1. Rumble functie : wel of niet?

Rumble functie : wel of niet?

Ik heb deze week Lylat wars (Starfox 64) gedownload voor de Virtual console. Toen bedacht ik mij ineens dat dit spel de eerste game was die het Rumble-pack van Nintendo ondersteunde. Wat een schok voor ons gamers was dat zeg! Plots moest iedereen zo'n ding in z'n controller hebben en het duurde dan ook niet lang of Sony kwam met de Dual-shock. Vanaf dat moment heeft iedere console zo z'n eigen variant van het Rumble-pack gehad, al dan niet ingebouwd. Toen de draadloze Wavebird-controller voor de Gamecube verscheen, was de Rumble-functie er echter uitgelaten omdat het teveel batterijen zou vreten. Niemand klaagde. Nu heeft Sony besloten om geen Rumble-functie in hun Sixaxis te stoppen en de hel breekt los!

Ikzelf heb de Rumble-functie van de Xbox360 en de Wii altijd uitstaan, want het vreet idd batterijen. Bovendien mis ik het helemaal niet. Sterker nog, op de gewone Xbox viel het me soms niet eens op dat ik de Rumble aan had staan! Op de Dreamcast was dat wel anders. Zo moest ik in Soulreaver de controller gewoon ff wegleggen omdat m'n vullingen uit m'n kiezen trilden! En dan raastte de controller als een bezeten ADHD-patient die teveel Red bull heeft gedronken in het rond.

Nu is mijn vraag aan jullie; Rumble belangrijk? En: aan of uit?

Dit artikel delen

Over de auteur