1. 12 miljoen euro voor vr-therapie van Oxford VR

12 miljoen euro voor vr-therapie van Oxford VR

Hoogtevrees tegen gaan met virtual reality

Oxford VR hoopt de koploper te worden voor automatische vr-therapie in de toekomst. Daarvoor hebben ze 10 miljoen pond opgehaald, dat is zo’n 12 miljoen euro.

Vorige week heeft Oxford VR iets meer dan 12 miljoen euro opgehaald door middel van fondsen van onder andere Oxford University. Volgens Barnaby Perks, medeoprichter en CEO van Oxford VR, krijgen ongeveer 1 op de 4 mensen een vorm van een geestesziekte. “75 procent van die mensen blijft onbehandeld.” Bij Oxford VR willen ze vr-technologie gebruiken om geestesziektes tegen te gaan.

Een voorbeeld van de geestesziektes die ze behandelen met virtual reality zijn angsten, zoals hoogtevrees. Via het vr-programma krijgt de cliënt een virtuele coach om de angsten tegen te gaan. Het programma voor hoogtevrees is tot dusver enorm effectief. “Tot nu toe is 100 procent van onze gebruikers over de hoogtevrees heen gekomen, zelfs in de extreme gevallen,” zo staat op de site aangegeven.

Dit artikel delen

Over de auteur

Zoë Bonefaas Zodra ik een Game Boy in de hand gedrukt kreeg, was ik om. Het leukste van games vind ik de verhalen die ze vertellen. Favorieten zijn Assassin's Creed, Skyrim, Stardew Valley en Life is Strange. Buiten verhalen in videogames ben ik ook fan van verhalen op andere manieren. Voor de hand liggend dus van films en series (Marvel, DC, Star Wars, Disney, She-ra Princes of Power, Lucifer... ik kan echt eeuwig doorgaan).

Reacties

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren