1. Kojima ziet wel iets in pilots van next-gen games

Kojima ziet wel iets in pilots van next-gen games

Metal Gear-bedenker Hideo Kojima ziet wel iets in pilots voor next-gen games, zoals dat ook vaak bij tv-series gebeurt.

Kojima werd gevraagd of ontwikkelteams van next-gen games veel groter moeten worden. Hij kwam vervolgens met een idee om het risico hiervan zoveel mogelijk te beperken: laat een klein team eerst een pilot maken, breng die gratis uit en bepaal vervolgens of het positief genoeg ontvangen wordt. Zo ja, dan kunnen alle registers open worden getrokken om het volledige spel te ontwikkelen.

Kojima's vorige geniale idee

Het klinkt niet eens als een slecht idee, al vrezen we voor hoe de pilot van Metal Gear Solid 5 eruit komt te zien. Mogen we alleen maar rondsluipen in een kartonnen doos, of hangen we twee uur lang achterover om naar een aaneenschakeling van tussenfilmpjes te kijken?

Dit artikel delen

Over de auteur

Itsmeeeeeeeeee Wessel. 18 jaar. Houdt van games, films, muziek... eigenlijk alles wat met media te maken heeft. Studeert momenteel nog aan het Norbertuscollege te Roosendaal (6 atheneum) maar gaat volgend jaar Communicatiewetenschap of Media & Cultuur studeren aan de Universiteit van Amsterdam.

Reacties

  • Hmm.. Ikzelf vind het niet zo'n geweldig idee. Het kan zijn dat je met een klein ontwikkelteam iets moois kan neerzetten. Maar als je een origineel idee hebt, kan je beter met een goed (en groot) team eraan werken. Stel dat de preview teleurstelt maar het idee wel goed is, dan geraakt het alsnog niet van de grond.

  • Denk er net zo over..

  • Inderdaad..

  • Ik vind het een prima idee!
    Hoe vaak er spellen worden ontwikkeld waarbij mooie beloftes worden gemaakt en die vervolgens niet waar blijken te zijn is teleurstellend.



    Zo durven ontwikkelaars ook eens iets nieuws ipv bij de oude vertrouwde formule te blijven puur en alleen vanwege commercieel succes. Call of duty ahum ahum…

  • Tsja ik heb ook wel mijn twijfels bij dit idee.

  • Kan niet bij elke game.
    Bij een telltale achtige game past het wel goed.

  • Dat heet freeware. Zeer succesvol in de begin jaren '90. Vraag maar aan id Games, die Doom op die wijze uitbracht.

  • Vindt het niet zo'n heel slechte idee. Maarja, dan kun je net zo goed een demo of beta uitbrengen.

  • En dan krijgen we alleen nog maar hersenloze, actiegerichte meuk. Als je een goed verhaal in een piloot (wat dat ook moge zijn) tracht te verwerken, ben je al zo lang bezig met het verhaal bedenken en uitwerken dat je net zo goed de rest van de game ook kan maken.

  • volgens die logica zouden vervolgdelen ook geen goed plan zijn …

  • helemaal met je eens :)

  • Nope geen goed idee

  • Geen goed idee Kojima, helaas.

  • waarom niet?



    ik kan er geen probleem in ontdekken eerlijk gezegd?

  • Denk dat het grootste gedeelte van de ontwikkeltijd zit in alle features maken. Het hele spel dat meer levels heeft, extra wapens, verhaal uitbreiden zal denk ik een minder groot gedeelte innemen. Het kost nog steeds veel tijd maar toch.

  • Hangt er een beetje vanaf wie die pilots goedkeurt. Wie zitten er in het panel? Is het democratisch en heeft de meerderheid de macht? Krijgen we alleen nog maar mainstream spellen die goed verdienen? Pulp-FPS? Het idee kan werken, zolang er maar developers/uitgevers zijn die geloven in de kwaliteit van spellen en niet in de verkoopcijfers. Kickstarter games zijn een goed voorbeeld.

  • Gran Turismo Prologue of gewoon een Demo bedoelt hij…

  • Zo kun je een pilot maken waarin je heel veel leuke dingen kan laten zien maar dat is geen garantie dat het volledige spel niet faalt!



    Hoeveel films met geweldig trailers falen wel niet!

  • lijkt me geen argument het niet te doen



    de kans dat een game faalt zit er sowieso in

  • Dat kan interessant worden of juist niet !

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren