1. 'PlayStation 4 is de perfecte game-PC'

'PlayStation 4 is de perfecte game-PC'

Volgens Mark Rein, de grote baas bij Epic, is de PlayStation 4 in essentie de 'perfecte game-PC'.

Dit laat Rein weten in een interview met CVG. Hij is erg blij dat de infrastructuur van de PS4 erg lijkt op die van een PC en dat er met 8 gigabyte werkeheugen genoeg mogelijkheden zijn om vette games te ontwikkelen. Bovendien heeft de PS4 niet te maken met een systeem als Windows, dat bij de meeste PC's al snel zo'n 2 gigabyte geheugen oppeuzelt. Daarom zou de PS4 in essentie de perfecte game-PC zijn.

Daarnaast is Rein ook helemaal in zijn nopjes met de PS4-mogelijkheden, zoals het downloaden van een game terwijl je hem al kan spelen en het streamen van video's naar andere spelers. We verwachten van Epic nu natuurlijk wel dat het Fortnite aankondigt voor PS4.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Eerst zien, dan geloven.. Al die mooie verkoop praatjes komen nu los (zo ook van de X720), maar zonder enige hardware daadwerkelijk te hebben gezien, neem ik het met een korreltje zout.

  • Epic games , de ontwikkelaar van Gears of War prijst de PS4 en dan zijn het verkoop praatjes ?

  • Ja, want ze zeggen dat het de 'perfecte game-pc' is, in dit geval kunnen er vette games op ontwikkelt worden waardoor meer mensen denken, oh vette games? Die console moet ik hebben! Dus ja, het zijn verkooppraatjes.

  • Oeeee smitje zit achter mij aan :) Prik prik :P



    Dus als ik iemand een broodje laat proeven van de bakker en ik zeg hij is heel lekker. Ben ik dan ook met verkooppraatjes bezig ?

  • Mark Rein zei hetzelfde eerder over de PS3, en Unreal zou geweldig draaien op het systeem. De eerste techdemo op console was op de PS3.
    We weten allemaal dat meneer zelf exclusief voor 360 is gaan maken, en de eerste UE3 games lieten meer dan een half jaar op zich wachten… Terwijl ze al lang en breed op de 360 beschikbaar waren.
    Rainbow Six Vegas was de eerste crossplatform UE3 game en was een half jaar eerder op de 360 te koop.



    Verder beweerde de meneer dat meer dan de helft van de PC gamers nog met een 32-bit OS werken. Steam geeft gek genoeg totaal andere cijfers.



    Uitspraken van deze meneer zijn totaal irrelevant. t

  • De eerste techdemo was dus helemaal niet op de PS3. Dit was een tech demo van de Unreal Engine 3 dat later Gears of War bleek te zijn. Daarnaast hebben ze een exclusieve deal gesloten met Microsoft, maar alsnog Unreal Tournament 3 als eerst op de PS3 uitgebracht en later op de 360. Daarnaast komen ze nu met Fortnite, ook hoogstwaarschijnlijk voor PS4. Dus die ballonnetjes van jou gaan allemaal niet op.

  • De eerste console waar ze bij stonden was de PS3. Mark Rein wist het systeem al langer de hemel in te prijzen itt de 360.
    Gears of War was de eerste UE3 game. Op de 360. Toen kwam Rainbow Six, de eerste crossplatform UE3 game. Op de 360.
    De eerste UE3 game op de PS3 heeft maanden op zich laten wachten, hoe geweldig meneer Rein het systeem ook wel niet vond…

  • Dan laat je een broodje proeven, of wel.. Je reikt iets aan zodat de andere ZELF kan oordelen. Voorlopig is er nog niks laten zien van de PS4 zelf.. Dus ga geen appels met peren vergelijken of broodjes met consoles ;)

  • Met de huidige videokaart van de PS4 hoeven pc gamers dus echt niet up te graden, da's de grap :lol:
    Het bovenste broodje is van de PC en de onderste draait volgens Rein op de beste pc die er bestaat, met zn eigen engine. Zie bijvoorbeeld het kasteel.
    http://i.imagebanana.com/img/oh9hiskw…

  • De allereerste tech demo was een tech demo van Gears of War, voordat Gears of War uberhaupt bekend was gemaakt. Dit hoeft niet eens op de 360 te zijn geweest. Het kan inderdaad zijn dat ze als eerst bij Sony stonden, dat weet ik niet.



    https://www.youtube.com/watch?v=q5AzC…



    Daarnaast in reactie op je laatste post, je noemt twee keer PC en die shots zijn op verschillende momenten genomen en de bovenste is nog eens ingezoomd ook.

  • @Shadow
    Ja dan ben je bezig met verkooppraatjes, je zegt tegen iemand anders dat het broodje lekker is, waardoor hij/zij het ook wel een keer wil proberen. Zeker geen economie?

  • Nee , ik ben niet in dienst van de bakker en heb er geen belang bij.

  • Ik noem inderdaad twee keer PC, CerandoX. De eerste, het mooiste screenshot met de meest indrukwekkende lichteffecten en particles, is een 'gewone' PC waarop UE4 draaiende is.



    Het tweede plaatje is het PS4 screenshot. Volgens Mark Rein de perfecte game PC lees ik hier. En toch ziet dat screenshot er noemenswaardig minder uit.



    Kortom, de zoveelste bullshit uitspraak van hem. Niet de eerste keer dat hij dit soort verhaaltjes de wereld in brengt. Sterker nog, een aantal andere stellingen uit dit artikel slaan ook nergens op.

  • Het is best wel verwarrend om het op die manier te lezen…begreep niet of je nu een echte beste game PC bedoeld of de PS4.



    Hoewel de shots ze op verschillende momenten zijn genomen en daardoor slecht te vergelijken zijn is de onderste versie, de PS4 versie dus, echt een stuk mooier dan de bovenste. De draw distance al helemaal. Echter dit komt voornamelijk door de momenten waarop de shots zijn genomen.

  • Wat een gelul weer op de woensdag middag

  • Jij noemt het minder draw distance, ik noem het DOF ondersteuning wat volledig afwezig is bij het PS4 screenshot. Evenal particles en tesselation op die poort, wat nu gewoon een vlak object is.
    Wel is de lichtinval verhoogd en laat dat harnas goed zien dat de PS4 veel beter met lightning om kan gaan dan de vorige generatie.

  • RW1 heeft het hier over:



    https://www.youtube.com/watch?v=c5X6_…



    Overigens heb ik begrepen dat de UE4 demo ook niet was ontwikkeld op de final devkit (als die er overigens al is). Deze devkit had ook niet volledig ondersteuning voor 8 GB ram, maar zat nog met 4GB ram. Verwacht ook nog meer optimalisatie voor de consoles, dus om nou van die beelden die we nu hebben gezien te roepen dat het slecht is.



    Hoewel de plaatjes verschillen, zijn de omstandigheden ook anders. Belichting is sterker te zien op de PS4 versie omdat je daar net meer gesteente vanuit de lucht ziet, wat ervoor zorgt dat de omgeving verlicht wordt. PS4 versie ziet er totaal niet echt anders uit verder.

  • Zoals RW1 zegt is de lighting veel beter op de PS4, alleen de textures van o.a. de poort zijn bagger, op de PS4 afbeelding is geen texture te vinden op de poort.

  • Ik ben erg benieuwd Snake of 4GB meer geheugen voor enorm betere plaatjes gaat zorgen. CerandoX is het een paar posts verderop al met me eens: meer geheugen zorgt alleen voor makkelijker programmeren, maar niet bepaald voor betere plaatjes.

  • Sony levert al jaren dé game-PC/console…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren