua servers, prima, maar houdt er in ieder geval een paar achter de hand voor het geval dat…
    Zelfs dat is niet gebeurd.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren